ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نمونه آزمایشی راکت استارشیپ برای اولین بار به سه موتور رپتور مجهز شد

«ایلان ماسک»، مدیرعامل اسپیس ایکس با انتشار تصاویر جدیدی از راکت استارشیپ از نصب سه موتور غول آسای رپتور روی آن خبر داد. این اولین باری است که روی راکت آزمایشی این شرکت سه موتور ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۵ مهر ۱۳۹۸ | ۱۶:۰۰

«ایلان ماسک»، مدیرعامل اسپیس ایکس با انتشار تصاویر جدیدی از راکت استارشیپ از نصب سه موتور غول آسای رپتور روی آن خبر داد. این اولین باری است که روی راکت آزمایشی این شرکت سه موتور رپتور نصب می شود.

مجهز کردن نمونه آزمایشی راکت مورد بحث به سه موتور رپتور که قرار است از آن در ماموریت های بزرگ آینده استفاده شود، دستاورد بزرگی برای شرکت اسپیس ایکس محسوب می شود. این شرکت موفق شده در مدت هفت ماه چندین موتور رپتور تولید کرده و راکت استارشیپ را به سه عدد از این موتورهای قدرتمند تجهیز کند.

نصب سه موتور رپتور روی نمونه آزمایشی راکت استارشیپ برای اولین بار

به گفته «ماسک»، نمونه نهایی راکت استارشیپ از سه موتور رپتور که مخصوص فعالیت در محیط خلاء هستند (RVac) و سه موتور مخصوص شرایط سطح دریا (SL) قدرت خواهد گرفت. البته از موتورهای RVac در پرتاب های آزمایشی راکت استارشیپ استفاده ای نخواهد شد.

سه موتور رپتور در مجموع قادر به تولید 600 تن نیروی پیشران هستند. راکت استارشیپ بدون بار و به تنهایی حدوداً 200 تن وزن دارد. بنابراین موتورها مجموعاً توانایی تولید 400 تن نیروی پیشران در مدت زمان 200 الی 300 ثانیه را خواهند داشت.

موتورهای رپتور راکت استارشیپ

موتور رپتور (Raptor) یک موتور عظیم الجثه بوده و از متان و اکسیژن به عنوان سوخت استفاده می کند. قرار است از این موتور در نسل جدید راکت های دو مرحله ای شرکت اسپیس ایکس استفاده شود.

مرحله اول به نام «سوپر هوی» (Super Heavy) مخصوص رسیدن به مدار و مرحله دوم به نام «استارشیپ» (Starship) مخصوص حرکت در فضای بیکران در نظر گرفته شده است. قرار است راکت استارشیپ به قسمت بالایی راکت سوپر هوی متصل شود. گفته می شود مدل نهایی راکت سوپر هوی حدود 31 موتور رپتور خواهد داشت.

موتور رپتور اوایل شهریور ماه امسال دستاورد بزرگی را به دست آورد و موفق شد نمونه آزمایشی فضاپیمای استارهاپر را به ارتفاع تقریبا 150 متری از سطح زمین برساند.

قرار است ایلان ماسک در رویدادی در تاریخ 28 سپتامبر (6 مهر ماه) اطلاعات بیشتری را در مورد راکت مذکور در اختیار عموم قرار دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • s.s.b
    s.s.b | ۶ مهر ۱۳۹۸

    31 موتور !! رسما رکورد راکت n1 شوروی میزنه هیچ موشکی تو تاریخ تو مرحله اول این قدر موتور به کار نرفته

مطالب پیشنهادی