ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل: نصب نمایشگر غیر اصل در آیفون 11 تبعات سنگینی خواهد داشت

اپل در تازه ترین بیانیه خود اعلام می کند که در صورت بروز مشکل در نمایشگر خانواده آیفون 11 فقط باید با مراجعه به مراکز و تعمیرکاران مجاز و تایید شده توسط این شرکت نمایشگر ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۵ مهر ۱۳۹۸ | ۱۳:۳۰

اپل در تازه ترین بیانیه خود اعلام می کند که در صورت بروز مشکل در نمایشگر خانواده آیفون 11 فقط باید با مراجعه به مراکز و تعمیرکاران مجاز و تایید شده توسط این شرکت نمایشگر را تعویض کرد و استفاده از هرگونه نمایشگر غیر اصل مشکلات متعددی را به همراه خواهد داشت.

اپل با آپدیت کردن وب سایت خود به اهمیت استفاده از نمایشگرهای اصلی ساخت این شرکت در صورت خرابی نمایشگرهای خانواده آیفون 11 اشاره کرده است. طبق اعلامیه جدید اپل، اگر آیفون 11 کاربر نیاز به تعویض نمایشگر داشته باشد، این کار باید توسط اپل یا تعمیرکاران مجاز این شرکت و با استفاده از قطعات ساخت این شرکت انجام شود.

بهتر است با نگهداری درست از آیفون 11 خود را از تعمیرکاران بی نیاز کرد.

اپل اضافه می کند که قطعه های ساخت این شرکت آزمایشات متعددی را برای کسب استانداردهای مختلف کیفیت و عملکرد پشت سر گذاشته اند. در ادامه بیانیه این شرکت آمده که نمایشگر آیفون 11 از «تکنولوژی چند لمسی مخصوص، روشنایی و دقت رنگ بالا، تعادل رنگ سفید و همچنین قابلیت هایی همچون True Tone، Night Shift و بازخوردهای لمسی (Haptic Touch)» بهره می برد که نمایشگرهای متفرقه از آنها بی بهره اند.

اپل برای تاکید بیشتر روی این موضوع و جلوگیری از خرید قطعات غیر اصل تاکید می کند که نمایشگرهای متفرقه ای که توسط تعمیرکاران تایید نشده نصب می شوند، هیچ گاه کیفیت نمایشگر اصلی را نداشته و ابعاد دقیقی ندارند. تعویض نادرست قطعات و اشتباه در بستن پیچ ها نیز می تواند منجر به داغ کردن غیرطبیعی گوشی، صدمه زدن به باتری و نهایتاً آسیب رسیدن به کاربر شود.

در صورتی که کاربر توصیه های فوق را نادیده گرفته و بر استفاده از نمایشگر غیر اصل پافشاری کند، مشکلات دیگری گریبانگیر وی خواهند شد. کار نکردن ویژگی چند لمسی در قسمت هایی از نمایشگر، لمس اشتباه هنگام شماره گرفتن، روشن ماندن نمایشگر حین صحبت کردن و لمس تصادفی توسط کف دست، چند مورد از مشکلاتی هستند که کاربر با آنها مواجه خواهد شد.

در صورت نصب نمایشگر متفرقه در آیفون 11 با پیغام خطا در بخش تنظیمات مواجه خواهید شد.

استفاده از نمایشگر غیر اصل در خانواده آیفون 11 روشنایی و نمایش صحیح رنگ ها را نیز تغییر داده و با پایین آوردن حداکثر روشنایی و خالی کردن غیر طبیعی باتری، کاربر را با نمایشگری که به طور یکسان در همه قسمت ها روشن نیست و یا رنگ ها را نادرست نشان می دهد مواجه می کند. ناهماهنگی بین سنسور نور محیطی و نمایشگر متفرقه نیز منجر به روشن یا تاریک شدن غیرعادی صفحه می شود.

برای اینکه فهمید نمایشگر تعویضی در آیفون 11، آیفون 11 پرو و مدل مکس اصلی است یا نه را باید با رفتن به قسمت تنظیمات، General و سپس About گوشی فهمید. در صورتی که گوشی نمایشگر غیر اصل داشته باشد پیغام خطا یا «Unable to verify this iPhone has a genuine Apple display» نمایش داده خواهد شد.

رفتن به سمت نمایشگرهای متفرقه و غیر اصل برای کاربری که هزینه زیادی برای آیفون 11 خود پرداخت کرده نمی تواند منطقی باشد. بنابراین در درجه اول باید از آیفون 11 به درستی محافظت کرده و در صورت خرابی نمایشگر به هر دلیلی، بهتر است به سراغ اولین تعمیرکار مجاز و تایید شده توسط اپل رفت و خود را از مشکلات ناشی از استفاده از نمایشگر غیر اصل و خسارات بعدی در امان نگه داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Ali Reza
    Ali Reza | ۵ مهر ۱۳۹۸

    خب در کشوری که تعمیرگاه مجاز نداره، باید چه روشی رو پیش بگیره؟

    • zitanix
      zitanix | ۶ مهر ۱۳۹۸

      نخریدن سیب گاز زده

مطالب پیشنهادی