ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل تولد 21 سالگی‌اش را با یک لوگوی معنی‌دار جشن گرفت

غول موتورهای جستجو روز جمعه تولد 21 سالگی اش را با نمایش تصویر یک کامپیوتر قدیمی در صفحه جستجوی خود جشن گرفت. در لوگوی موقتی یا همان گوگل دودِل (Google Doodle) تصویر یک سیستم قدیمی ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۵ مهر ۱۳۹۸ | ۱۲:۰۰

غول موتورهای جستجو روز جمعه تولد 21 سالگی اش را با نمایش تصویر یک کامپیوتر قدیمی در صفحه جستجوی خود جشن گرفت.

در لوگوی موقتی یا همان گوگل دودِل (Google Doodle) تصویر یک سیستم قدیمی که چندین سیم از آن بیرون زده به چشم می خورد. در مانیتور، صفحه آشنای سرچ گوگل را می بینیم و گوشه سمت راست تصویر نیز تاریخ 27 سپتامبر 1998 (5 مهر ماه 1377) حک شده است:

تولد گوگل 27 سپتامبر 2019 برگزار شد و این شرکت 21 ساله شد

تصویر فوق در واقع شمایل کامپیوترهای دو دهه پیش را نشان می دهد و مربوط به دوره ای است که «سرگی برین» (Sergey Brin) و «لری پیج» (Larry Page)، دانشجویان مقطع دکتری دانشگاه استنفورد و هم بنیانگذاران گوگل مقاله خود در مورد آناتومی موتورهای جستجوی وب را منتشر کردند. آنها در ابتدای این مقاله به «گوگل»، نمونه اولیه «موتور جستجوی بزرگ که دارای حداقل 24 میلیون صفحه است»، اشاره کردند:

«ما اسم سیستم خود را گوگل انتخاب کرده ایم چون کلمه googol یا 10100 (عدد یک با صد صفر) به این شکل تلفظ شده و کاملاً با هدف ما که می خواهیم یک موتور جستجوی عظیم توسعه دهیم همخوانی دارد.»

در طول بیست و یک سالی که از ایده «پیج» و «برین» در مورد موتورهای جستجو می گذرد، گوگل از یک شرکت نوپا به غول موتورهای جستجو تبدیل شده است. موتور جستجوی این شرکت صدها میلیون صفحه اینترنتی را به کاربران سراسر دنیا نمایش می دهد و از همه مهم تر به پرنفوذترین پلتفرم تبلیغات تبدیل شده است.

«آلفابت»، کمپانی مادر گوگل نیز یکی از بزرگ ترین شرکت های دنیا بوده و در زمینه هایی همچون افزایش طول عمر، ماشین های خودران و سیستم عامل اندروید فعالیت می کند.

اولین لوگوی گوگل در سال 1998
اولین دودِل گوگل در سال 1998

نکته جالب اینکه هنوز در مورد تاریخ تولد گوگل بحث وجود دارد و حتی خود کمپانی هم نمی داند تاریخ تولدش دقیقاً چه روزی است. این شرکت قبلاً در تاریخ 27 سپتامبر 2006 تولد خود را برگزار کرده، اما سال قبل تولد خود را یک روز زودتر و در تاریخ 26 سپتامبر جشن گرفت. سال 2004 و 2003 و نیز تولد این شرکت به ترتیب در روز 7 و 8 سپتامبر برگزار شد.

تولدت مبارک گوگل!

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی