ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

همراه همیشگی روزهای شلوغ؛ معرفی بهترین بازی‌هایی که فقط با یک دست انجام می‌شوند

خیلی از ما زمان قابل توجهی از روزمان را صرف رفت و آمد در مسیر محل کار یا مدرسه و دانشگاه می‌کنیم و به همین خاطر برای گذران این زمان به دنبال نوعی سرگرمی یا ...

زینب عابدی راد
نوشته شده توسط زینب عابدی راد | ۷ مهر ۱۳۹۸ | ۲۰:۰۰

خیلی از ما زمان قابل توجهی از روزمان را صرف رفت و آمد در مسیر محل کار یا مدرسه و دانشگاه می‌کنیم و به همین خاطر برای گذران این زمان به دنبال نوعی سرگرمی یا فعالیت می‌گردیم. برخی از این زمان برای مطالعه استفاده می‌کنند، بعضی‌ها آن را صرف گوش دادن به موسیقی، رادیو یا پادکست مورد علاقه‌شان می‌کنند و البته برخی دیگر هم با بازی مورد علاقه‌شان روی گوشی سرگرم می‌شوند.

البته شاید در شلوغی مترو و اتوبوس بازی کردن با موبایل کار چندان راحتی نباشد اما اگر مجبور نباشید برای انجام بازی‌ها از هر دو دستتان استفاده کنید این مشکل احتمالا به راحتی برطرف خواهد شد. خوشبختانه بازی‌های بسیاری هستند که برای انجامشان نیاز به استفاده از هر دو دست ندارید. در این مطلب تعدادی از بهترین بازی های یکدستی موبایل را به شما معرفی خواهیم کرد تا از زمان‌های رفت و آمد روزمره‌تان لذت ببرید.

Monument Valley 2

مطمئنا بازی‌های مانیومنت ولی نیاز به معرفی زیادی ندارند و جزو بهترین و محبوب‌ترین بازی‌های پازل سه بعدی به حساب می‌آیند. هدف شما در بازی این است که یک مادر و فرزندش را در سفرشان هدایت کنید تا راهشان را در سازه‌های جادویی بازی پیدا کنند. بازی علاوه بر این داستان جذابی هم نقل می‌کند و یکی از خوبی‌های مانیومنت ولی 2 این است که برای انجام آن نیازی نیست حتما شماره قبلی را بازی کرده باشید. اگر تا حالا این بازی زیبا و هنرمندانه را تجربه نکرده‌اید بد نیست به بهانه سرگرم شدن در مترو و اتوبوس هم که شده آن را دانلود کنید تا از لذت یکی از بهترین بازی‌های معمایی موبایل هم بهره‌مند شوید.

Monument Valley 2

Monument Valley 2

سازنده: ustwo games قیمت: 4.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: iOS/اندروید حجم: 75/514.2 مگابایت زبان:

Alto's Odyssey

ادیسه آلتو که ادامه بازی موفق ماجراجویی آلتو است با همان سبک و سیاق اما این بار در بیابان‌های زیبا و شاعرانه اتفاق می‌افتد. از آنجایی که آلتو یک بازی رانر بی‌نهایت است، تنها کاری که شما باید انجام دهید لمس صفحه برای انجام حرکاتی مثل پریدن از روی موانع، پشتک زدن، حرکت روی دیوارهای عمودی و... است. این بازی هم از لحاظ هنری و طراحی یکی از بهترین بازی‌های رانر موبایل لقب می‌گیرد و با موسیقی آرامش بخش و فضای رنگارنگی که دارد خستگی کار و درس را از ذهنتان می‌زداید. علاوه بر این یک مد ذن (Zen Mode) هم برای بازی در نظر گرفته شده که اگر حوصله پریدن و امتیاز گرفتن و برد و باخت ندارید شما را بدون هیچ مزاحمتی با موسیقی و سر خوردن و بیابان بی انتها تنها می‌گذارد.

