ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سایت کیک استارتر

هشت فناوری جذاب که هنوز امکان خرید آنها وجود ندارد

در طول هزاران سال حیات بشر روی این کره خاکی میلیون ها ایده ناب و خلاقانه به خاطر نبود منابع کافی هرگز رنگ واقعیت به خود نگرفته اند. در سالیان اخیر اما به لطف مراکز ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۳ مهر ۱۳۹۸ | ۲۲:۰۰

در طول هزاران سال حیات بشر روی این کره خاکی میلیون ها ایده ناب و خلاقانه به خاطر نبود منابع کافی هرگز رنگ واقعیت به خود نگرفته اند. در سالیان اخیر اما به لطف مراکز و سایت های جمع سپاری همه می توانند افکار درون سرشان را در ساده ترین شکل بیان کرده و دیگران را به سرمایه گذاری روی آن تشویق کنند.

هر چند بسیاری از ایده های مطرح شده در سایت کیک استارتر چندان موفق از آب در نمی آیند اما گاهی از بین آنها محصولاتی کارآمد و جذاب توجه همه را به خود جلب می کنند. در این مطلب به معرفی تعدادی از این ایده های ناب پرداخته ایم که هنوز امکان خرید و استفاده از آن ها وجود ندارد.

۱. پرینتر دستی Printpen

تا حالا هوس کرده‌اید پرینتری چنان کوچک داشتید که می توانستید آنرا در جیبتان گذاشته و با خودتان این سو و آن سو ببرید؟ شاید حتی فکر آن هم به سرتان نزده باشد اما یک توسعه دهنده در سایت کیک استارتر آستین ها را بالا زده و پرینتری جوهر افشان طراحی کرده که در کف دست هم جا می شود.

این چاپگر علی رغم کوچک بودن امکان پرینت طرح های بزرگتر از خودش را هم دارد. کافی است آنرا روی سطح مورد نظر بکشید تا به شکلی جادویی جوهر را روی سطح تثبیت کند.

۲. پهپاد زیرآبی Chasing Dory

پهپادهای زیرآبی امروزه به ابزارهایی معمول تبدیل شده اند با این حال اغلب آنها ابعادی بزرگ و قیمتی بالا دارند. پهپاد Chasing Dory اما به گونه ای طراحی شده که کوچک و قابل حمل باشد. اجازه ندهید کوچک بودن پهپاد باعث دستکم گرفتن آن شود، چرا که Chasing Dory تمامی قابلیت های پهپادهای بسیار حجیم را دارد که از بین آنها می توان به فیلمبرداری 1080P، هشت گیگابایت حافظه داخلی، ۵ پیشرانه هیدرولیک، چراغ های روشنایی و حتی امکان کنترل از طریق گوشی های هوشمند اشاره کرد.

۳. چمدان هوشمند Escape-S

چمدان های هوشمند پدیده تازه ای نیستند اما اغلب آنها به باتری هایی تکیه دارند که در صورت تخلیه دست کاربر را در پوست گردو می گذارند. نقطه تمایز Escape-S از دیگر چمدان های هوشمند در همین محدودیت نهفته است. این چمدان به جای باتری حین حمل روی چرخ های مجهز به سیستم تعلیق شارژ می شود. به گفته طراح این چمدان با ده دقیقه حمل آن روی چرخ ها شارژ کافی برای دو ساعت کار با موبایل فراهم می شود. از دیگر ویژگی های Escape-S باید به اپ اختصاصی برای ردیابی چمدان و یک پاور بانک جداشونده اشاره کرد.

 

۴. کیسه خواب هوشمند Bundl

کسانی که اهل پیک و نیک و گشت و گذار در طبیعتند، به خوبی ارزش یک کیسه خواب با کیفیت را درک می کنند. همین حالا در بازار کیسه خواب هایی پیدا می شوند که حتی در صورت خوابیدن در سرمای استخوان سوز هم اجازه نفوذ سرما به بدن را نمی دهند. با این حال گاهی اوقات بیش از حد بدن فرد را گرم می کنند.

چاره این مشکل استفاده از فناوری در کیسه خواب ها است که به تولید Bundl منجر شده. این کیسه به لطف سنسورهای داخلی در طول شب روی دمای بدن فرد نظارت کرده و آنرا تنظیم می کند. تنظیم دما توسط کاربر انجام می شود و باتری هم با یکبار شارژ برای چهار شب استفاده کفایت می کند.

سایت کیک استارتر

این کیسه خواب به گونه ای طراحی شده که حین استفاده دست ها و پایتان آزاد خواهد بود بنابرین می توانید حین لذت بردن از گرمای آرامش بخش آن راه رفته یا سرگرم کار با گوشی شوید.

