معرفی اتاق فرار طاعون

معرفی اتاق فرار طاعون

بازگشت مرگ سیاه

۱ آذر ۱۳۹۸ ۲.۵ ذخیره
بدون دیدگاه

مطلبی که پیش روی شماست در اصل روز  ۴ مهر سال ۱۳۹۸ منتشر شده بود که اکنون بازنشر شده است.

چندی پیش در بخش گشت‌و‌گذار ویجیاتو از اتاق‌های فرار برایتان گفتیم و اتاق ترسناک احضار را معرفی کردیم. اما اگر همچنان به دنبال تجربه حل معما و پیدا کردن سرنخ تحت فشار و در شرایط دلهره‌آور هستید؛ اتاق فرار ترسناک دیگر مجموعه Escaperoom.ir یعنی طاعون همان چیزی است که به دنبالش می‌گردید.

داستان از این قرار است که بیماری مرگبار و بیمناک طاعون بار دیگر جهش یافته و تقریبا تمام شهر را اسیر دست‌های پنهان خود کرده است. برای مقابله با طاعون، مراکز قرنطینه متعددی در سطح شهر ساخته می‌شوند و دولت این اختیار را به این مراکز می‌دهد تا افراد مشکوک به بیماری را دستگیر و حبس کنند.

از طرفی دیگر اما بازرسان دولتی مدراک و اسنادی می‌یابند که نشان می‌دهد افراد زندانی شده در این مراکز هیچ کدام بیمار نبوده و در آنجا طاعون به آن‌ها انتقال داده می‌شود تا بتوانند داروهای تست نشده ضدطاعون را آزمایش کنند. چند تن از مامورانی که برای پلمپ یکی از این مراکز اعزام شده بودند نیز همگی کشته شده و صاحب مرکز نیز با از بین بردن مدارک و کشتن کارمندانش از آنجا می‌گریزد.

فکر می‌کنم حالا برایتان سوال پیش آمده که نقش شما و همراهانتان در این سناریو دردناک و جنایی چیست؟ متاسفانه شما آخرین گروهی هستید که دستگیر شده و به این مرکز منتقل می‌شوید. تنها امیدتان برای فرار این است که می‌دانید یکی از دستگیرشدگان شوربخت این مرکز توانسته بوده کلید خروج را پیدا کند اما ماموران مرکز او را در کوره آدم‌سوزی می‌سوزانند. حالا شما تنها یک ساعت فرصت دارید تا کلید را پیدا کنید وگرنه شماها نیز به طاعون مبتلا خواهید شد.

اما طاعون از لحاظ طراحی معما و اتمسفر چگونه است؟ پیشنهاد می‌کنم ابتدا  قبل از آنکه در ادامه به این سوال پاسخ دهیم، ویدیو بالا را تماشا کنید تا کمی بیشتر با حال و هوای طاعون آشنا شوید.

اولین نکته‌ای که به محض ورود به اتاق خودنمایی می‌کند، طراحی جالب و فضاسازی عالی اتاق است که نشان می‌دهد اتمسفر خاص و دکوراسیون خوب احضار اتفاقی نبوده است و البته انتظارمان از اتاق فرارهای دیگر مجموعه را هم بالاتر می‌برد.

بر خلاف احضار، دکوراسیون اتاق طاعون و جنس ترس آن بیشتر از آنکه از نوع تعلیق و اتفاقات ماورایی باشد؛ چندش‌آور و استرس‌زاست که از ابتدا تا انتهای بازی در خلق فضایی رعب‌آور موفق عمل می‌کند. از تخت‌های بیمارستانی و وسایل جراحی گرفته تا اعضای بدن قطع شده، همه اشیا و آیتم‌های داخل اتاق به خوبی با سناریو هماهنگ هستند.

اتاق فرار طاعون
مثل تقریبا هر اتاق فرار دیگری، مجموعه‌ای از  غافلگیری‌ها و مکان‌های مخفی نیز انتظارتان را می‌کشند که امیدوارم حداقل مثل ما برای پیدا کردن آن‌ها زمان زیادی را از دست ندهید. البته نگران نباشید چرا که ۱۰ دقیقه بعد از شروع بازی می‌توانید از راهنمایی‌ها استفاده کنید که روی تلفن هوشمندی که همراهتان است، نمایش داده خواهند شد.

در توضیح معماها نیز باید گفت که طاعون از اتاق‌های متوسط مجموعه به حساب می‌آید و تشخیص وسایل تزیینی و به درد نخور از آن‌هایی که نقش مهمی در گره‌گشایی معماها دارند؛ کار سختی نیست. اما یکی از نقاط مثبت طاعون در طراحی معماهایش، خطی نبودن سرنخ‌هاست که کمتر در اتاق‌های فرار دیگر دیده می‌شود.

به بیان بهتر، طاعون یکی از آن اتاق‌های فراری نیست که در یک فضا با سرنخ‌های موجود همه معماها را حل کنید، کارتان تمام شود و به قسمت بعدی بروید. اتفاقا برخی از وسایلی که در همان ابتدای بازی می‌یابید، ممکن است حتی تا آخرین لحظات هم مورد استفاده قرار نگیرند.

همچنین با وجود آنکه تعداد قفل‌ها نسبتا زیاد است و بیشتر کار شما به پیدا کردن کلید یا ترکیب رمز قفل محدود می‌شود اما خوشبختانه تنوع طراحی خود معماها و سرنخ‌هایی که به آن‌ها متنهی می‌شوند، به قدری است که از تکراری شدن بازی جلوگیری کند.

اتاق فرار طاعون
برای جلوگیری از لو رفتن اتفاقات هیجان‌انگیز طاعون و تجربه آن‌ها توسط خودتان، ترجیح می‌دهم در مورد المان‌های ترس به کار رفته توضیح زیادی ندهم اما توجه داشته باشید که فضاسازی و دکوراسیون اتاق و همچنین مکانیزم‌های ترس به شکلی هستند که تجربه طاعون به هر کسی توصیه نشود.

به خصوص همانطور که بالاتر هم اشاره کردم، جنس اتمسفر طاعون علاوه بر ترسناک بودن، بیشتر به سمت مخوف و چندش‌آور بودن تمایل دارد که برای گرو‌ه‌های سنی کوچک مناسب نیست. برای تجربه طاعون باید گروهی بین ۴ تا ۷ نفر تشکیل دهید ولی پیشنهاد ما به شما این است که اگر تجربه زیادی از اتاق‌های فرار ندارید، بیشتر از ۵ نفر نشوید.

در ادامه می‌توانید اطلاعات کلی اتاق فرار طاعون از میزان سختی و هزینه گرفته تا لوکیشن و آدرس دقیق آن را مشاهده کنید. برای رزرو اتاق می‌توانید به صفحه این بازی در سایت Escaperoom.ir مراجعه، روز و ساعت مورد نظرتان را مشخص کنید. همچنین با توجه به محبوبیت بالای اتاق‌ها، بهتر است از چند روز قبل این کار را انجام دهید.


معرفی اتاق فرار طاعون - ویجیاتو
کپی شد https://vgto.ir/13l
نظرات
2.5 4 امتیازها
امتیاز مطلب
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
0 دیدگاه
دیدگاه درون خطی
نمایش تمام نظرات
0
نظرت رو حتما بهمون بگو!x