Alto's Odyssey

Alto's Odyssey

سازنده: Noodlecake Studios Inc قیمت: 4.99 دلار/ رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS/اندروید حجم: 57/144.9 مگابایت زبان:

Lyra

لایرا از بازی‌های جدید و البته کمتر شناخته شده این لیست است. در این بازی مینیمال و ساده که در سبک معمایی ساخته شده، باید تمام بلوک‌های صفحه را برگردانید تا روی خالی‌شان به سمت شما شود. برای اینکار کاشی‌هایی که عکس چند ضلعی‌های مختلف بر آن‌ها نقش بسته را لمس می‌کنید تا بر اساس تعداد رئوس و جهت آنها، کاشی‌های اطرافش نیز برگردند. مثلا یک مثلث که سه رأس دارد، سه کاشی اطرافش را بر می‌گرداند و با لمس یک دایره فقط خودش بر می‌گردد. لایرا 1000 مرحله چالش برانگیز پیش رویتان می‌گذارد و یاد گرفتن آن هم یکی دو دقیقه بیشتر طول نمی‌کشد، بنابراین اگر به دنبال یک بازی معمایی جدید و البته آرامش بخش برای اوقات فراغتتان هستید از امتحان کردن این بازی پشیمان نخواهید شد.

Lyra

Lyra

سازنده: Cold Hours قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه‌ای) دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 19 مگابایت زبان:

Slices

Slices یک بازی نیمچه معمایی جورچین مانند است که در آن باید تکه‌های مختلف یک دایره را در کنار هم قرار داده و تعداد دایره‌ای که برای اتمام هر مرحله نیاز است را تکمیل کنید. برای اضافه شدن جذابیت بصری، در هر مرحله این دایره‌ای 6 تکه به اشکال خوردنی‌های مختلف در می‌آیند و از میوه‌های مختلف گرفته تا پیتزا را شامل می‌شوند. بعد از تکمیل شدن، دایره‌ها با صدای لذت بخشی می‌ترکند و تکه‌هایشان به اطراف پخش می‌شود که حال و هوای جالبی به بازی می‌دهد.

Slices

Slices

سازنده: Good Job Games قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه‌ای) دسته بندی:
سیستم عامل: iOS/اندروید حجم: 471.7 / متغیر مگابایت زبان:

Peach Blood

Peach Blood یک بازی آرکید جذاب است که در آن شما بازی را به عنوان موجودی کوچک که Vember نام دارد آغاز می‌کنید و باید در طی بازی با خوردن Vember های کوچکتر از خودتان رشد کرده و به خوردن بقیه همنوعتان ادامه دهید. برای اینکه زنده بمانید نباید با بزرگتر از خودتان در بیفتید و با پیشروی در بازی تعداد بیشتر و بیشتری از این موجودات ظاهر شده و زنده مانده هم برایتان چالش برانگیرتر می‌شود. علاوه بر Vember های مختلف، قارچ‌های متعددی هم سر راهتان قرار می‌گیرند که خوردن آن‌ها قابلیت‌های مختلفی برایتان به همراه خواهد داشت. اما مراقب چیزهایی که می‌خورید باشید چرا که خوردن چیزهایی مثل لامپ، قطعه‌های یخ و... Vember شما را به کشتن خواهد داد.

Peach Blood

Peach Blood

سازنده: Lard Games قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه‌ای) دسته بندی:
سیستم عامل: iOS/اندروید حجم: 44/137 مگابایت زبان:

BADLAND

بازی های یکدستی موبایل

بد لند یک بازی سبک ادونچر است که با فضاسازی و طراحی منحصر بفرد خود می‌تواند یک انتخاب خوب در این لیست لقب بگیرد. کنترل این بازی ساید اسکرولر از سیستم یک لمسی استفاده می‌کند و همین مساله آن را به انتخاب ایده‌آلی تبدیل می‌کند. برای این بازی بیش از 100 مرحله طراحی شده و باید حین گشت و گذارتان در جنگل به ظاهر آرام بازی، از رازهای آن پرده بردارید. بد لند بعد از انتشارش توانست جایزه بهترین بازی سال را از آن خود کند و با مکانیزم مبتنی بر فیزیک به کار رفته در آن به یکی از بازی‌های محبوب گیمرها تبدیل شود.

BADLAND

BADLAND

سازنده: Frogmind قیمت: 0.99 دلار/رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS/اندروید حجم: 224.5 /متغیر مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Reza Dark
    Reza Dark | ۹ مهر ۱۳۹۸

    عالی بود مقاله ممنونم

مطالب پیشنهادی