ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

قابلیت تشخیص تصادفات جاده ای
تکنولوژی

گوگل اپلیکیشنی برای تشخیص تصادفات جاده ای توسعه می‌دهد

پس از این که قابلیت تشخیص افتادن اپل واچ جان چند نفر را نجات داد، نوبت گوگل رسیده است تا با ارائه قابلیت تشخیص تصادفات جاده ای گامی بلند برای حفظ امنیت کاربران خود بردارد. ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۹ مهر ۱۳۹۸ | ۱۲:۳۰

پس از این که قابلیت تشخیص افتادن اپل واچ جان چند نفر را نجات داد، نوبت گوگل رسیده است تا با ارائه قابلیت تشخیص تصادفات جاده ای گامی بلند برای حفظ امنیت کاربران خود بردارد.

قابلیت تشخیص تصادفات جاده ای یکی از ویژگی‌های برنامه «امنیت شخصی» یا Personal Safety است که گوگل سهوا آن را در گوگل پلی منتشر کرد و یکی از توسعه‌دهندگان xda توانست اسکرین‌شات‌هایی از آن تهیه کند. بر اساس این قابلیت، اگر گوشی پیکسل تصادفی را تشخیص دهد، از کاربر می‌خواهد تا سلامتی خود را تایید کند، در صورت تایید نشدن سلامتی، برنامه به صورت خودکار با اورژانس تماس برقرار می‌کند.

قابلیت تشخیص تصادفات جاده ای

طبق این اسکرین‌شات‌ها، در صورت بروز حوادث جاده ای کاربران در دو مرحله سلامتی خود را تایید می‌کنند تا از شماره‌گیری غیر ضروری مراکز اورژانسی جلوگیری شود. اما این قابلیت چگونه کار می‌کند؟ گوگل در این اسکرین‌شات‌ها می‌گوید که پیکسل با استفاده از سنسور‌های حرکتی، داده‌های موقعیتی و صدای محیطی که از میکروفون گوشی می‌شنود، می‌تواند رخ دادن حوادث را تشخیص دهد. صدای محیطی شاید کمی جالب‌تر باشد. احتمالا گوگل می‌تواند صدای شکستن شیشه را همانند قابلیت الکسا گارد که ورود دزد به خانه را از طریق شیشه می‌فهمد، تشخیص دهد.

قابلیت تشخیص تصادفات جاده ای

همچنین گوگل می‌گوید که فعالیت‌های پر سر و صدا نیز ممکن است قابلیت تشخیص تصادفات جاده ای را به اشتباه بیندازد. به همین دلیل این اپلیکیشن از کاربران می‌خواهد تا در صورت بروز حوادث کوچک یا تشخیص اشتباه، اطلاعات را در اختیار برنامه بگذارند تا در دفعات بعدی با دقت بیشتری حادثه‌ها را تشخیص دهد.

با این حال بر اساس تصاویر، این قابلیت تنها در آمریکا فعال خواهد شد و احتمال می‌رود که به عنوان یکی از قابلیت‌های جدید پیکسل ۴ معرفی شود. در کنار تشخیص حوادث جاده ای، این برنامه می‌تواند با مخاطبین اورژانسی شما نیز در صورت نیاز تماس برقرار کند تا از وضعیت شما در شرایط خطرناک با خبر شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی