ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

وزیر ارتباطات از ورود یک موبایل ایرانی ۲.۸ میلیون‌ تومانی در آینده نزدیک به بازار خبر داد

وزیر ارتباطات خبر از به بازار آمدن یک موبایل ایرانی قدرتمند در آینده نزدیک داد و اعلام کرد که قیمت تمام شده آن ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان خواهد بود؛ رقمی که البته پیش‌تر مقرر ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۳ مهر ۱۳۹۸ | ۱۴:۴۵

وزیر ارتباطات خبر از به بازار آمدن یک موبایل ایرانی قدرتمند در آینده نزدیک داد و اعلام کرد که قیمت تمام شده آن ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان خواهد بود؛ رقمی که البته پیش‌تر مقرر شده بود تا یک و نیم میلیون تومان باشد.

«محمد جواد آذری جهرمی» امروز در حاشیه هیات دولت اعلام کرد که از رییس بانک مرکزی و وزیر صنعت، معدن و تجارت خواسته که یک خط اعتباری ۲۰۰ میلیاردی را برای تحریک بازار نسبت به عرضه این گوشی اختصاص دهند: «صحبت‌هایی کردیم که این رقم را در اختیار اپراتورها قرار دهیم تا آنها هم اعتبار بگیرند و گوشی ایرانی را با مشترکین خود باندل کنند.»

وزیر ارتباطات اذعان دارد که با کارخانه سازنده این گوشی صحبت‌هایی کرده و اشکالات اولیه آن برطرف شده است. به گفته او در روز گذشته آخرین نسخه تلفن همراه برای او ارسال شده که راضی کننده بوده و مدل مشابه آن در برندهای خارجی بالای ۶ میلیون تومان قیمت دارد.

به گفته جهرمی در حال حاضر ۱۵ هزار گوشی از این نمونه تولید شده و آنها قصد دارند یک خط تولید صد هزار عددی را تا پایان سال راه‌اندازی کنند. با توجه به اطلاعات اولیه‌ای که آذری جهرمی در رابطه با این موبایل داده، احتمالاً گوشی مذکور مدل جنرال‌ لوکس شاهین II از شرکت جی‌ال‌ایکس باشد.

مشخصات این موبایل شامل 4 گیگابات رم، 128 گیگ حافظه داخلی، باتری 4000 میلی آمپری و دوربین سه گانه 48 و8 و 2 مگاپیکسلی است. این گوشی که در سایت رسمی GLX‌ نیز زمان عرضه‌اش «بزودی» اعلام شده، پرچمدار این برند ایرانی به شمار می‌آید.

جهرمی پیش‌تر تاکید کرده بود که نمودارها و آمارها نشان می‌دهد که شاخص توسعه فناوری به ویژه در بخش تلفن همراه رو به افول است و دچار افت شده است؛ او این مساله را نگران کننده تلقی کرده و اذعان داشته که همین موضوع باعث شد تا دولت بخواهد یک گوشی کاربردی با قیمت مناسب را برای مردم تهیه کند

البته در نهایت باید دید که کاربران ایرانی حاضر هستند که یک گوشی ایرانی پرچمدار ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی که هنوز مشخصات دقیقی هم از نسخه اندروید آن در دست نیست را تهیه کنند یا به سراغ موبایل‌های میان رده دیگری از سوی شرکت‌های دیگر خواهند رفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (31 مورد)
  • hakhamaneshs
    hakhamaneshs | ۲۰ آبان ۱۳۹۸

    glx.ir/Products/2243/%D8%AC%D9%86%D8%B1%D8%A7%D9%84-%D9%84%D9%88%DA%A9%D8%B3-%D8%B4%D8%A7%D9%87%DB%8C%D9%86-2

  • hakhamaneshs
    hakhamaneshs | ۲۰ آبان ۱۳۹۸

    برای پیشرفت و فروش گوشی های ایرانی باید انها را ب سازمانها بدهند:

  • hakhamaneshs
    hakhamaneshs | ۲۰ آبان ۱۳۹۸

    اندروید آن 9 است:

  • behnam98
    behnam98 | ۱۰ مهر ۱۳۹۸

    جنس بنجل درجه 3 چینی + جاسوس افزار های وزارت اطلاعات = موبایل ایرانی

    • AR178
      AR178 | ۲۵ آذر ۱۳۹۸

      جاسوس افزار ایرانی 100برابر بهتر از خارجیه حداقل ایرانی ها ناموسمون رو نشون نمی دن و اطلاعات رو نمی فروشن

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی