ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سرفیس
تکنولوژی

انتظارات از رویداد 10 مهر مایکروسافت؛ از سرفیس لپتاپ تا محصولی مبتنی بر ARM

مایکروسافت در ساعت 17:30 دهم مهر ماه در نیویورک بار دیگر روی صحنه می رود تا از جدیدترین محصولات سری سرفیس رونمایی کند. در این رویداد ساتیا نادلا، مدیر عامل مایکروسافت و پانوس پانای مدیر ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۹ مهر ۱۳۹۸ | ۱۳:۰۰

مایکروسافت در ساعت 17:30 دهم مهر ماه در نیویورک بار دیگر روی صحنه می رود تا از جدیدترین محصولات سری سرفیس رونمایی کند. در این رویداد ساتیا نادلا، مدیر عامل مایکروسافت و پانوس پانای مدیر بخش سرفیس روی سِن خواهند رفت. انتظار می رود این رویداد به بزرگی و پر سر و صدایی رویداد 2015 یا حتی بهتر از آن باشد. در آن سال کمپانی ساکن ردموند از سرفیس بوک، مایکروسافت بند 2، سرفیس پرو 4 و سه گوشی لومیا رونمایی کرده بود.

در مورد آنچه قرار است در این رویداد معرفی شود اطلاعات محدودی فاش شده اما انتظار احتمالاً مدل های جدیدی از سرفیس پرو و لپتاپ سرفیس لپتاپ در کنار یک محصول مرموز از سری این سری با پردازنده ARM رونمایی خواهند شد. گمان می رود یکی از اصلی ترین بخش های مراسم به تکنولوژی نمایشگرهای دوگانه و نسخه از از ویندوز سازگار با این محصولات اختصاص داشته باشد. در ادامه مروری داریم بر محصولاتی که احتمالاً در این رویداد معرفی خواهند شد.

سرفیس پرو 7

سرفیس

مایکروسافت در سال گذشته میلادی سری محصولات سرفیس پرو را با نسل ششم به روز کرد؛ محصولی که از طراحی مشکی مات بهره می بُرد و به درگاه USB-C مجهز شده بود. انتظار داریم در رویداد پیش رو شاهد معرفی سرفیس پرو 7 باشیم. امیدواریم مایکروسافت در لپتاپ هیبریدی خود درگاه مینی دیسپلی پورت را با USB-C جایگزین کند و همچنان درگاه ماقبل تاریخ ولی کاربردی USB-A در این دستگاه نیز حضور داشته باشد. علاوه بر این چند ماه قبل پتنتی از تایپ کاور مشاهده شده بود که احتمالاً به سرفیس پرو بعدی اشاره داشت.

سرفیس پرو 7 احتمالاً به پردازنده نسل دهم اینتل مجهز خواهد شد و شاید در رنگ های جدیدی روانه بازار شود. همچنین خبرهایی از احتمال عرضه قلم سرفیس مجهز به شارژ بیسیم به گوش می رسد.

سرفیس با پردازنده ARM

سرفیس

مدت ها است که گفته می شود ردموندی ها در حال کار روی یک محصول مجهز به پردازنده ARM هستند. گمان می رود در رویداد ده مهر ماه شاهد معرفی این مدل باشیم. مایکروسافت در گذشته سرفیس RT و سرفیس 2 را مبتنی بر چیپ انویدیا تگرا (با معماری ARM) تولید کرده بود اما این بار احتمالاً به سراغ چیپست جدیدتر سری 8cx کوالکام می رود.

در سال 2019 لپتاپ های معدودی با پردازنده های ARM روانه بازار شدند اما سامسونگ با معرفی گلکسی بوک اس در ماه های اخیر همه را هیجان زده کرد. به گفته کره ای ها این محصول از چیپ اسنپدراگون 8cx کوالکام بهره می برد و می تواند با یک بار شارژ تا 23 ساعت دوام بیاورد. پیش‌بینی می شود اگر مایکروسافت به این حوزه وارد شود، سایر تولید کنندگان هم این دستگاه ها را جدی تر بگیرند. تاکنون ویندوز روی ARM چند قدم عقب تر از ویندوز 10 معمول بوده اما ظاهراً این مشکل به کارایی پایین این سیستم عامل روی چیپ های قدیمی کوالکام مرتبط بود. انتظار داریم با اسنپدراگون 8cx شرایط تغییر کند.

دیگر جزئیات سرفیس مبتنی بر ARM نا مشخص است. از سوی دیگر برخی گمانه زنی ها اشاره به سرفیس پرو با حاشیه های باریک تر و مجهز به LTE دارند که احتمالاً می تواند دستگاهی قدرت گرفته از ARM باشد.

