ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

قابلیت Live Caption
تکنولوژی

قابلیت زیرنویس خودکار اندروید ۱۰ در پیکسل ۴ ارائه می‌شود

گوگل در جریان برگزاری I/O امسال قابلیت مهیجی به نام Live Caption را در اندروید ۱۰ به نمایش گذاشت که امکان زیرنویس کردن خودکار تمامی ویدیوها یا فایل های صوتی در حال پخش را میسر می کند. ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۹ مهر ۱۳۹۸ | ۱۲:۰۰

گوگل در جریان برگزاری I/O امسال قابلیت مهیجی به نام Live Caption را در اندروید ۱۰ به نمایش گذاشت که امکان زیرنویس کردن خودکار تمامی ویدیوها یا فایل های صوتی در حال پخش را میسر می کند. این ویژگی با موج اول اندروید ۱۰ ارائه نشد اما خبرهایی از احتمال انتشار آن در پیکسل ۴ به گوش می رسد.

با توجه به آنالیز صداها از منبع حتی در صورت قطع صدا هم زیرنویس به نمایش در می آید؛ بنابرین این قابلیت نه تنها به افراد ناشنوا اجازه می دهد از محتوای صوتی فیلم‌ها، پادکست‌ها و بازی‌ها مطلع شوند بلکه زمانی که کاربران عادی هم مایل به دیدن ویدیو بدون پخش صدا هستند اما به هدفون دسترسی ندارند، Live Caption به داد آنها می رسد.

Dieter Bohn، از کسانی که شانس کار با قابلیت Live Caption را پیدا کرده با انتشار ویدیویی از نحوه اجرای این قابلیت، کارایی آنرا تحسین کرده است.

توسعه دهندگان XDA فایل APK زیرنویس زنده را از یک پیکسل ۴ برداشته و روی پیکسل ۲ ایکس ال نصب کرده اند. در این تست Live Caption گوگل در سرویس های آمازون پرایم ویدیو، گوگل فوتوز، گوگل پادکستس، نتفلیکس و یوتیوب تست شده و ظاهرا به خوبی از عهده کار برآمده است.

بر اساس اسکرین شات های منتشر شده با فعال کردن یک گزینه در تنظیمات می توان حین نمایش ویدیو از طریق پنل صدا زیرنویس زنده را به نمایش درآورد. گوگل حتی به کاربر امکان داده با انتخاب یک گزینه از زیرنویس شدن کلمات نامناسب جلوگیری کند.

قابلیت Live Caption

زیرنویس زنده به لطف یادگیری ماشینی محلی در دستگاه ها میسر شده و بنابرین برای اجرای آن نه نیازی به اینترنت است و نه دیتایی به سرویس های ابری ارسال می شوند. کپشن زنده فعلا تنها با زبان انگلیسی سازگار است اما گوگل قصد اضافه کردن زبان های دیگری را هم در آینده دارد.

گوگل تا کمتر از دو هفته دیگر رویدادی را برای معرفی سری پیکسل ۴ و چند محصول دیگر برگزار می کند. احتمالا طی این رویداد جزییات بیشتری از قابلیت Live Caption ارائه خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Erfanalone۹۲
    Erfanalone۹۲ | ۹ مهر ۱۳۹۸

    بعد این که پیکسل چهار بیاد فکر کنم بشه برای همه گوشی های اندرویدی نصبش کرد

مطالب پیشنهادی