ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

using phone while driving (1)
خودرو

نسل جدید دوربین های پلیس برای اعمال جریمه استفاده از موبایل حین رانندگی ساخته شد

استفاده از تلفن همراه هنگام رانندگی می تواند با پرت کردن حواس راننده، منجر به حوادثی تلخ شود. برای مقابله با این مساله پلیس ایالت نیو ساوت ولز (New South Wales) استرالیا قصد دارد نسبت ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۸ مهر ۱۳۹۸ | ۱۷:۴۵

استفاده از تلفن همراه هنگام رانندگی می تواند با پرت کردن حواس راننده، منجر به حوادثی تلخ شود. برای مقابله با این مساله پلیس ایالت نیو ساوت ولز (New South Wales) استرالیا قصد دارد نسبت به نصب دوربین های پیشرفته در جاده ها اقدام کند.

این دوربین ها قادر هستند کار کردن راننده با تلفن همراه در پشت فرمان خودرو را تشخیص داده و نسبت به صدور جریمه اقدام کنند. پیش از این دوربین های مذکور در یک دوره شش ماه و در برنامه ای پایلوت مورد آزمایش قرار گرفته اند. گفته می شود در طول این مدت این دوربین ها 8.5 میلیون خودرو را اسکن نموده و برای بیش از 100 هزار راننده متخلف جریمه صادر کرده اند.

اندرو کنستانس (Andrew Constance) وزیر راه نیو ساوت ولز تایید کرده که تا ماه دسامبر 45 دوربین تشخیص کار با تلفن همراه در پشت فرمان در نقاط مختلف این ایالت نصب خواهد شد.

using phone while driving (3)

هر یک از این دوربین های نظارتی در اصل از دو دوربین تشکیل یافته که یکی از آنها وظیفه ثبت پلاک و دیگری وظیفه نظارت بر داخل کابین و تشخیص استفاده راننده از تلفن همراه را بر عهده دارد.

به منظور شناسایی رانندگانی که مشغول کار با تلفن همراه هستند، از هوش مصنوعی و الگوریتم های پیشرفته کمک گرفته شده است. در صورت تشخیص استفاده از تلفن همراه حین رانندگی، تصویر فرد خاطی ثبت می شود. برای پیشگیری از هر گونه اشتباه نرم افزاری، قبل از ارسال پیام جریمه به مالک پلاک خودرو، یک اپراتور تصویر ثبت شده توسط دوربین را بررسی می کند.

using phone while driving (4)

چنانچه تخلف راننده ای از سوی اپراتور محرز شود، جریمه ای 344 دلاری (معادل 232 دلار آمریکا یا 2.6 میلیون تومان) برای وی صادر می گردد.

آقای کنستانس در مصاحبه با یکی از نشریات سرگرم شدن با تلفن همراه هنگام رانندگی را به کنترل خودرو در حالت مستی تشبیه کرده و افزوده همه باید بدانند در صورت انجام چنین کاری جریمه خواهند شد. گفتنی است به غیر از مکان های ثابت، دوربین های مورد بحث روی خودروهای پلیس نیز قابل نصب هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی