ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

شواهد اولیه حیات
تکنولوژی

کشف قدیمی ترین نشانه های حیات در استرالیا متعلق به ۳.۵ میلیارد سال پیش

دانشمندان موفق به کشف بقایای میکروبی متعلق به ۳.۵ میلیارد سال پیش در میان صخره ها شدند و این بقایا برخی از قدیمی ترین نشانه های حیات روی سیاره زمین محسوب می شوند. طبق اعلام ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۴ مهر ۱۳۹۸ | ۱۷:۰۰

دانشمندان موفق به کشف بقایای میکروبی متعلق به ۳.۵ میلیارد سال پیش در میان صخره ها شدند و این بقایا برخی از قدیمی ترین نشانه های حیات روی سیاره زمین محسوب می شوند. طبق اعلام دانشمندان دانشگاه نیو ساوت ولز این نشانه ها در استروماتولیت های (قدیمی ترین فسیل های جهان) منطقه Pilbara در غرب استرالیا پیدا شدند.

البته استراماتولیت های مورد اشاره در دهه ۱۹۸۰ میلادی کشف شدند اما دانشمندان به تازگی موفق شده اند که وجود نشانه های حیات میکروبی در آنها را به اثبات برسانند.

رافائل بامگارتنر محقق ارشد این پروژه در این باره گفت:

ما برای نخستین بار موفق شدیم به جهان نشان دهیم که این استراماتولیت ها شواهد قطعی از حیات اولیه روی زمین را در خود دارند.

محققان استرالیایی برای بررسی صخره ها نمونه هایی را با کمک دریل از مرکز آنها بیرون کشیدند به نحوی که هوا با آنها برخوردی نداشته باشد. آنها در ادامه با کمک میکروسکوپ های الکترونی بسیار قوی، طیف سنجی و تحلیل ایزوتوپ به بررسی این نمونه ها پرداختند. در ادامه بامگارتنر دریافت که استروماتولیت ها از سولفید آهن ساخته شده اند که دربرگیرنده مواد اورگانیک حفظ شده است.

حیات

این استروماتولیت ها علاوه بر این که حاوی اطلاعاتی ارزشمند در خصوص نحوه شکل گیری حیات هستند، نشان می دهند در کدام نقطه از مریخ حیات میتوانسته وجود داشته باشد.

به گفته بامگارتنر درک این نکته که حیات از کدام نقطه شکل گرفته اهمیت بالایی در آشنایی ما با دودمان مان دارد. از این نقطه ما میتوانیم بفهمیم که حیات در کدام نقاط دیگر وجود داشته است و برای مثال در کدام مناطق سیارات دیگر شکل گرفته است.

دانشمندانی از ناسا و سازمان فضایی اروپا که قصد دارند ماموریت های مختلفی را در سال آینده به مریخ کلید بزنند در هفته ای که گذشت مطالعاتی را روی صخره های منطقه Pilbara استرالیا انجام دادند.

به گفته Martin Van Kranendonk از اساتید دانشگاه نیو ساوت ولز صخره های باستانی استرالیا و دانش علمی این دانشگاه نقش پررنگی را در جستجوی بشر برای حیات فرازمینی و رمزگشایی از اسرار مریخ ایفا خواهند کرد. یافته های حاصل از این تحقیق در نشریه زمین شناسی منتشر شده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Forootan
    Forootan | ۵ مهر ۱۳۹۸

    آخرش کجاست؟؟؟ استرالیا؟ زمین؟ مریخ؟ فکر کنم متن نیاز به ویرایش داره

    • مریم موسوی
      مریم موسوی | ۵ مهر ۱۳۹۸

      این نشانه ها در استرالیا پیدا شدند اما دانشمندان معتقدند که می تونن با کمک اون رد حیات در مریخ و محل شکل گیری حیات در مریخ رو هم تشخیص بدهند

مطالب پیشنهادی