ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

معاینه فنی تاکسی های اینترنتی
تکنولوژی

تغییر شرایط معاینه فنی تاکسی‌های اینترنتی اعلام شد

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران از ابلاغ دستورالعمل نظارت بر چگونگی فعالیت مسافربرهای اینترنتی توسط وزارت کشور خبرداد. به نقل از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و به گزارش ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۶ مهر ۱۳۹۸ | ۱۱:۱۰

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران از ابلاغ دستورالعمل نظارت بر چگونگی فعالیت مسافربرهای اینترنتی توسط وزارت کشور خبرداد.

به نقل از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و به گزارش دیجیاتو «نواب حسینی‌منش» در توضیح شرایط جدید معاینه فنی ارائه دهندگان خدمات هوشمند مسافر گفت:

«از آنجایی که این خودروها در گروه ناوگان پرتردد محسوب می‌شوند و پیمایش آن‌ها در سطح شهر مشابه خودروهای تاکسی است لذا در دستورالعمل جدید با هدف ارتقاء ایمنی سرنشینان و حفظ کیفی شرایط عمومی، معاینه فنی این خودروها مطابق با وسایل نقلیه عمومی لحاظ شده است. براساس قانون هوای پاک مدت معافیت خودروهای عمومی نو از معاینه فنی، یک سال است و این خودروها پس از یک سال بسته به سن، هر شش ماه یا سه ماه یکبار بایستی برای معاینه فنی خودرو اقدام نمایند.»

معاینه فنی تاکسی های اینترنتی

وی در ارتباط با سن فرسودگی این خودروها تاکید کرد که بر اساس قانون، خدمات عمومی مرتبط با خودرو نظیر بیمه شخص ثالث و معاینه فنی نبایستی به خودروهای فرسوده ارائه شود. او اما اذعان داشت که با توجه به شرایط موجود و عدم امکان از  رده خارج کردن خودروهای فرسوده و جایگزینی با خودروهای نو، فعلا پذیرش این خودروها در سامانه ملی معاینه فنی (سیمفا) متوقف نشده است:  «این خودروها در صورت سلامت و داشتن شرایط لازم می‌توانند معاینه فنی دریافت نمایند. ضوابط فرسودگی برای این خودروهای پرتردد مطابق ضوابط خودروهای حمل‌ونقل عمومی تعیین شده است.»

به گفته حسینی منیش روزانه در حدود ۴۵۰۰ دستگاه خودرو به مراکز معاینه فنی که دارای ۵۴ خط معاینه فنی مختص خودروهای سبک است مراجعه می‌نمایند. گفتنیست در حال حاضر شرایط مدت زمان انتظار در مراکز، عادی است و خودروها می‌توانند در کمتر از نیم ساعت نسبت به انجام معاینه فنی خود اقدام نمایند.

معاینه فنی تاکسی های اینترنتی

بنا به گزارشات دستورالعمل نظارت شهرداری بر فعالیت تاکسی‌های اینترنتی ذکر شده که معاینه فنی خودروها مانند تاکسی‌های عادی و هر شش ماه یکبار خواهد بود و همچنین تاکید شده خودروهای فرسوده و آلاینده به تدریج از چرخه فعالیت حذف می‌شوند. یعنی از نیمه دوم سال ۹۹ خودروهای با عمر بالای ۱۵ سال، از نیمه دوم ۱۴۰۰ خودروهای بالای ۱۳ سال و از نیمه دوم ۱۴۰۱ خودروهای بالای ۱۰ سال (مثل تاکسی‌ها) مجاز به فعالیت در تاکسیرانی اینترنتی نیستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی