ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

جریمه سنگین مرسدس بنز به علت تولید بیش از حد مجاز NOx در مدل های دیزلی

سرانجام شرکت مرسدس بنز نیز به علت انتشار بیش از حد مجاز نیتروژن اکسید (NOx) در مدل های دیزلی با جریمه به نسبت سنگین رو به رو شد. شرکت مادر مرسدس بنز یعنی دایملر خبر ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۵ مهر ۱۳۹۸ | ۱۹:۳۰

سرانجام شرکت مرسدس بنز نیز به علت انتشار بیش از حد مجاز نیتروژن اکسید (NOx) در مدل های دیزلی با جریمه به نسبت سنگین رو به رو شد.

شرکت مادر مرسدس بنز یعنی دایملر خبر از جریمه 870 میلیون یورویی (1/4 میلیارد دلاری) در کشور آلمان داده است. دلیل این جریمه تولید بیش از حد مجاز نیتروژن اکسید توسط مدل های دیزلی این شرکت بزرگ عنوان شده است.

طبق اطلاعات در حدود 684 هزار دستگاه خودرو دیزلی در کشور آلمان به فروش رسیده که بیش از حد مجاز این آلاینده را تولید می کنند.

Mercedes-Benz Kundencenter Bremen

در بیانیه دایملر این شرکت حکم دادستان عمومی اشتوتگارت را به چالش نکشیده است چرا که به نفع دایملر بوده تا با پرداخت جریمه به این مسئله خاتمه دهد.

در ادامه این بیانیه دایملر اعلام کرده است که این جریمه تاثیر منفی در سوددهی پیش بینی شده این شرکت نخواهد داشت و برای چنین مجازاتی از قبل آماده بوده است.

دایملر 4 میلیون یورو به علت "سهل انگاری در انجام وظایف نظارتی" به صورت مستقیم جریمه شده و باقیمانده جریمه نیز از سود آتی شرکت پرداخت خواهد شد.

مرسدس بنز

پیش از این شرکت فولکس واگن و رسوایی دیزل گیت آتش جریمه های میلیارد دلاری شرکت های آلمانی را روشن ساخت و باعث شد تا بر روی میزان تولید گازهای گلخانه ای NOx در موتورهای دیزلی دیگر شرکت ها تمرکز شود.

سال گذشته دو شرکت فولکس واگن به مبلغ 1.6 میلیارد دلار و آئودی به مبلغ 1.3 میلیارد دلار محکوم شدند و شرکت پورشه نیز به علت دست داشتن در پرونده دیزل گیت در حدود 865 میلیون دلار جریمه شد.

پیش از این در خبری به کشف یک نرم افزار غیرقانونی در مدل های دیزلی شرکت مرسدس بنز پرداخته بودیم و خبر از احتمال جریمه سنگین این شرکت داده بودیم. در خبر دیگری نیز به مافیای بزرگ خودروسازی آلمان یعنی همکاری مخفیانه بی ام و، دایملر و فولکس واگن پرداخته بودیم که به صورت غیر مستقیم به دنبال نقض رقابت سالم در بازار خودرو بودند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی