ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

افرادی که در اردیبهشت به قصد سود خودرو خریدند با 45 درصد ضرر این بازار را ترک کردند

بازار خودرو به آرامش برگشته است. نه فروشنده‌ها قیمت را بالا می‌برند و نه خریدارها دنبال تخفیف گرفتن هستند. اینطور که پیداست هر دو طرف معاملات خرید خودرو به قیمت‌های فعلی رضایت داده‌اند. در حال ...

غزاله زاهدی
نوشته شده توسط غزاله زاهدی | ۳ مهر ۱۳۹۸ | ۰۰:۳۸

بازار خودرو به آرامش برگشته است. نه فروشنده‌ها قیمت را بالا می‌برند و نه خریدارها دنبال تخفیف گرفتن هستند. اینطور که پیداست هر دو طرف معاملات خرید خودرو به قیمت‌های فعلی رضایت داده‌اند. در حال حاضر روند قیمتی در بازار خودرو کاهشی است هرچند سرعت آن کند است.

سعید موتمنی با اشاره به اقدامات موثر در برخورد با افرادی که در بازار خودرو اختلال ایجاد کرده اند گفت: «تعدادی از نمایندگی های خودرو سازان اقدام به خرید کلی و سبدی محصولات کردند و با اطمینان از اینکه خودرو از سوی کارخانه به بازار عرضه نمی شود اقدام به فروش های کاردکس، با قیمت های دلخواه در بازار می کردند که اینگونه اقدامات باعث بروز التهاب در این بازار شده بود.»

وی با تقدیر از اقدامات اخیر در برخورد با عواملی که در بازار خودرو اختلال ایجاد کرده بودند گفت: «پایین آمدن قیمت ارز و ثبات نسبی که در این بازار به وجود آمد به همراه برخورد هایی که با عوامل تاثیر گذار در افزایش قیمت خودرو شکل گرفت باعث شد تا قیمت خودرو روند کاهشی به خود بگیرد.»

تزریق خودرو های جدید از سوی دو خودروساز به بازار و اتفاقاتی همچون بازداشت افرادی که در قیمت‌گذاری خودرو اخلال ایجاد می‌کردند باعث شد قیمت خودرو رو کاهش بیابد. این در حالی است که کارشناسان پیش بینی می‌کنند در ماه‌های پیش رو افت قیمت خودرو همچنان ادامه داشته باشد. موتمنی ادامه داد: «هم اکنون خرید و فروش در بازار در کمترین حد ممکن است و کسانی که واقعا نیاز به خرید خودرو دارند وارد این بازار می شوند . همچنین افرادی که خواهان تبدیل خودروی خود به احسن هستند نیز منتظرند تا قیمت ها بیش از این پایین آمده و بعد اقدام به خرید خودرو کنند.»

رئیس اتحادیه خودروی تهران در ادامه با اشاره به خودروهایی که توسط افراد در ماه های گذشته و به قصد سود دهی خریداری شده است گفت: «افرادی که در اردیبهشت ماه و به قصد سود اقدام به خرید خودرو کردند هم اکنون برای جلوگیری از ضرر بیشتر خودروهای خود را با 30 تا 45 درصد ضرر واگذار کرده و از بازار خودرو خارج شدند که این روند در آینده نیز ادامه دار خواهد داشت.»

وی در پاسخ به این پرسش که چرا هنوز هم قیمت خودرو به قیمت های سال گذشته باز نگذشته است گفت: «قیمت ها با یک شیب زیاد به یکباره بالا رفت اما پایین آمدن قیمت به صورت کند انجام می گیرد هر چند که هم اکنون نیز قیمت خودرو به زمان اردیبهشت ماه 98 باز گشته است اما اگر عرضه بیشتر شود قیمت ها به بهمن ماه سال گذشته نیز باز خواهد گشت.»

موتمنی ادامه داد: «هم اکنون قیمت خودروهای وارداتی و داخلی کاهش خوبی داشته به طوریکه قیمت هیوندا النترا از 650 میلیون تومان به 455، سانتافه از 1 میلیارد و 100 میلیون تومان به 750 میلیون تومان، پژو 2008 از 460 میلیون تومان به 296 و سراتوی سایپا که تا 400 میلیون تومان هم رسیده بود به زیر قیمت کارخانه و 290 میلیون تومان رسیده است.»

قیمت کالایی که در کارخانه تولید و نهایی می‌شود باید همان قیمتی باشد که به دست مصرف کننده می‌رسد؛ این در حالی است که قیمت بازار و کارخانه در بخش خودرو فاصله دارد و باید اصلاح شود. رئیس اتحادیه خودروی تهران با بیان اینکه هنوز هم حباب قیمت در برخی از خودروها وجود دارد که در حال تخلیه شدن است در مورد نوع این خودروها گفت: «پژو 206 تیپ 5، پژو پارس و پژو 206 وی 8 از جمله خودروهایی هستند که هنوز در مورد آنها حباب قیمت وجود دارد که با عرضه مناسب از سوی شرکت این خودروها نیز با کاهش بیشتر قیمت مواجه می شوند.»

وی خاطر نشان کرد باید فاصله قیمت خودرو از کارخانه تا بازار نهایت 2 میلیون تومان باشد که رسیدن به این امر با عرضه بیشتر امکان پذیر است.

خرید خودرو

این کارشناس بازار خودرو در مورد آینده این بازار و وضعیت قیمت ها در آن نیز گفت: «روند قیمت در خودروهای وارداتی تا 40 درصد و در خودروهای داخلی تا 15 درصد کاهش یافته است که پیش بینی می شود تا با سیاست های جدیدی که مدیران 2 خودروساز بزرگ کشور در زمینه عرضه بیشتر خودرو اعلام کرده اند باید شاهد کاهش بیشتر قیمت خودروهای داخلی در بازار باشیم.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی