ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نسخه ۸ بازار با تمرکز ویژه بر امنیت و تغییرات فنی منتشر شد

کافه‌بازار رسماً نسخه هشتم اپلیکیشن بازار را منتشر کرد. در این نسخه، تمرکز ویژه‌ای بر امنیت شده است. فعال شدن یک سپر امنیت نیز حکایت از همین موضوع دارد. این اما تنها تغییر بازار جدید ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۷ مهر ۱۳۹۸ | ۱۶:۱۰

کافه‌بازار رسماً نسخه هشتم اپلیکیشن بازار را منتشر کرد. در این نسخه، تمرکز ویژه‌ای بر امنیت شده است. فعال شدن یک سپر امنیت نیز حکایت از همین موضوع دارد. این اما تنها تغییر بازار جدید نیست. نسخه هشتم بازار، همچنین تمرکز ویژه‌ای روی بهبود کارایی و ظاهر گرافیکی این پلتفرم ۴۰ میلیونی داشته است.

فعال شدن سپر امنیت

کافه بازار خبر می‌دهد که اگرچه این سپر پیش از این برای عده‌ای از کاربران به شکل آزمایشی فعال شده بود اما اکنون به شکل رسمی در اختیار همه‌ی ۴۰ میلیون کاربر این پلتفرم قرار گرفته است.

اما این سپر امنیتی دقیقاً چیست؟ کافه‌بازار می‌گوید که با استفاده از ابزارهای گوناگون سنجش امنیت برنامه‌ها، از جمله ۱۰ آنتی‌ ویروس کاربردی (شامل Lookout، Kaspersky و Bitdefender و موارد دیگر) بررسی‌های مستمر کارشناسان، گزارش‌های کاربران و سایر مراجع، رفتارهای مخرب برنامه‌ها را حتی پس از انتشار به صورت مداوم و خودکار رصد و شناسایی کرده، برنامه‌های مخرب را از بازار حذف می‌کند و از طریق سپر امنیت بازار به کاربرانی که پیشتر آنها را نصب کرده‌اند، هشدار می‌دهد که آن برنامه‌ها را پاک کنند.

کاربران در صورت مشاهده هرگونه رفتار مخرب در یک برنامه، می‌توانند با استفاده از دکمه «شکایت از برنامه»، تخلف را گزارش کنند.

این موضوع می‌تواند حسن ختامی به برخی انتقادها از وجود اپلیکیشن‌های مخرب و یا گزارشات منتشر شده از سوی سازمان فناوری اطلاعات مبنی بر وجود بدافزارهایی در این مارکت اندرویدی باشد.

همچنین در توسعه این نسخه از بازار از جدیدترین فناوری‌های اندروید استفاده شده که بازار را سریع‌تر از قبل کرده است. با استفاده از این فناوری‌ها علاوه بر مصرف بهینه منابع سخت‌افزاری دستگاه از جمله باتری، حافظه و پردازنده، دسترسی‌های مورد نیاز بازار نیز کمینه شده است.

برای مثال بازار ۸ با استفاده از API جدید SMS Retriever می‌تواند بدون دسترسی‌داشتن به پیامک‌های کاربر، فقط رمز یک‌بار مصرف ارسال شده با پیامک را بخواند.

بهبود تجربه و رابط کاربری بازار

علاوه بر این، برای دسترسی بهتر به انواع محتوای موجود در بازار و سهولت استفاده برای کاربران، تغییرات گسترده‌ای در زمینه طراحی نسخه بازار ۸ صورت گرفته است.

تیم تجربه‌ کاربری بازار با استفاده از یک چارچوب طراحی جدید، ضمن بهبود رنگ، کنتراست و ساده‌‌سازی صفحه‌ها، یکپارچگی و دسترسی‌پذیری محصول را افزایش داده است.

از دیگر تغییرات این نسخه می‌توان به تفکیک بهینه محتوای ویدیویی با برنامه‌ها و بازی‌ها و همچنین ارسال و مشاهده نظرات روی فیلم‌ها و سریال‌ها اشاره کرد.

گفتنیست کاربران می‌توانند با گزینه آپدیت کافه بازار در این اپلیکیشن، به نسخه جدید و ارتقا یافته کافه بازار ۸ دسترسی پیدا کنند و از مزایای امنیتی و فنی آن بهره‌مند شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • herogame
    herogame | ۱۱ مهر ۱۳۹۸

    بازار خودش یکی از نرم افزار های مخربه وقتی منبع اصلی و مادر گوگل پلی هست کدوم ادم عاقلی میره از این برنامه ها که تکلیفشون مشخصه دانلود میکنه یه سری ها بچه آخوندن خوب بلدن اینجا شلوغ کنن و نظرات بقیه رو ناچیز جلوه بدن یادی هم کنیم از آمار و ارقام برنامه جاسوسی سروش - چه دونسته و چه ندونسته اگه از این برنامه ها حمایت کنید اخرش گوگل پلی رو می بندن به بهونه اینکه نمونه داخلی داریم و دیگه اینو نمیتونین انکار کنین که خودتون باعث بدبختی خودتون میشین

  • Reza Dark
    Reza Dark | ۹ مهر ۱۳۹۸

    بازار به نظرم کامل ترین مارکت هستش
    طراحیش زیبا و جذاب شده
    ممنون از مقاله مفیدتون

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی