ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

احتمال تصادف زنان سالمند تا سه برابر بیشتر از سالمندان مرد است

به طور کلی احتمال تصادف رانندگان سالمند در مقایسه با رانندگان جوان تر بیشتر است. اما تحقیق اخیری که توسط اداره ملی آمار بریتانیا انجام شده، نشان می دهد در بین سالمندان هم تفاوت قابل ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۶ مهر ۱۳۹۸ | ۲۱:۰۰

به طور کلی احتمال تصادف رانندگان سالمند در مقایسه با رانندگان جوان تر بیشتر است. اما تحقیق اخیری که توسط اداره ملی آمار بریتانیا انجام شده، نشان می دهد در بین سالمندان هم تفاوت قابل توجهی در احتمال تصادف رانندگان مرد و زن وجود دارد.

طبق یافته های این تحقیق، در گروه سنی سالمندان رانندگان زن تا سه برابر بیشتر از مردان ممکن است دچار حادثه حین رانندگی شوند. انجمن اتومبیل در توجیه این مساله گفته در سنین بالا زنان تمایل بیشتری پیدا می کنند که وظیفه رانندگی را به شریک زندگیشان بسپارند. این موضوع سبب می شود زنان برخی از تجارب و مهارت های خود را به مرور از دست بدهند.

Older-female-driver-large

نکته حائز اهمیت دیگر اینکه زنان معمولا بیشتر از مردان عمر می کنند. به همین خاطر با از دست دادن همسرانشان، دوباره مجبور به رانندگی می شوند؛ حال آنکه دور ماندن از امر رانندگی، برخی مهارت های آنها را تقلیل داده و در نتیجه راحت تر دچار اشتباه می شوند.

بر اساس تحقیق اداره ملی آمار بریتانیا در هر میلیارد مایل رانندگی، 173 نفر از زنان راننده ای که دارای سنی بیش از 70 سال هستند، در تصادفات جان خود را از دست داده یا مجروح می شوند. برای مقایسه بد نیست اشاره کنیم در شرایط مشابه فقط 63 مرد راننده ای که در محدوده سنی 70 سال به بالا قرار دارند، دچار سانحه ای شدید می شوند.

old male driver

در کنار مواردی که بر شمرده شد، این تحقیق حکایت از آن دارد رانندگی مردانی با سن بیش از 65 سال 6 برابر بیشتر از زنان است؛ همچنین یک سوم از زنان بالای 70 سال گواهینامه خود را لغو می کنند، این در حالی است که رقم مذکور برای مردان یک دهم اعلام شده است.

ادموند کینگ (Edmund King) یکی از مدیران انجمن اتومبیل در این باره گفته اینکه مردان به راننده پیشفرض خانواده تبدیل شده و در سنین بالا نیز به رانندگی ادامه می دهند، باعث می شود آنها مهارت های بیشتری را در طول زندگی کسب کنند. وی افزوده با ورود به دوره سالمندی، این تجارب بسیار مفید واقع شده و مردان را در حفظ گواهینامه در سنین بالای 70 سالگی یاری می کنند. آقای کینگ احتمال بیشتر وقوع تصادف برای زنان سالمند را نیز به این مساله نسبت داده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی