ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

واکنش تند جرمی کلارکسون به سخنرانی محیط زیستی گرتا تونبرگ

جرمی کلارکسون مجری سابق برنامه تاپ گیر و حال حاضر برنامه گرند تورر "گرتا تونبرگ" فعال تغییر اقلیم را "بچه بد اخلاق و لوس" خواند و هواداران و به خصوص پدر و مادر او را ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۸ مهر ۱۳۹۸ | ۱۸:۳۰

جرمی کلارکسون مجری سابق برنامه تاپ گیر و حال حاضر برنامه گرند تورر "گرتا تونبرگ" فعال تغییر اقلیم را "بچه بد اخلاق و لوس" خواند و هواداران و به خصوص پدر و مادر او را به خاطر تشویق او به نشان دادن چنین رفتاری شماتت کرد.

جرمی کلارکسون در ستون هفتگی خود در روزنامه The Sun سخنرانی تونبرگ در اجلاس تغییر اقلیم سازمان ملل متحد در دوشنبه گذشته را "سقوط کامل رفتار در بین نوجوانان" خواند.

گرتا تونبرگ در سخنرانی طوفانی خود اعلام کرد که بزرگسالان در حال دزدیدن رویاهای کودکی من هستند. او در ادامه با اعلام آغاز انقراض دسته جمعی بشر، بزرگسالان و سیاست مداران را متهم به علاقه بیش از حد به مادیات و توجه بیش از حد به وضعیت بد اقتصادی جهان متهم کرد و جرات سیاست مداران و بزرگسالان را زیر سوال برد.

با این وجود جرمی کلارکسون ضمن اشاره به بدهی بزرگ تونبرگ به بزرگسالانی که حمایت مالی از او برای سفر ماجراجویانه خود از اقیانوس اطلس به نیویورک را فراهم کردند، از گستاخی بیش از حد او انتقاد کرد.

او در ستون هفتگی خود عنوان کرد که تونبرگ چگونه همه را زیر سوال می برد در حالی که خود با یک قایق بادبانی ساخته شده از فیبرکربن به ارزش 15 میلیون پوند به آمریکا سفر می کند که مجهز به یک موتور دیزلی پشتیبان است. مسئله ای که گرتا تونبرگ در صحبت های خود به آن اشاره نکرده بود.

جرمی کلارکسون یادآورشد که بزرگسالان فن آوری و نوآوری های علمی و فرهنگی بیشماری را در اختیار گرتا تونبرگ و نسل او در اختیار گذاشته اند این در حالی است که نسل های قبل چنین پیشرفت گسترده ای را در اختیار نداشتند. از جمله درمان سردرد های مزمن تا فیلم های سینمایی، هواپیماهای جنگنده و حتی آیفون.

"چند لحظه با این فکر کنید که گرتا تونبرگ و نوجوانان مانند او در حالی که شب ها با آرامش به خواب می روند، بسیاری از بزرگسالان در حال مراقبت از مرزهای هوایی سوئد با جنگنده های پیشرفته هستند تا امنیت مردم سوئد را تامین کنند. بزرگسالان گوشی های هوشمند، لپ تاپ و اینترنت را در اختیار نسل جدید گذاشتند و شما هر روز از رسانه های اجتماعی استفاده می کنید که بانکها در حال حاضر تمامی هزینه آن را با استفاده از پول بزرگسالان پرداخت می کند."

کلارکسون در وهله اول والدین تونبرگ را مقصر اصلی دانسته و عنوان کرد که آنها باید به فرزند خود یاد می دادند که زندگی یک تراژدی تمام عیار است.

با این وجود جرمی نیز موافق تونبرگ در زمینه گرمایش جهانی و آثار بسیار مخرب زیست محیطی است که می تواند جبران ناپذیر باشد اما او راه حل را در گروی علم و فن آوری می بیند.

جرمی کلارکسون

گرچه این تنها واکنش منفی به سخنان تونبرگ نیست و سر مقاله ریچ لوری در National Review نیز به طور دقیق تر سخنان تونبرگ را بررسی کرده است و رفتار او را ناشی از استفاده ابزاری بزرگسالان برای منافع شخصی خود از فردی همچون تونبرگ می خواند.

کودکان جریان های قدرتمندی را ایجاد می کنند و جمله معروف "برای کودکان" می تواند جذابیت سیاسی اغوا کننده ای به وجود آورد. بزرگسالانی که می گویند باید از این دختر 16 ساله حمایت کرد در یک رفتار دوگانه کسانی که از او حمایت نمی کنند را به باد انتقاد می گیرند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (16 مورد)
  • enrix
    enrix | ۹ مهر ۱۳۹۸

    " در حالی که خود با یک قایق بادبانی ساخته شده از فیبرکربن به ارزش 15 میلیون پوند به آمریکا سفر می کند که مجهز به یک موتور دیزلی پشتیبان است. مسئله ای که گرتا تونبرگ در صحبت های خود به آن اشاره نکرده بود. "

  • mohammad_hody_jafary
    mohammad_hody_jafary | ۸ مهر ۱۳۹۸

    چه عجب یه مرد پیدا شد به این بچه لوس و ننر رو بشونه سر جاش

  • bitareader
    bitareader | ۸ مهر ۱۳۹۸

    پدر و مادر او را به خاطر تشویق او به نشان دادن چنین رفتاری مماشات کرد؟
    ? مماشات یعنی کوتاه آمدن و راضی کردن.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی