ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ac851af4-tata-ziptron-6
خودرو

تاتا موتورز هم اتومبیل الکتریکی می سازد؛ اولین اطلاعات از نخستین خودروی سبز هندی ها

در گذشته نه چندان دور، صنعت خودروی هند حرفی برای گفتن در عرصه های بین المللی نداشت. اما با باز شدن پای برندهای مطرحی چون فورد، تویوتا، هیوندای و سوزوکی به این کشور از یک ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۳ مهر ۱۳۹۸ | ۱۳:۳۰

در گذشته نه چندان دور، صنعت خودروی هند حرفی برای گفتن در عرصه های بین المللی نداشت. اما با باز شدن پای برندهای مطرحی چون فورد، تویوتا، هیوندای و سوزوکی به این کشور از یک سو و سرمایه گذاری در شرکت های بزرگی چون جگوار لندرور و سنگ یانگ از سوی دیگر، صنعت خودروی هند در مسیر شکوفایی قرار گرفته و مطمئنا در آینده خبرهای زیادی از آن خواهیم شد.

تاتا موتورز یکی از خودروسازان هندی است که بیشتر به دلیل تولید مدل ارزان قیمت و البته شکست خورده نانو شهرت پیدا کرده است. این شرکت مالک گروه جگوار لندرور محسوب شده و با رونمایی از چند کانسپت هیجان انگیز نشان داده که برنامه های جامعی برای سال های پیش رو دارد.

در کنار ارایه مدل های بروز و پیشرفته، تاتا موتورز اخیرا اعلام کرده که برنامه هایی را برای تولید اتومبیل های برقی جذاب تدوین کرده است. طبق جدول زمانی تعیین شده، اولین مدل الکتریکی تاتا موتورز در سه ماهه چهارم 2020 از راه خواهد رسید. به گفته هندی ها، این مدل به تکنولوژی زیپترون (Ziptron) مجهز خواهد شد.

0320f260-tata-ziptron-1

درباره پیشرانه و مشخصات فنی اولین اتومبیل برقی تاتا موتورز فعلا اطلاعات چندانی در دست نیست، ولی این کمپانی قول داده که مدل مذکور دارای عملکردی مناسب و مسافت قابل پیمایش بالایی خواهد بود. همچنین این خودرو به فناوری شارژ سریع مجهز شده و پک باتری آن با وارانتی 8 ساله به دست مشتری خواهد رسید.

5e913f63-tata-ziptron-3

اما نکته جالب توجه اینکه به دلیل شرایط اقتصادی خاص کشور هند، تاتا موتورز می خواهد خودروی برقی خود را با قیمتی پایین به بازار عرضه کند. گفته می شود به منظور پایین نگه داشتن قیمت نهایی از قطعات مشترک با برخی خودروهای دیگر استفاده خواهد شد.

آنطور که مدیرعامل تاتا موتورز اعلام کرده پیشرانه اولین خودروی الکتریکی این کمپانی توسط مهندسین داخلی توسعه یافته و از قابلیت بازیابی انرژی ترمز سود خواهد برد. وی افزوده تکنولوژی زیپترون تاکنون بیش از یک میلیون کیلومتر تست را پشت سر گذاشته و نشان داده که در نوع خود پیشرفته و قابل اعتماد است.

baad8901-tata-ziptron-5

تصاویری که تاتا موتورز منتشر کرده، پک باتری را به شکل T نشان می دهند. این خودروساز هندی قول داده که پیشرانه اختصاصی اش دارای بهترین سیستم حفاظت در برابر گرد و غبار و آب خواهد بود.

d60b1efa-tata-ziptron-2

مدیرعامل تاتا موتورز یعنی آقای Guenter Butschek معتقد است اتومبیل برقی این برند موج جدیدی را در حوزه حمل و نقل الکتریکی در هندوستان به راه خواهد انداخت.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی