ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هواوی
تکنولوژی

مهلت ۹۰ روزه آمریکا به هواوی برای بار سوم تمدید نخواهد شد

پس از این که آمریکا به این نتیجه رسید که نباید از تجهیزات شبکه هواوی استفاده کند، این کمپانی چینی را داخل لیست شرکت‌های تحریم شده قرار داد. اما به دلیل حضور این شرکت در ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۷ مهر ۱۳۹۸ | ۱۳:۳۰

پس از این که آمریکا به این نتیجه رسید که نباید از تجهیزات شبکه هواوی استفاده کند، این کمپانی چینی را داخل لیست شرکت‌های تحریم شده قرار داد. اما به دلیل حضور این شرکت در بازار موبایل و تجهیزات و زیرساخت‌های شبکه آمریکا، دونالد ترامپ ۹۰ روز به این کمپانی وقت داد تا اقدامات لازم برای بروزرسانی و رفع باگ‌ها و ایرادات گوشی‌های فعلی خود را انجام دهد.

پس از پایان ۹۰ روز اولیه، دولت ترامپ ۹۰ روز دیگر هم به هواوی وقت داد تا پس از انجام ملزومات گفته شده، کم کم بازار آمریکا را ترک کند. بر اساس این تحریم‌ها، شرکت چینی نمی‌توانست با دیگر کمپانی‌های عرضه کننده سرویس‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری همکاری کند. مدیرعامل هواوی معتقد است که ترامپ از این شرکت به عنوان اهرم فشار برای تعدیل مراودات تجاری میان چین و آمریکا استفاده می‌کند.

از طرفی هم دولت آمریکا مدعی است که تجهیزات شبکه و گوشی‌های هوشمند هواوی دارای بکدوری هستند که در صورت نیاز و فشار آوردن دولت کمونیستی چین، اطلاعات محرمانه آمریکا را در اختیار پرجمعیت‌ترین کشور جهان قرار می‌هد. ادعایی که بار‌ها توسط هواوی رد شد و حتی ریچارد یو مدیرعامل در بیانیه‌ای به کشور‌های درخواست کننده تجهیزات و زیرساخت‌های شبکه اطمینان داد که این کمپانی با هدف جاسوسی با آن‌ها همکاری نمی‌کند.

هواوی

با این حال هواوی به عنوان بزرگ‌ترین تامین کننده تجهیزات شبکه و دومین تولید کننده موبایل، به مشکل خورده است. آمریکا به کشور‌های متحد خودش اخطار داده است که در صورت استفاده از تجهیزات شبکه این کمپانی دیگر در امور اطلاعاتی با آن‌ها مشارکت نخواهد کرد. اتحادیه اروپا در نشستی که ماه بعد دارد، قرار است درباره این موضوع با اعضای خود صحبت کند. اما کشوری که وابستگی بسیاری به هواوی در تامین تجهیزات شبکه دارد، مجارستان است که پیش‌تر‌ها عنوان کرده بود که به هواوی به عنوان شریک تجاری استراتژیک و ضروری نگاه می‌کند.

غول فناوری چینی اما چندان از گزند آمریکا در امان نمانده است. هواوی مجبور شد تا میت ۳۰ و میت ۳۰ پرو را بدون سرویس‌های گوگل به بازار عرضه کند و سیستم‌عامل اندروید استفاده شده در این گوشی از نوع AOSP یا اوپن سورس است. البته ریچارد یو گفته بود که در صورتی که از لیست تحریم‌های آمریکا خارج شود یک شبه می‌تواند سرویس‌های گوگل را به گوشی‌های خود اضافه کند.

با توجه به صحبت‌های مشاور امنیت سایبری آمریکا که عنوان کرده بود زمان داده شده به این کمپانی چینی دائمی نخواهد بود، نباید از بازگشت گوگل و اپلیکیشن‌های کلیدیش به هواوی امیدوار بود؛ حداقل نه تا آینده‌ای دور.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Ali Reza
    Ali Reza | ۷ مهر ۱۳۹۸

    باز هم دمش گرم شش ماه بهش فرصت داده!

مطالب پیشنهادی