ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نمایشگر Mini-LED
تکنولوژی

مینگ-چی کو: اپل سال آینده مک بوک و آیپد را به نمایشگر Mini-LED مجهز می کند

مینگ-چی کو در تازه ترین گزارش خود از تصمیم اپل برای تولید مدل های پرچمدار آیپد و مک بوک با نمایشگر Mini-LED در سال آینده خبر داد. تحلیلگر سرشناس اپل که در سال های اخیر هیجان ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۸ مهر ۱۳۹۸ | ۰۹:۳۰

مینگ-چی کو در تازه ترین گزارش خود از تصمیم اپل برای تولید مدل های پرچمدار آیپد و مک بوک با نمایشگر Mini-LED در سال آینده خبر داد.

تحلیلگر سرشناس اپل که در سال های اخیر هیجان مراسم معرفی محصولات اپل را به حداقل رسانده، در گزارشی تحقیقاتی برای TF International مدعی شده که در نمایشگر آیپدها و مک بوک های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ از حدود ۱۰ هزار LED استفاده می شود و این در حالی است که تعداد LED ها در پنل های پرو دیسپلی XDR از ۵۷۶ عدد فراتر نمی رود. ابعاد هر یک از این LEDها نیز به مراتب کوچکتر از موارد به کار رفته در پرو دیسپلی XDR بوده و کمتر از ۲۰۰ میکرون خواهد بود.

به گفته کو مدل های بعدی آیپد و مک بوک به ترتیب ابعادی بین ۱۰ تا ۱۲ اینچ و ۱۵ تا ۱۷ اینچ خواهند داشت و با توجه به استفاده از قطعات گرانقیمت Mini-LED در این گجت ها، اپل احتمالا از سخت افزارهای قدرتمندی نیز در آنها استفاده می کند، در نتیجه احتمالا نمایشگر Mini-LED در آیپد پرو و مک بوک پرو تعبیه می شوند.

نمایشگر Mini-LED

بر اساس این گزارش دلیل اصلی استفاده اپل از نمایشگر Mini-LED جلوگیری از سوختن پنل ها و کاهش وابستگی به سامسونگ دیسپلی است. تامین پنل های Mini-LED بر عهده ال‌جی قرار دارد و قطعات دیگر آن را هم شرکت های Epistar، Zhen Ding، TSMT و چند کمپانی دیگر تولید خواهند کرد.

نمایشگرهای Mini-LED امکان تولید گجت های سبکتر و باریکتر را فراهم می کنند و در عین حال مزایایی نظیر گاموت رنگی گسترده، HDR و کنتراست و بالا، نمایش کاملا مجزای تصاویر تیره و روشن و رنگ های مشکی واقعی را نیز به ارمغان می آورد.

اپل احتمالا آیپدهای جدیدش را در فاصله بین پاییز تا بهار سال آینده و مک بوک را در بازه زمانی بین زمستان تا بهار سال آینده به بازار عرضه خواهد کرد.

 

تماشا کنید: نگاه نزدیک به آیپد 10.2 اینچی

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی