ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

cf356db0-scania-axl-autonomous-concept-truck-2
خودرو

نگاهی به مشخصات کانسپت اسکانیا AXL؛ نماد کامیون های خودران آینده [تماشا کنید]

چند ماه پیش بود که شرکت اسکانیا با رونمایی از یک کانسپت ماژولی خودران به NXT، برداشت خود از آینده حمل و نقل عمومی را به نمایش گذاشت. حال این کمپانی سوئدی با معرفی کانسپتی ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۴ مهر ۱۳۹۸ | ۲۱:۰۰

چند ماه پیش بود که شرکت اسکانیا با رونمایی از یک کانسپت ماژولی خودران به NXT، برداشت خود از آینده حمل و نقل عمومی را به نمایش گذاشت. حال این کمپانی سوئدی با معرفی کانسپتی پیشرفته دوباره خبرساز شده و توجه رسانه ها را به خود جلب کرده است.

17360915-scania-axl-autonomous-concept-truck-13

این مفهومی AXL نامگذاری شده و از فناوری کاملا خودران سود می برد. با توجه به این مساله، خبری از کابین مخصوص راننده نبوده و AXL از بدنه ای مدرن و آینده نگرانه برخوردار است.

a6f0fb36-scania-axl-autonomous-concept-truck-4

به جای کابین رایج، دماغه جدیدترین کانسپت اسکانیا میزبان ماژول های هوشمندی است که برای هدایت خودکار کاربرد دارند. اما نکته جالب توجه اینکه برخلاف بسیاری از کانسپت های خودران که از پیشرانه های تمام الکتریکی بهره می برند، AXL به یک موتور درون سوز مجهز شده است.

381d38a4-scania-axl-autonomous-concept-truck-19

با وجود استفاده از موتور درون سوز، AXL را می توان یک مفهومی سبز نامید، چرا که این کانسپت از سوخت های زیستی تجدیدپذیر استفاده می کند. به گفته گروه فولکس واگن، مالک برند اسکانیا، پیشرانه به کار گرفته شده در AXL نشان می دهد که "چگونه می توان تکنولوژی های سنتی و جدید را با هم ترکیب نمود."

کامیون خودران اسکانیا به دوربین ها و رادارهای متعدد، فناوری لایدار و گیرنده های GPS مجهز شده تا بتواند در معادن و مکان هایی که ساخت و ساز صورت می گیرد، به راحتی تردد کند.

24961c1d-scania-axl-autonomous-concept-truck-11

اسکانیا معتقد است مناطق این چنینی به خاطر شرایط کنترل شده، محیطی ایده آل برای تردد کامیون های خودران هستند. بد نیست اشاره کنیم کانسپت AXL برای جابجایی بار در معادن و محیط های مشابه توسعه یافته و هنوز به حدی هوشمند نیست که بتواند از عهده هدایت خودکار در خیابان ها بر بیاید.

0e94e88e-scania-axl-autonomous-concept-truck-3

مدیر بخش تحقیق و توسعه اسکانیا AXL را مدلی تعیین کننده خطاب کرده و افزوده با کانسپت هایی مثل این مدل گام های بزرگی در راستای فناوری خودران برداشته می شود. شایان ذکر است اسکانیا سخت در تلاش است تا به یکی از پیشگامان در عرصه تولید کامیون ها و کشنده های خودران تبدیل شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Meisam
    Meisam | ۵ مهر ۱۳۹۸

    فقط به نفع پولداراست

  • Erfanalone۹۲
    Erfanalone۹۲ | ۴ مهر ۱۳۹۸

    من موندم تو آینده همه چی خودران بشه و ماشینی پس کارگرا چیکار میکنن؟دولتا چطور بیکاری رو کنترل میکنن؟البته هرچقدم تکنولوژی بیکاری بیاره بازم به سطح بیکاری در کشور عزیزمون نمی رسه ماشالاه???

    • Mamad Lincer
      Mamad Lincer | ۵ مهر ۱۳۹۸

      شغل‌های جدید ایجاد می‌شه کسایی که با تغییرات تغییر نمی‌کنن محکومن به نابودی این قانون طبیعته

    • آریا
      آریا | ۵ مهر ۱۳۹۸

      وقتی اتومبیل اختراع شد چه بلایی سر درشکه چی ها و درشکه سازها . پروش دهنده های اسب اومد؟
      این هم مثل همون

مطالب پیشنهادی