ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

این وبسایت صفحات ویکی پدیا را به مقالات علمی معتبر تبدیل می کند

ویکی پدیا بزرگ ترین دایرالمعارف آنلاین دنیاست که کلیه افراد میتوانند در آن مشارکت کنند و به تکمیل و بهبود مطالب آن کمک نمایند. این وبسایت طیف وسیعی از موضوعات را به زبان های مختلف ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۵ مهر ۱۳۹۸ | ۲۰:۰۰

ویکی پدیا بزرگ ترین دایرالمعارف آنلاین دنیاست که کلیه افراد میتوانند در آن مشارکت کنند و به تکمیل و بهبود مطالب آن کمک نمایند. این وبسایت طیف وسیعی از موضوعات را به زبان های مختلف در خود جای داده و گرچه صحت مطالب آن بعضا زیر سوال می رود و نمی توان همیشه هم به آن اطمینان کرد، دانش آموزان و دانشجویان ایرانی برای انجام تحقیقات خود عموما سری به این سایت می زنند. خبر خوش برای این افراد آنکه وبسایتی راه اندازی شده که هر موضوع موجود در ویکی پدیا را به یک مقاله دانشگاهی بدل می کند.

عملکرد این وبسایت که M-Journal نام دارد بسیار ساده است؛ صرفا کافیست URL صفحه مورد نظرتان را به آن بدهید تا وبسایت یک کار  آکادمیک تر و تمیز برایتان انجام دهد.

ویکی پدیا
من برای نمونه لینک مقاله مربوط به ایران در ویکی پدیا را به این وبسایت دادم

با قرار دادن URL مورد نظرتان در کادر هوم پیج این وبسایت مقاله ای با موضوعی خاص از آن تهیه می شود. رفرنس های مقالات ساخته شده با این ابزار طبق چند استاندارد پذیرفته شده جهانی در انتهای آن آورده می شوند و حتی یک صفحه پیش نمایش ساختگی در یک ژورنال علمی جعلی هم تهیه می شود که دسترسی کامل به آن صرفا از طریق دریافت اشتراک پولی امکان پذیر خواهد بود و این مساله اطمینان کافی را به شما خواهد داد که دبیر یا استاد سری به آن سایت نخواهد زد.

ویکی پدیا

البته نتیجه کار چندان اغوا کننده نیست و ظاهر جوهری مقالات تهیه شده با آن نیز بیش از اندازه ساختگی به نظر می رسند.

اما از حق نگذریم، آثار علمی تهیه شده در این نشریه جعلی از نظر علمی یکپارچگی بیشتری نسبت به برخی مقالات علمی دارند که در نشریات واقعی منتشر شده اند و توسط دانشگاهیان واقعی نقد و بررسی شده اند.

M-Journal توسط یک آژانس دیجیتال به نام MSCHF ساخته شده که نتفلیکس هنگ اوت را در کارنامه خود دارد؛ یک اکستنشن کروم که شما را در یک ویدیو کنفرانس به تصویر میکشد تا با خیال راحت پای سریال ها و برنامه های نتفلیکس بنشینید و کسی مزاحمتان نشود.

البته در نظر داشته باشید که این ابزار از زبان فارسی پشتیبانی نمی کند و صرفا برای ارائه مقالات انگلیسی میتوان از آن استفاده کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی