ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فضانورد عرب

نخستین فضانورد عرب قدم به ایستگاه فضایی بین المللی گذاشت

یک اماراتی که دیروز از ایستگاه فضایی بایکونور قزاقستان عازم فضا شد، نامش را به عنوان نخستین فضانورد عربی که به ایستگاه فضایی بین المللی قدم گذاشته به ثبت رساند و تاریخ ساز شد. فضاپیمای ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۴ مهر ۱۳۹۸ | ۱۶:۳۰

یک اماراتی که دیروز از ایستگاه فضایی بایکونور قزاقستان عازم فضا شد، نامش را به عنوان نخستین فضانورد عربی که به ایستگاه فضایی بین المللی قدم گذاشته به ثبت رساند و تاریخ ساز شد.

فضاپیمای روسی حامل هزاع المنصوری تبعه امارات متحده عربی که اولگ اسکریپوچکا فضانورد روسیه و جسیکا میر از ناسا او را همراهی می کردند روز گذشته و بعد از سفری شش ساعته به ایستگاه فضایی بین المللی رسید.

ناسا در توییتی اعلام کرد: این سه فضانورد وارد آزمایشگاه مداری شدند و به شش نفر از فضانوردان مستقر در این ایستگاه ملحق شدند تا طی مراسمی به آنها خوشامدگویی شود.

منصوری ۳۵ ساله پیش از سفری که از آن تحت عنوان ماموریت رویایی یاد کرده بود حمایت گسترده ای را از مردم سراسر دنیا دریافت نموده بود.

در دبی جمعیتی انبوه از مردم در مرکز فضایی محمد بن رشید گرد هم آمدند تا از مانیتورها پرتاب وی به فضا را تماشا کنند و همزمان با خوشحالی و فریادهای تشویق کننده خود از منصوری با نام قهرمان ملی یاد می کردند.

همزمان با پرتاب فضاپیمای حامل المنصوری، نورپردازی ویژه ای روی برج الخلیفه دبی که عنوان بلندترین آسمان خراش دنیا را دارد انجام گرفت.

فضانورد عرب

قرار است که المنصوری هشت روز در ایستگاه فضایی بین المللی اقامت داشته باشد و عنوان نخستین اماراتی و حتی نخستن عرب تباری را به خود اختصاص خواهد داد که سوار بر این آزمایشگاه گردان است (البته او نخستین مسلمانی که به ایستگاه فضایی بین المللی قدم گذاشته نیست).

المنصوری که از خلبانان سابق نیروهای مسلح امارات است ساعاتی پیش از پرتابش از ایستگاه فضایی باکونور با انتشار توییتی از احساس غرور آمیخته با ترس خود برای این ماموریت گفت. او همچنین توییت کرد:

امروز من رویاها و اهداف کشورم را محقق می کند. انشاالله خداوند در این ماموریت به من موفقیت عطا کند.

المنصوری یک روز قبل از ماموریتش اعلام کرد که ویدیویی از نمازهای روزانه اش در ایستگاه فضایی بین المللی را ضبط می کند  و آن را برای مردم روی زمین مخابره خواهد نمود.

این فضانورد قرار است که بعد از انجام آزمایشاتی و البته اتمام اقامت هشت روزه اش همراه با یک تن از فضانوردان ناسا و یک فضانورد روس در تاریخ سوم اکتبر به زمین باز گردد و دو فضانورداری که او را در سفر به ایستگاه فضایی بین المللی همراهی کردند تا بهار سال آینده در آنجا اقامت خواهند داشت.

فضانورد عرب

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • zitanix
    zitanix | ۶ مهر ۱۳۹۸

    چه بودیم چه شدیم

  • min
    min | ۵ مهر ۱۳۹۸

    آفرین بهت منصوری که باغرور ودروغ نگفتی ما میتوانیم!
    بلکه هرلحظه خدارو شاکر بودی?

مطالب پیشنهادی