ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با رای موقت دیوان عدالت اداری، مدیرعامل جدید رایتل فعلاً در منصب خود باقی می‌ماند

دیوان عدالت اداری، مصوبه اخیر کمیسیون تنظیم مقررات که به موجب آن مدیرعامل جدید رایتل عزل می‌شد را به صورت موقت متوقف کرده است. این اقدام به آن معناست که «مینا مهرنوش» کماکان می‌تواند در ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۷ مهر ۱۳۹۸ | ۱۲:۴۰

دیوان عدالت اداری، مصوبه اخیر کمیسیون تنظیم مقررات که به موجب آن مدیرعامل جدید رایتل عزل می‌شد را به صورت موقت متوقف کرده است. این اقدام به آن معناست که «مینا مهرنوش» کماکان می‌تواند در جایگاه جدید مدیرعاملی رایتل باقی بماند.

بر اساس مصوبه اخیر رگولاتوری، حق جابجایی و انتصاب مدیر عامل و اعضای هیات مدیره اپراتورها از آنها سلب و به اخذ مجوز از وزارت ارتباطات منوط شده بود. این مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات حواشی زیادی داشت. رایتل هم در این میان از رگولاتوری شکایت کرد و حالا شعبه ۲۹ دیوان عدالت اداری دستور موقت توقف اجرای مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات وزارت ارتباطات را به نفع اپراتور رایتل صادر کرده است.

دیوان عدالت اداری در حالی این دستور را صادر کرده که «محمد جواد آذری جهرمی» حدودا دو هفته پیش در حاشیه جلسه هیات دولت گفته بود که وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی پذیرفته است که «انتصاب مدیرعامل جدید رایتل غیرقانونی است.» وزیر ارتباطات تاکید کرده بود که وزیر تعاون گفته از وجود این مصوبه بی‌خبر بوده و مدیرعامل رایتل برکنار می‌شود. او در همین زمینه گفته بود:

«امروز با آقای شریعتمداری [وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی] صحبت کردم، از مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات مطلع نبودند، ایشان مصوبه را لازم‌الاجرا دانستند و با توجه به همراهی و حمایتی که همواره از وزارت ارتباطات داشته‌اند، بنا شد که اولا تمام انتصاب‌های صورت گرفته همین امروز کان لم یکن شود و با مدیرانی که در زیر مجموعه با اطلاع از مصوبه کمیسیون این انتصاب‌ها را انجام داده‌اند برخورد کنند.»

گفتنیست مصوبه‌ اخیر کمیسیون سازمان تنظیم واکنش‌های بسیاری را از سوی فعالین صنعت ICT داشت و عده‌ای آن را مشکل‌ساز برای این حوزه و سایر شرکت‌ها توصیف کرده بودند. در این مصوبه آمده است که تمامی دارندگان پروانه ارائه خدمات ارتباطی که از وزارت ارتباطات پروانه گرفته‌اند برای انتخاب مدیرعامل، هیات مدیره یا مدیران فنی، از رگولاتوری تاییده دریافت کنند.

این نکته یعنی شرکت‌های خصوصی همچون شاتل و آسیاتک نیز که بیش از ۵۰۰ هزار کاربر دارند در این مصوبه درگیر خواهند شد و رگولاتوری در تعیین تصدی سمت‌های هیئت مدیره، مدیران عامل و معاونین فنی این شرکت‌های خصوصی (و هر شرکت خصوصی دیگری که در آینده کاربرانش بیش از ۵۰۰ هزار نفر بشوند) هم نقش خواهد داشت.

همه این درگیری‌های رسانه‌ای در حالی رخ می‌داد که در هفته‌های اخیر، نه تنها خبری از برکناری مدیرعامل رایتل منتشر نشد، بلکه این اپراتور خبرهایی را نیز از اقدامات مدیرعامل جدید منتشر می‌کرد.

در این میان وزارت ارتباطات، نگرانی اصلی خود را حضور مهرنوش به عنوان مدیرعامل رایتل، تخصص او بیان می‌کند. رگولاتوری در بیانیه‌ای که شب ۲۴ شهریور منتشر کرد نوشته بود: «در صورت اصرار شرکت مذکور برای انتصاب ایشان لازم است تا مشخصات و سابقه کاری ایشان برای رگولاتوری ارسال شود تا مراحل بررسی صلاحیت حرفه ای ایشان بر اساس مصوبه کمیسیون صورت پذیرد».

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی