ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ماسک از نمونه آزمایشی راکت استارشیپ برای سفر دوطرفه به مریخ و ماه رونمایی کرد

روز یکشنبه «ایلان ماسک»، مدیرعامل اسپیس ایکس در شهر بوکا چیکا در ایالت تگزاس آمریکا، در مورد توسعه راکت نسل بعدی این شرکت موسوم به «استارشیپ» (Starship)، سخنرانی و از آن رونمایی کرد. از این ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۸ مهر ۱۳۹۸ | ۱۳:۰۰

روز یکشنبه «ایلان ماسک»، مدیرعامل اسپیس ایکس در شهر بوکا چیکا در ایالت تگزاس آمریکا، در مورد توسعه راکت نسل بعدی این شرکت موسوم به «استارشیپ» (Starship)، سخنرانی و از آن رونمایی کرد. از این راکت قرار است برای حمل صدها سرنشین به مقصدهایی همچون ماه و مریخ استفاده شود.

«ماسک» که کنار نمونه آزمایشی راکت غول پیکر استارشیپ ایستاده بود، قول داد این راکت خیلی زود و در مدت زمان شش ماه به مدار زمین رفته و سال آینده اولین گروه از سرنشینان را به فضا حمل کند.

راکت استارشیپ با بیش از 50 متر ارتفاع بسیار غول پیکر به نظر می رسد.

مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس که همزمان با سالگرد پرتاب اولین راکت این شرکت یعنی «فالکون 1» (Falcon 1) به مدار زمین در تاریخ 28 سپتامبر 2008 سخنان فوق را به زبان می آورد، ضمن اشاره به بدنه فولادی راکت استارشیپ در مورد ماموریت آزمایشی آن گفت:

«این راکت تا ارتفاع حدوداً بیست کیلومتری اوج خواهد گرفت و سپس در مدت زمان یک الی دو ماه به زمین بر خواهد گشت.»

مدل آزمایشی راکت استارشیپ با حدود 50 متر ارتفاع برای اولین بار به سه موتور نسل بعدی شرکت اسپیس ایکس به نام «رپتور» (Raptor)، مجهز شده و هدف از ساخت آن آزمایش توانایی های مدل نهایی راکت استارشیپ در پرتاب، فرود آمدن و سیستم های تماماً قابل استفاده مجدد آن عنوان شده است.

نمونه آزمایشی راکت استارشیپ پس از اوج گرفتن، ارتفاع خود را کاهش داده و به کمک نیروی پیشرانه های خود فرودی که به «فرود دافعانه» (Propulsive Landing) معروف است را انجام خواهد داد. از این روش برای فرود آوردن دیگر راکت های در حال خدمت در شرکت اسپیس ایکس نیز استفاده می شود.

شرکت مورد بحث هنوز راهی طولانی برای آماده کردن و پرتاب راکت استارشیپ به فضا در پیش داشته و برای انجام چنین کاری زمان کمی دارد. در ادامه تصاویر این راکت غول پیکر را ملاحظه می کنید:

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • طاووس
    طاووس | ۱۰ مهر ۱۳۹۸

    خَفَنه

  • s.s.b
    s.s.b | ۸ مهر ۱۳۹۸

    «این راکت تا ارتفاع حدوداً بیست کیلومتری اوج خواهد گرفت و سپس در مدت زمان یک الی دو ماه به زمین بر خواهد گشت.» اشتباه نکردین ؟فظا 100 کیلومتر فاصله داره با سطح زمین 20 کیلومتری زمین (ارتفاع پروازی هواپیما )میمونه دو ماه بعد میاد پایین !؟

  • Digik
    Digik | ۸ مهر ۱۳۹۸

    چه چیز خوفیه
    دمش گرم
    دم همه انسانهای بلند پرواز گرم

مطالب پیشنهادی