ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اجرای حرکات ژیمناستیک توسط ربات بوستون داینامیکس [تماشا کنید]

کمپانی بوستون داینامیکس که یکی از سردمداران عرصه ساخت ربات‌هایی با قابلیت‌های حرکتی خارق العاده العاده است، در جدیدترین الگوریتم‌های خود، توانسته قابلیت‌های غلتیدن، پریدن و چرخیدن و بالانس زدن را به ربات دو پای ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۳ مهر ۱۳۹۸ | ۱۲:۰۰

کمپانی بوستون داینامیکس که یکی از سردمداران عرصه ساخت ربات‌هایی با قابلیت‌های حرکتی خارق العاده العاده است، در جدیدترین الگوریتم‌های خود، توانسته قابلیت‌های غلتیدن، پریدن و چرخیدن و بالانس زدن را به ربات دو پای خود به نام اطلس اضافه کند.

این ربات پیش از این می‌توانست حرکات پارکور را انجام دهد و چشمان بسیاری را به خود خیره کند. حالا با اضافه شدن حرکات جدید، شاید اگر این ربات دنبالتان بیفتد، نتوانید از دست آن فرار کنید. در ادامه می‌توانید این قابلیت‌های خیره کننده را مشاهده کنید:

ربات دو پای اطلس (که از جهاتی به سگ هم شباهت دارد) می‌توانید بدون برهم خوردن تعادلش، مانور‌های حرکتی سریعی بدهد. این دستاورد تکنولوژیک به کمک الگوریتم‌های پیچیده میسر شده است. بوستون داینامیکس در این رابطه می‌گوید:

ابتدا یک الگوریتم بهینه‌سازی هر مانور را به حرکات پایه دینامیکی قابل اجرا تبدیل می‌کند، سپس اطلس با کمک یک مدل کنترل‌گر پیش‌بینی کننده، این حرکات را دنبال کرده به نرمی هرچه تمام از انجام یک مانور به سراغ مانور بعدی می‌رود.

البته همچنان هدف اصلی ساخت یک ربات انسان‌نمای چابک و سریع مشخص نیست. اطلس به سادگی می‌تواند از یک ربات خدمتکار به یک سرباز ماهر تغییر کاربری بدهد و تاکنون دلیل این که گوگل، بوستون داینامیکس را خریده هم مشخص نیست.

همچنین ربات Spot این شرکت که قابلیت بکسل کردن کامیون را نیز دارد، می‌تواند توسط شرکت‌ها به منظور کارهای ساختمانی، کار در انبار‌ها و عملیات‌های نجات خریداری شود. البته علاقه‌مندان خصوصی نمی‌توانند این ربات‌ها را خریداری کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی