ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بلاروس اولین کشوری که پشتیبانی از پروتکل IPv6 را اجباری می‌کند

بلاروس به اولین کشوری در دنیا تبدیل شد که پشتیبانی از جدیدترین نسخه پروتکل اینترنت یا به اختصار IPv6 را برای ارائه دهندگان اینترنت در این کشور ضروری می کند. طبق قانون، از اول ژانویه ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۳ مهر ۱۳۹۸ | ۰۸:۳۰

بلاروس به اولین کشوری در دنیا تبدیل شد که پشتیبانی از جدیدترین نسخه پروتکل اینترنت یا به اختصار IPv6 را برای ارائه دهندگان اینترنت در این کشور ضروری می کند.

طبق قانون، از اول ژانویه سال 2020 تمامی سرویس دهندگان اینترنت در بلاروس باید در شبکه های خود پشتیبانی از پروتکل IPv6 را لحاظ کرده و آدرس IPv6 را نیز به تمامی مشتریان اختصاص دهند. این قانون توسط «الکساندر لوکاشنکو» (Alexander Lukashenko) رییس جمهور بلاروس در تاریخ 18 سپتامبر (27 شهریور) تصویب شده است.

بلاروس اولین کشوری که پشتیبانی از پروتکل ipv6 را ضروری می کند
«مینسک» پایتخت بلاروس 1.9 میلیون نفر جمعیت دارد

در حال حاضر به طور میانگین 15 درصد از ارائه دهندگان اینترنت در بلاروس از پروتکل IPv6 استفاده می کنند که از 29 درصد متوسط جهانی کمتر است. البته نرخ مهاجرت به این پروتکل در آزمایشات اخیر ارائه دهندگان اینترنت در این کشور به طور ناگهانی به بالای 30 درصد افزایش پیدا کرد.

با شروع سال جدید میلادی و پشتیبانی ارائه دهندگان محلی از پروتکل IPv6، پیش بینی می شود مهاجرت به پروتکل IPv6 افزایش پیدا کند.

با اینکه بلاروس در شرق اروپا واقع شده و یکی از کشورهای بلوک شرق محسوب می شود، یکی از جدیدترین و به روز ترین زیرساخت های اینترنت را در قاره سبز داشته و ارائه دهندگان اینترنت از مدت ها قبل در حال آزمایش پروتکل IPv6 هستند.

بعد از فعال کردن پروتکل IPv6 به مشتریان در بلاروس، هر دو آدرس اینترنتی IPv4 و IPv6 به آنها تعلق گرفته و در صورت امکان کانکشن ها تماماً روی پروتکل جدیدتر انجام خواهند شد.

پروتکل IPv6 سال 2017 به طور رسمی به عنوان استاندارد اینترنت معرفی شد و قرار است جانشین پروتکل قدیمی IPv4 شود. پروتکل IPv4 از آدرس های 32 بیتی استفاده کرده و ظرفیت 4 میلیارد آدرس آن در حال پر شدن است. به همین دلیل ارائه دهندگان اینترنت در سراسر دنیا در حال مهاجرت به پروتکل IPv6 هستند که از آدرس های 128 بیتی استفاده کرده و امنیت بیشتری دارد.

در کشور ایران نیز ایرانسل دی ما 96 از پروتکل IPv6 در ایران بهره برداری تجاری کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی