ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هاستینگ ضدگلوله
تکنولوژی

یورش صدها پلیس آلمانی به پناهگاه سابق ناتو و متلاشی شدن باند تبهکاران

صدها نیروی امنیتی آلمان با یورش به یک پناهگاه قدیمی ناتو شبکه ای اینترنتی را متلاشی کرده اند که با پنهان کردن ده‌ها سرور در این مرکز از آن برای میزبانی از سایت های مستهجن، عرضه ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۷ مهر ۱۳۹۸ | ۱۹:۰۰

صدها نیروی امنیتی آلمان با یورش به یک پناهگاه قدیمی ناتو شبکه ای اینترنتی را متلاشی کرده اند که با پنهان کردن ده‌ها سرور در این مرکز از آن برای میزبانی از سایت های مستهجن، عرضه مواد مخدر و سازماندهی حملات سایبری استفاده می کردند.

بازرسان آلمانی این پرونده ابتدا به فردی مظنون شده بودند که ۶ سال قبل یک پنهانگاه قدیمی ۵ هزار متر مربعی نیروهای ناتو را در غرب آلمان خریداری کرده بود. این فرد مدتی بعد پناهگاه را به یک سرویس هاستینگ ضدگلوله تبدیل کرده و به سایت های مستهجن، مهاجمان سایبری، جاعلان اسناد و فروشندگان مواد مخدر سرویس دهی می کرد.

در این عملیات صدها نیروهای پلیس آلمانی و حتی نیروهای امنیتی هلند، لهستان و لوگزامبورگ شرکت داشته اند که به کشف ۲۰۰ سرور، گوشی سند، دیسک و مقادیر نامشخصی پول نقد منجر شده است. در این عملیات چهار تبعه هلندی، دو آلمانی و یک بلغارستانی متهم به انتشار تصاویر مستهجن کودکان نیز دستگیر شده اند.

هاستینگ ضدگلوله

شش مظنون دیگر هم تحت بازرسی قرار دارند که گمان می رود در توزیع مواد مخدر و اسکناس های تقلبی دست داشته اند. به گفته بازرسان آلمانی تجهیزات کشف شده در انجام حملات سایبری به شبکه های «داچ تلکام» نیز نقش داشته اند.

سرویس های میزبانی ضد گلوله به مراکزی گفته می شود که اجازه استفاده از ابزارهای خود را برای انواع و اقسام خدمات جنجالی و غیرقانونی به مشتریان می دهند. این مراکز به پنهان ماندن هویت خلافکاران پشت پرده کمک کرده و در عوض سود هنگفتی را به جیب می زنند. نیروهای پلیس در سال ۲۰۱۳ هاستینگ ضدگلوله ای را با بیش از ۱۳۰ سرور شناسایی کردند که در برخی موارد ماهیانه هزار یورو از مشتریانش دریافت می کرد.

این نخستین بار است که مجرمان از یک پناهگاه قدیمی ناتو برای مخفی سازی تجهیزات هاستینگ استفاده می کنند. بازرسان از متلاشی کردن این شبکه و شناسایی مخفی گاه آنها به عنوان دستاوردی قابل توجه یاد کرده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • yohan
    yohan | ۸ مهر ۱۳۹۸

    مرزهای خلافکاری رو جابجا کردن

مطالب پیشنهادی