ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هواوی چیپست 5 نانومتری کرین 1000 را با سری میت 40 معرفی می کند

طبق گزارشات هواوی در حال ساخت چیپست 1000 Kirin بوده و قرار است از آن در نیمه دوم سال 2020 رونمایی کند. احتمالاً سری میت 40 برای اولین بار به این چیپست مجهز خواهد شد. ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۹ مهر ۱۳۹۸ | ۱۶:۳۰

طبق گزارشات هواوی در حال ساخت چیپست 1000 Kirin بوده و قرار است از آن در نیمه دوم سال 2020 رونمایی کند. احتمالاً سری میت 40 برای اولین بار به این چیپست مجهز خواهد شد.

به گزارش سایت Huawei Central، پردازنده نسل بعدی هواوی Kirin 1000 نام داشته و اولین چیپست این سازنده خواهد بود که در تولید آن فناوری لیتوگرافی 5 نانومتری به کار می رود. این تراشه توسط TSMC ساخته شده و از آن در نیمه دوم سال 2020 رونمایی خواهد شد.

گزارش شده هواوی تولید آزمایشی چیپست Kirin 1000 را هم آغاز کرده و در آن از پردازنده قدرتمند کورتکس A77 استفاده خواهد کرد. (چیپست Kirin 990 از معماری کورتکس A76 استفاده می کرد.) از مهمترین ویژگی های این چیپست می توان به مصرف انرژی کمتر و پردازش سریع تر داده ها اشاره کرد. این تراشه احتمالاً همانند چیپست Kirin 990 از مودم 5G بهره خواهد برد.

چیپست های کایرین

همانند سری میت 30 که برای اولین بار به چیپست Kirin 990 مجهز شدند، احتمالاً سری میت 40 نیز برای نخستین بار با چیپست Kirin 1000 به بازار عرضه خواهند شد. گفته می شود این تراشه از پردازشگر عصبی هوش مصنوعی نسل بعد شرکت هواوی به نام داوینچی بهره می برد.

با وجود قطع همکاری شرکت بریتانیایی ARM با غول فناوری چینی به دلیل تحریم ها، این دو شرکت به دلیل عقد قرارداد همکاری پیش از تحریم ها همچنان به همکاری با یکدیگر ادامه می دهند. در نتیجه چیپست Kirin 1000 احتمالاً از قوی ترین پردازشگر شرکت انگلیسی یعنی A77 بهره خواهد برد.

هواوی به تازگی از سری میت 30 رونمایی کرده بنابراین حدود یک سال دیگر با شنیدن اخبار بیشتر از چیپست جدید هواوی فاصله داریم.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی