ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کوالکام تجارت با هواوی را از سر گرفت

از زمانی که هواوی در لیست سیاه دولت آمریکا قرار گرفت، برخی از شرکای اصلی آن نظیر کوالکام با چالش‌های فراوانی برای همکاری با این شرکت رو به رو شده‌اند. حالا در بیانیه‌ای جدید مدیر ...

زینب عابدی راد
نوشته شده توسط زینب عابدی راد | ۳ مهر ۱۳۹۸ | ۱۳:۰۰

از زمانی که هواوی در لیست سیاه دولت آمریکا قرار گرفت، برخی از شرکای اصلی آن نظیر کوالکام با چالش‌های فراوانی برای همکاری با این شرکت رو به رو شده‌اند. حالا در بیانیه‌ای جدید مدیر عامل کوالکام «استیو مالنکف» تایید کرده که شرکت آن‌ها تجارت با هواوی را از سر گرفته است.

بر اساس گفته‌های مالنکف کوالکام همچنین به دنبال راهی برای تثبیت طولانی مدت قراردادهای تأمین با هواوی است اما هنوز مشخص نیست که چه قطعاتی به این شرکت فروخته خواهد شد.

تجارت با هواوی

دو ماه پیش وزارت بازرگانی آمریکا اعلام کرد که برای شرکت‌هایی که قصد دارند تجارت خود را با هواوی ادامه دهند لایسنس اختصاصی صادر می‌کند. یکی از دلایل اصلی تأکید روی چنین موضوعی این بوده که کمپانی‌های آمریکایی تنها اجازه فروش قطعات متداول را به هواوی خواهند داشت که شامل چیپست‌های موبایل نیز می‌شود.

ماه گذشته نیز لایسنس تجاری موقت هواوی به مدت 90 روز تمدید شد تا در این مدت قادر به ادامه تجارت با کمپانی‌های آمریکایی باشد. گزارشاتی که اخیرا منتشر شده نشان می‌دهند که تا به حال بیش از 130 کمپانی آمریکایی برای دریافت لایسنس اختصاصی تجارت با هواوی اقدام کرده‌اند.

با اینکه هواوی چیپست‌های موبایل هم تولید می‌کند اما این شرکت همچنان به چیپ‌های کوالکام برای استفاده در برخی از دستگاه‌هایش وابسته است. گزارش شده که تنها در سال 2018 هواوی حدود 11 میلیارد دلار برای تجارت با کمپانی‌های آمریکایی از جمله کوالکام، اینتل و میکرون هزینه کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • reza_zarchi
    reza_zarchi | ۳ مهر ۱۳۹۸

    به نظر من گوگل پلی سرویس واجب تر از چیپ های کوالکامه. کاش گوگل تحریم رو کنار بذاره. البته با کمک AOSP و آنلاک بودن بوت لودر گوشی اخیر هواوی، میشه عدم پشتیبانی رسمی گوگل از این گوشی رو جبران کرد

مطالب پیشنهادی