ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

bee84b3c-nissan-infiniti-recall-5
خودرو

فراخوان عظیم خودروهای نیسان و اینفینیتی به دلیل یک نقص ساده

به گزارش نشریه کنسیومر ریپورتس (Consumer Reports) کمپانی ژاپنی نیسان خود را برای فراخوان بیش از 1.2 میلیون مدل مختلف آماده می کند. علت این فراخوان گسترده نقص در دوربین دنده عقب اعلام شده است. ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۵ مهر ۱۳۹۸ | ۱۸:۳۰

به گزارش نشریه کنسیومر ریپورتس (Consumer Reports) کمپانی ژاپنی نیسان خود را برای فراخوان بیش از 1.2 میلیون مدل مختلف آماده می کند. علت این فراخوان گسترده نقص در دوربین دنده عقب اعلام شده است.

آنطور که در اعلامیه سازمان ملی ایمنی ترافیک بزرگراه های آمریکا - موسوم به NHTSA - آمده، تنظیمات دوربین دنده عقب برخی از محصولات نیسان به گونه ای هستند که با تغییر دادن برخی آیتم ها، تصویر آن محو می شود. با اعمال این تغییرات و ذخیره شدن تنظیمات، در دفعات بعدی با انتخاب دنده عقب دیگر نمی توان تصویر دوربین مربوطه را روی مانیتور مشاهده کرد. به اعتقاد NHTSA این مساله ممکن است خطراتی را برای رانندگان در پی داشته باشد.

گفته می شود در کنار محصولات نیسان، بعضی از مدل های برند لوکس این کمپانی یعنی اینفینیتی نیز مشمول فراخوان می شوند.

dfbe0cfe-nissan-infiniti-recall-1

نقص مربوط به دوربین دنده عقب نیسان برای نخستین بار در دسامبر 2018 و هنگام بررسی آلتیمای 2019 توسط اداره فدرال ایمنی خودرو کشف شد. خوشبختانه از آن تاریخ تاکنون درباره سوانح و صدمات جسمانی ناشی از این نقص گزارشی دریافت نشده است.

مدل هایی از برند نیسان که مشمول فراخوان مورد بحث می شوند، به سال های 2018 و 2019 تعلق داشته و عبارتند از: آلتیما، فرانتیر، GT-R، کیکس، لیف، ماکسیما، مورانو، NV، NV200، NV200 تاکسی، پتفایندر، روگ (اکس تریل)، روگ اسپرت (قشقای)، سنترا، تایتان، ورسا و ورسا نوت.

از برند اینفینیتی هم نام مدل های Q50، Q60، Q70، Q70L، QX30، QX50، QX60 و QX80 در لیست فراخوان ژاپنی ها دیده می شود.

برای رفع عیب مربوطه نمایندگی های نیسان و اینفینیتی وظیفه دارند بدون دریافت هیچگونه وجهی نرم افزار دوربین دنده عقب را بروزآوری کنند. آلتیما و روگ اولین مدل هایی هستند که باید از 21 اکتبر به نمایندگی ها مراجعه نمایند. بقیه مدل های نیسان و اینفینیتی هم از 4 نوامبر به نمایندگی ها فراخوانده می شوند.

اما انجام چنین فراخوان گسترده ای برای رفع یک مشکل الکترونیکی جزئی، نشان دهنده تلاش گروه نیسان برای جلب رضایت مندی مشتریان است، حال آنکه در بسیاری موارد حتی خودروسازان خارجی خوشنام و بزرگ نیز در مقابل برخی از مسائل فنی سکوت می کنند، چرا که انجام چنین فراخوان بزرگی هزینه هنگفتی را به شرکت تحمیل کرده و ممکن است پیامدهای مالی مختلفی را در پی داشته باشد، اما شاید باید در چنین مواردی از روحیه خاص ژاپنی ها تقدیر کرد که در برخی شرایط، رضایت بلند مدت و اعتبار برند را به مسائل مالی ترجیح می دهند و برخلاف بسیاری از مدیران در سایر کشورها، شجاعانه اشتباهات خود را می پذیرند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • sepehri
    sepehri | ۶ مهر ۱۳۹۸

    ببین چقدر حساس هستن و دوستداره مردمشون و اونوقت حکومت ماهم لگن های چهل سال پیش و بهمون میندازه و افتخارم میکنه و مردم ساده و بلانصبت بی غیرتمون میخرن

  • eagle2
    eagle2 | ۶ مهر ۱۳۹۸

    "در برخی شرایط، رضایت بلند مدت و اعتبار برند را به مسائل مالی ترجیح می دهند"
    نه دوست عزیز، اینطور نیست. دلیل فراخوان این بوده که اگر یک آدمی پیدا بشه شکایت کنه که بخاطر این نقص تصادف کرده، غرامت و جریمه ای که نیسان باید بپردازه از ده تا از این فراخوان ها پر هزینه تره و تازه باید تعهد کنه که نقص رو هم برطرف کنه. این قوانین و سیاستها هستند که باید مصرف کنندگان رو در مقابل شرکتهای پولدار و غول حفاظت کنند، وگرنه هیچ شرکتی به انتخاب خودش نمیاد به مشتری سرویس مجانی بده.

مطالب پیشنهادی