ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

صرفه جویی 3.5 میلیون تومانی با افزایش تولید داخل قطعات پراید و تیبا

در بخش مواد اولیه، خودروسازان با دو دسته مواد داخلی و خارجی روبه‌رو هستند. مواد اولیه داخلی در کل هزینه کمتری را می‌طلبد، اما تامین مواد اولیه خارجی به لحاظ آنکه هزینه‌های گشایش اعتبار، حمل ...

غزاله زاهدی
نوشته شده توسط غزاله زاهدی | ۶ مهر ۱۳۹۸ | ۱۷:۴۵

در بخش مواد اولیه، خودروسازان با دو دسته مواد داخلی و خارجی روبه‌رو هستند. مواد اولیه داخلی در کل هزینه کمتری را می‌طلبد، اما تامین مواد اولیه خارجی به لحاظ آنکه هزینه‌های گشایش اعتبار، حمل و بیمه خارجی، تعرفه گمرکی حمل و بیمه داخلی و همچنین قیمت اولیه را شامل می‌شود، هزینه بالاتری را نسبت به مواد اولیه داخلی نصیب خودروسازان می‌کند.

گروه خودروسازی سایپا با اجرای طرح ملی بومی‌سازی قطعات محصولات خود در شرکت مگاموتور توانست 38 قطعه از مجموعه‌های موتور، گیربکس، اکسل و EMS محصولات سایپا را با کمک شرکت‌های ایرانی، در داخل کشور تولید کند.

خانواده پراید

طرح داخلی سازی قطعات مربوط به گیربکس، موتور، اکسل و EMS محصولات خانواده تیبا، موتور، اکسل و EMS محصولات خانواده پراید و همچنین قوای محرکه وانت زامیاد با پیشرفت بین 30 تا 100 درصدی پروژه در شرکت‌های تولیدکننده داخلی به اجرا درآمده و قرار است نیاز محصولات گروه خودروسازی سایپا را برطرف کند.

قطعاتی نظیر مجموعه دنده برنجی خودرو، واشر سرسیلندر، دینام، رگولاتور و دریچه گاز، دیسک و صفحه کلاچ، سنسور اکسیژن، انژکتور، مدولاتور، مجموعه پلوس خودرو و چندین قطعه دیگر مربوط به قوای محرکه، از جمله قطعاتی هستند که توسط مگاموتور سایپا بومی ‌سازی شده‌اند.

با داخلی سازی قطعات مذکور، تاکنون به ‌ازای هر دستگاه محصول از خانواده پراید و تیبا، 290 یورو (معادل 3.5 میلیون تومان براساس نرخ روز یورو) صرفه‌جویی ارزی برای گروه خودروسازی سایپا محقق شده است.

براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، قرار است این قطعات با تیراژ تولید روزانه مناسب، نیاز گروه خودروسازی سایپا را تحت پوشش قرار داده و این گروه را از واردات قطعات مذکور از بازار های خارجی بی‌نیاز کند.

دیجیاتو: با این وجود پرسشی که مطرح می شود این است که چرا تاکنون و پس از گذشت بیش از 25 سال از تولید پراید و 10 سال از تولید تیبا، نسبت به تولید داخل این قطعات اقدامی نشده بود و آیا قطعات ایرانی که تحت فشار و با سرعت تولید شده اند، از کیفیت لازم برخوردارند یا خیر؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • sepehri
    sepehri | ۷ مهر ۱۳۹۸

    دنیا داره رباط درست میکنه و هوش مصنوعی و هرروز داره پیش میبره و بعداز چهل سال یه ماشین چهل سال پیش و دارن میندازن به مردم و الان دم از ساخت چند تا قطعه که اونم صد درصد بازم چینیه میگن تولید داخل در عوض لگن چهل سال پیش و چهل و دو میلیون میفروشید به ملت همیشه در صحنه

  • ازکجا به کجا
    ازکجا به کجا | ۷ مهر ۱۳۹۸

    خیر

  • Babak Gharipur
    Babak Gharipur | ۷ مهر ۱۳۹۸

    خدا به داد مصرف کننده برسه! من خودم دو سال پیش تیبا خریدم، تا الان صدو پنجاه هزار کیلومتر باهاش کار کردم، فوق العاده ماشین بی آزاریه، ولی از این به بعد معلوم نیس چی بشه

  • Javad Fathi
    Javad Fathi | ۶ مهر ۱۳۹۸

    چرت میگن.
    مطعئنم بعدش میگم به علت تحریم مواد اولیه ی این مواد اولیه ها بیست میلیون گرون تر میشه?
    اصلا اینا انقدر خوش بودن دیگه تازه داره یاد این چیزا میفتن.
    اخه هر کی رو ناز کنی همین میشه دیگه.
    اینارو انقدر حمایت کردن که برای اولین بار توی زندگیشون دارن فکر میکنن.
    تازه سه میلیون چقدر باعث خوبیه؟
    این همه سال پراید فروختید و اگه یادتون باشه تا چند سال پیش قبل تحریم ها تو خیابونا فقط پراید بود.
    فرض کنید توی این چند سال که پراید نفروختید انقدر پراید ترکیده که از هر پنج تا ماشین نهایتا یه پرایده( قبلا چهار تا پراید بود)
    به نظرم ساختن یه ماشین تمام جدید خیلی کمک حال مردمه، حتی اگه یه ذره گرون تر باشه ( و پر امکانات تر)

  • عزراییل
    عزراییل | ۶ مهر ۱۳۹۸

    جمع کنید بابا

    • saimon
      saimon | ۶ مهر ۱۳۹۸

      این که هیچ کشوری همه وسایل و ابزار ها رو خودش به تنهایی نمیاره درست ، کار خوبیه در کل ولی این کار الآن به چه درد میخوره اینا میگن قرار توقف تولید بشه ! دقیقا مثل اینه بگی ما در ساخت چرخ خودکفا شدیم.

مطالب پیشنهادی