۵. کنترلر دوربین مجهز به هوش مصنوعی

در طول سال گذشته دوربین های مجهز به هوش مصنوعی با قابلیت رهگیری خودکار سوژه با استقبال مواجه شده اند اما کاربرد آنها به دوربین های سطح پایین و گوشی های هوشمند محدود بوده است.

اگر می خواهید قدرت بی نظیر هوش مصنوعی را به دوربینی DSLR هدیه کنید، تنها گزینه در دسترس استفاده از Axibo Pan است. این ابزار در واقع یک نگهدارنده است که با استفاده از اپ تنظیم شده و با تکیه بر هوش مصنوعی دوربین را در جهات مختلف به حرکت در می آورد. سیستم رباتیک Axibo Pan بر اساس وضعیت سوژه حرکت کرده و امکان ثبت تصویر و فیلم با انواع و اقسام دوربین ها را دارد.

۶. ژنراتور پرتابل Ecoflow Delta

اگر از حجم کم پاور بانک ها خسته شده و به دنبال ابزاری پرتابل هستید که قابلیت شارژ تمام دستگاه هایتان را داشته باشد، ژنراتور Ecoflow Delta بهترین گزینه برای شماست، هرچند باید تا عرضه آن منتظر بمانید.

این ایستگاه شارژ که تنها یک هفته از معرفی آن در سایت کیک استارتر سپری شده، نه تنها انواع و اقسام پورت ها را در خود جای می دهد بلکه آنقدر قدرت دارد که حتی یک ماشین تسلا را هم شارژ می کند. این ادعا پر بیراه نیست چون Ecoflow Delta شش خروجی AC دارد که می توان همزمان آنها را به چند لپ تاپ، مانیتور، تلویزیون، لوازم خانگی و ابزارهای دیگر متصل کرد. گجت مذکور ۲ پورت USB-A، دو پورت شارژ سریع ۲۸ واتی USB-A و دو پورت ۶۰ واتی USB-C نیز دارد. برای شارژ ماشین های تسلا هم یک پورت ۲۱ ولتی در نظر گرفته شده است.

۷. ابزار چندکاره Lifesaber

Lifesaber را می توان در یک کلام چاقوی سوییسی الکترونیک معرفی کرد که از سایت کیک استارتر سر در آورده است. از قابلیت های آن باید به تامین روشنایی، شارژ گجت ها و حتی تصفیه آب اشاره کرد. فندک با قوس پلاسمایی Lifesaber امکان روشن کردن آتش را حتی در باد و باران دارد. بهترین قسمت داستان اما اینجاست که Lifesaber از طریق یک اهرم شارژ می شود و در نتیجه نیازی به نگرانی در مورد تمام شدن شارژ آن ندارید.

۸. مسواک الکتریکی Encompass

از مسواک زدن، شستشوی دهان، غرغره کردن دهانشویه و نخ دندان کشیدن خسته شده اید؟ سالهاست که تنها راه برای ساده کردن این فرایندها استفاده از مسواک های برقی است. هرچند این ابزارها قدمی رو به جلو هستند اما تنها کاری کرده اند خودکارسازی فرایند است و تاثیر کیفی و کمی روی آن نگذاشته اند.

جدیدترین دستاورد در این راستا مسواک Encompass است که در ۲۰ ثانیه تمام این کارها را به ساده ترین شکل ممکن انجام می دهد. نحوه کار بدین صورت است که برس J شکل را هر بار روی یک طرف فک قرار می دهید تا سیستم هوای پنوماتیک برس را با سرعتی بالا به نوسان درآورده و دندان ها را از انواع و اقسام آلودگی پاک کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Yones Zokayi
    Yones Zokayi | ۱۶ مهر ۱۳۹۸

    با دیدن اینا فقط میتونی حسرتشونو بخوری، چون مطمئنی نمیان ایران و اگرم بیان، واسه خریدشون لابد باید خونتو بفروشی

  • saeed۱۹۸۵۹
    saeed۱۹۸۵۹ | ۳ مهر ۱۳۹۸

    امروز به دو تا شرکت فروش قطعات و لوازم مخابراتی و الکترونیکی و کامپیوتری زنگ زدم در خواست پیجیر کردم پیجری که نیاز به سیم کشی نداشته باشه و رادیوای باشه براشون هم توضیح دادم که کافیه یه فرستنده با برد یک کیلومتر باشه با چند تا کانال قابل تنظیم و چهار تا رادیو و یه میکروفون
    چیز پیچیده ای نگفتم همشون گفتن چنین وسیله ای تو ایران نداریم
    تو کشوری زندگی میکنیم که یه عده تاجر فقط دارن میفروشن هیچ کس پی کار نو نیست استو جابز ها فقط مال اوناست نه ما ما ته تهش تا نوک دماغمون میبینیم

مطالب پیشنهادی