ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

آئودی Q3 در نسخه RS معرفی شد؛ ابرخودرویی برای دنیای واقعی [تماشا کنید]

شاید خودروهای فراری و لامبورگینی در نگاه اول بسیار جذاب باشند، اما همگان می دانند که چنین خودروهایی درست مانند انبوهی از اتومبیل های سریع و تیونینگ شده، از قابلیت های استفاده روزمره چندان بالایی ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۵ مهر ۱۳۹۸ | ۲۱:۰۰

شاید خودروهای فراری و لامبورگینی در نگاه اول بسیار جذاب باشند، اما همگان می دانند که چنین خودروهایی درست مانند انبوهی از اتومبیل های سریع و تیونینگ شده، از قابلیت های استفاده روزمره چندان بالایی برخوردار نیستند و نمی توان لذت سواری با آن ها را در هر شرایطی تجربه کرد. از این رو گروهی از مهندسان آئودی برای افزودن یک خودرو سریع واقعا کاربردی به سبد محصولات عظیم گروه فولکس واگن دست به کار شده اند و ماحصل تلاش آن ها، حالا در مقابل چشمان شماست. آئودی این خودرو تازه را در زمره نسخه RS از کراس اوور Q3 و Q3 اسپرتبک قلمداد می کند و اگر با محصولات این خودروساز آلمانی آشنا باشید، حتما می دانید که نسخه های مزین به نشان RS در واقع قدرتمندتر از مدل های استاندارد بوده و از پیشرانه هایی تقویت شده سود می برند.

نیروبخش هر دو کراس اوور فوق یک موتور 2.5 لیتری 5 سیلندر توربوشارژ است که می تواند 395 اسب بخار قدرت و 480 نیوتن متر گشتاور تولید کند. نیروی تولیدی توسط این موتور از طریق گیربکس هفت سرعته S tronic و سیستم کواترو به سمت هر چهار چرخ هدایت می شود.

6a55a298-2020-audi-rs-q3-70

به واسطه این قوای محرکه قدرتمند RS Q3 و RS Q3 اسپرتبک قادر هستند در عرض تنها 4.5 ثانیه سرعت خود را به 100 کیلومتر در ساعت برسانند؛ همچنین این دو کراس اوور خوش استیل در صورت فراهم بودن مسیر مستقیم می توانند نهایت سرعت 250 کیلومتر در ساعت را ثبت کنند. این رقم به صورت الکترونیکی محدود شده و در صورت سفارش آپشن مخصوص محدود کننده موجود برداشته می شود، در این حالت حداکثر سرعت به 280 کیلومتر در ساعت افزایش می یابد.

b88ea982-2020-audi-rs-q3-13

در کنار موتور قوی تر، RS Q3 و RS Q3 اسپرتبک به سیستم تعلیقی با خصوصیات اسپرت تر مجهز بوده و ارتفاع آنها از سطح زمین به اندازه 10 میلی متر کمتر است. سیستم فرمان بازنگری شده و ترمزهایی با عملکرد بهتر از دیگر ویژگی های جدیدترین محصولات ارباب حلقه ها به شمار می روند.

9483c549-2020-audi-rs-q3-7
آئودی RS Q3 و RS Q3 اسپرتبک با رینگ های 20 و 21 اینچی قابل سفارش هستند

به گفته آئودی ترمزهای این دو کراس اوور هیجان انگیز دارای کالیپرهای شش پیستونه و دیسک هایی به قطر 375 میلی متر در جلو و 310 میلی متر در عقب هستند.

3c28a143-2020-audi-rs-q3-73

برای افرادی که به دنبال ترمزهای قدرتمندتری هستند، امکان سفارش نمونه سرامیکی فراهم شده است. این ترمزها که اخیرا توسعه یافته اند، از کالیپرهای آلومینیومی یکپارچه بهره برده و دیسک های آنها در جلو و عقب به ترتیب قطری برابر با 380 و 310 میلی متر دارند.

d825babc-2020-audi-rs-q3-48

سیستم کنترل داینامیک شاسی دیگر آپشن جالبی است که خریداران RS Q3 و RS Q3 اسپرتبک می توانند سفارش دهند. این آپشن در عرض تنها چند میلی ثانیه کمک فنرهای فعال خودرو را به شرایط جاده تطبیق می دهد.

به لحاظ ظاهری جلوپنجره مشکی رنگ با شبکه لانه زنبوری، سپر عضلانی تر با ورودی های هوای بزرگ تر و همچنین تیغه های بومرنگی شکل در گوشه ها را می توان وجه تمایز نسخه های RS با مدل های استاندارد نامید.

09d39187-2020-audi-rs-q3-12

در نمای عقب نسخه های RS دارای اسپویلر و دو خروجی اگزوز بزرگ و بیضی شکلی هستند. سپر نیز متفاوت از مدل های استاندارد بوده و در قسمت زیرین آن یک دیفیوزر به چشم می خورد.

91cea839-2020-audi-rs-q3-53

در داخل کابین هم فرمان D شکل با نشان RS، پدال های تعویض جدید، نشان های نورانی در چارچوب درها، تزئیناتی با پوشش مشکی براق و صندلی هایی با پوشش چرم آلکانتارا از وجوه تمایز RS Q3 و RS Q3 اسپرتبک با مدل های استاندارد هستند.

ea0a3bc7-2020-audi-rs-q3-75

آنطور که اعلام شده، آئودی RS Q3 و RS Q3 اسپرتبک از اکتبر امسال قابل سفارش بوده و اواخر امسال به دست مشتریان خواهند رسید. در کشور آلمان برای RS Q3 قیمتی برابر با 63,500 یورو و برای RS Q3 اسپرتبک قیمتی برابر با 65,000 یورو تعیین شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • ali_mlk
    ali_mlk | ۶ مهر ۱۳۹۸

    فوف العاده اس، مثل یک اثر هنری که سال ها برای ساخت هرکدومشون وقت انگار گذاشته شده، چطور ممکنه اینهمه پیشرفت توی دنیا ببینی و بعد تولید خودرو ایران تا این حد افتضاح باشه، واقعا مدیران خودرو سازی ایران اینارو میبینن؟

مطالب پیشنهادی