ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آخرین کارخانه موبایل سامسونگ در چین تعطیل می‌شود

آخرین کارخانه تولید کننده گوشی هوشمند سامسونگ در چین به نام هوژو هم در حال خارج شدن از سرویس تا پایان این ماه است. این کارخانه واقع در استان گوانگدونگ، اولین بار در سال ۱۹۹۲ ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۱۰ مهر ۱۳۹۸ | ۱۶:۳۰

آخرین کارخانه تولید کننده گوشی هوشمند سامسونگ در چین به نام هوژو هم در حال خارج شدن از سرویس تا پایان این ماه است. این کارخانه واقع در استان گوانگدونگ، اولین بار در سال ۱۹۹۲ شروع به کار کرده بود.

این اقدام سامسونگ در پی کاهش تولیدات و تعدیل کارکنان خود در کارخانه هوژو (HuiZhou) در ابتدای تابستان است. بر اساس گفته‌های این کمپانی، ناتوانی در تاثیرگذاری در بازار محلی چین باعث شده است که این شرکت به فکر خروج از چین بیفتد.

سامسونگ همچنان به تولید گوشی‌های هوشمند در کارخانه‌های دیگر خود که در کشور‌های آسیایی نظیر ویتنام و هند واقع شده‌اند، ادامه می دهد. البته این کار به منزله پایان تولیدات گوشی‌های کمپانی کره‌ای در چین نیست. سامسونگ اخیرا از طریق لایسنس کردن گوشی‌های خودش (ODM) و دادن مجوز به سازندگان گوشی چینی، تولید گوشی هوشمند در جایی جز کارخانه‌های خود را تجربه کرده است.

سامسونگ

اولین گوشی‌های شرکت بزرگ کره‌ای که از طریق اعطای لایسنس به تولید کنندگان چینی ساخته شده است نیز A6s و A10s هستند. این گوشی‌ها در کارخانه‌های سامسونگ تولید نشده‌اند و توسط کارخانه‌هایی چینی واقع در خاک این کشور به تولید رسیده‌اند. در نتیجه انتظار می‌رود که خروج این شرکت از چین و تعطیل شدن کارخانه هوژو، تاثیری بر تولیدات این گوشی در پرجمهیت‌ترین کشور جهان و به خصوص تولید به سبک ODM داشته باشد.

برخی از گزارشات می‌گوییند که سامسونگ در نظر دارد تا پایان امسال بیش از ۴۰ میلیون گوشی خود را از طریق ODM تولید کنند. البته یکی از دلایلی که شاید این اقدام را توجیه کند، ناتوانی طولانی مدت این کمپانی در رقابت با سازندگان گوشی هوشمند چینی در این کشور بوده است.

با این حال، زمان تنها مسئله‌ای که می‌تواند از آینده این کمپای و از سرگیری تولیدات گوشی هوشمند در خاک چین خبر دهد. باید دید که آیا سامسونگ دلایلی خوبی برای شروع مجدد تولید آن گوشی خود در چین خواهد یافت یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Ali Reza
    Ali Reza | ۱۰ مهر ۱۳۹۸

    بین هند و ویتنام و چین کدومیکی رو انتخاب کنیم؟ من فکر میکردم اول چین و بعد ویتنام باشه، گوشی هندی به دستم نخورده تا حالا

    • Erfaan Zandii
      Erfaan Zandii | ۱۰ مهر ۱۳۹۸

      vietnam

  • Dale
    Dale | ۱۰ مهر ۱۳۹۸

    گوشیای سامسونگ که تو هند تولید میشن خیلی آشغالن.هر روز از سری A ما چندتا تعمیری داریم

مطالب پیشنهادی