سرفیس لپتاپ 3

سرفیس

مایکروسافت احتمالاً یک سرفیس لپتاپ جدید را در این رویداد معرفی خواهد کرد. سرفیس لپتاپ 2 تنها در یک مدل 13.5 اینچی تولید شد اما احتمالاً این بار شاهد مدلی 15 اینچی خواهیم بود. شایعات از مجهز شدن این دستگاه به پردازنده AMD خبر می دهند که در این صورت اولین محصول از این سری با پردازنده های این شرکت خواهد بود.

هنوز مشخص نیست که آیا مدل 13.5 اینچی هم به روز می شود یا خیر. همچنین مجهز شدن این مدل کوچکتر به پردازنده AMD در هاله ای از ابهام است. مایکروسافت سرفیس لپتاپ 3 احتمالاً بدون کاور بدنام آلکانتارا  که به سرعت فرسوده می شد معرفی خواهد شد. علاوه بر این برخی از شایعات اشاره به یک حافظه SSD قابل جدا شدن برای این لپتاپ داشته اند.

ویندوز لایت و سرفیس با دو نمایشگر

سرفیس

مدت ها است که می دانیم مایکروسافت در حال کار روی یک دستگاه سرفیس با دو نمایشگر است؛ دستگاهی که با اسم رمز «Centaurus» شناخته می شود. احتمالاً در رویداد دهم مهر شاهد اولین رونمایی از این محصول باشیم. گفته می شود ردموندی ها بیش از 2 سال است که روی توسعه چنین دستگاهی کار می کنند. این دستگاه قرار است نقش یک قهرمان در بین موج تبلت ها و لپتاپ های جدید با دو نمایشگر را بازی کند.

مایکروسافت در یک جلسه داخلی در سال جاری میلادی از این دستگاه گفته بود. یکی از مشخصه های بارز آن مجهز شدن به ویندوز لایت است؛ نسخه ای از سیستم عامل مایکروسافت که به دستگاه های با دو نمایشگر قدرت می دهد. ویندوز لایت که با اسم رمز «Santorini» شناخته می شود، چیزی فراتر از یک سیستم عامل مشابه کروم او اس گوگل است و به طور ویژه برای  دستگاه های تاشو و با دو نمایشگر طراحی شده است.

رابط کاربری ویندوز لایت به ویندوز امروزی شباهت دارد اما در عین حال ترکیبی از آن چیزی است که در مایکروسافت هاب و قابلیت های محدود رابط کاربری کانتینیوم (Continuum) ویندوز فون دیده ایم. انتظار می رود دستگاه مجهز به دو نمایشگر مایکروسافت تا سال آینده آماده شود. در این صورت احتمالا در رویداد پیش رو نسخه ای اولیه (چه از نظر نرم افزار و چه سخت افزار) از این دستگاه و نرم افزار ویژه آن به نمایش در می آید.

اسپیکر سرفیس

سرفیس

در کنار تمامی محصولات سنتی سری سرفیس احتمالاً اسپیکر سرفیس دستگاه دیگری است که در این رویداد شاهد آن هستیم. سال پیش مایکروسافت با معرفی هدفون سرفیس با قابلیت حذف نویزِ پیشرفته مخاطبان را متعجب کرد و اگر در رویداد این هفته اسپیکر مایکروسافت معرفی شود چندان هم تعجب نخواهیم کرد.

گمان می رود طراحی اسپیکر هوشمند مایکروسافت شبیه به گوگل هوم مینی باشد، با پارچه ای که سطح اسپیکر را پوشانده و کلیدهایی برای تغییر ولوم و برقراری تماس. علاوه بر این به پایه ای جداگانه مجهز خواهد بود که امکان شارژ دستگاه را فراهم می کند.

سایر محصولات مایکروسافت

مایکروسافت در سال جاری «Microsoft Teams for life» را به نمایش گذاشت که نسخه غیر تجاری از تیمز به حساب می آید. این سرویس به صورت افزونه ای برای اپلیکیشن چت مایکروسافت طراحی شده. مایکروسافت در حال آزمایش قابلیت هایی از جمله به اشتراک گذاری موقعیت مکانی، تقویم خانوادگی و اسناد است و انتظار داریم در این رویداد شاهد معرفی نسخه جدید تیمز باشیم.

به نظر می رسد در این رویداد به روز رسانی جدید سرفیس بوک 3 معرفی نشود، چرا که سری بوک کم و بیش رقیب سری سرفیس لپتاپ به حساب می آید و معرفی هر دو آنها در یک رویداد منطقی به نظر نمی رسد. علاوه بر این احتمال معرفی سرفیس گو جدید هم کم است به ویژه اگر شاهد رونمایی از محصول مبتنی بر آرم باشیم.

خبرهایی از ایربادهای مایکروسافت با برند سرفیس به گوش می رسد. با این حال شاید در سال جاری میلادی شاهد رونمایی این محصول نباشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی