ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سرفیس پرو ایکس
تکنولوژی

سرفیس پرو ایکس معرفی شد؛ لپتاپ هیبریدی مایکروسافت با چیپست ARM

بالاخره شایعات به حقیقت پیوست و مایکروسافت از دستگاه هیبریدی مبتنی بر چیپست ARM پرده برداشت. سرفیس پرو ایکس پس از سرفیس 2 که در سال 2013 معرفی شده بود اولین محصول مایکروسافت مبتنی بر ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۰ مهر ۱۳۹۸ | ۱۸:۳۵

بالاخره شایعات به حقیقت پیوست و مایکروسافت از دستگاه هیبریدی مبتنی بر چیپست ARM پرده برداشت. سرفیس پرو ایکس پس از سرفیس 2 که در سال 2013 معرفی شده بود اولین محصول مایکروسافت مبتنی بر چیپست ARM است. با این تفاوت که با یک دستگاه اقتصادی و پایین رده روبرو نیستیم.

سرفیس پرو ایکس از یک چیپست سفارشی مبتنی بر اسنپدراگون 8cx به نام سرفیس SQ1 بهره می برد. اما سوالی که مطرح می شود این است که آیا این چیپست می تواند قدرتی در حد پردازنده های x86 را ارائه دهد؟ به نظر می رسد برای پاسخ این سوال هنوز باید منتظر بمانیم.

SQ1 یک پردازنده 7 واتی است و در مقایسه با سرفیس پرو 6، سه برابر کارایی بیشتر به ازای هر وات را ارائه می دهد. این در حالی است که به گفته مایکروسافت بیشتر پردازنده های مبتنی بر ARM تنها 2 وات خروجی دارند  علاوه بر این سرفیس پرو ایکس اولین محصول از سری سرفیس است که به موتور یکپارچه پردازش هوش مصنوعی مجهز شده است.

 

 

 

سرفیس پرو ایکس بسیار باریک و سبک است و نمایشگر 13.3 اینچی با رزولوشن 2880 در 1920 پیکسل و نسبت کنتراست 1400 به یک دارد. البته امکان اتصال نمایشگرهای 4K نیز در نظر گرفته شده. به لطف پایه قابل تنظیم هم می توانید زاویه قرار گیری آن روی میز را به دلخواه خود تغییر دهید. در ظاهر، این دستگاه بسیار شبیه به سرفیس پرو است اما لبه های کناری آن در مقایسه با قبل گِرد تر شده. مایکروسافت می گوید این محصول باریکترین حاشیه نمایشگر در بین تمامی لپتاپ های هیبریدی را دارد.

مایکروسافت بخش ویژه ای را برای قرار دادن قلم باریک لپتاپ روی کیبورد قابل جدا شدن در نظر گرفته. سرفیس پرو ایکس به تنهایی در حدود 760 گرم وزن دارد و با ضخامت تنها 5.3 میلی متر باریک ترین لپتاپ سرفیس است. لپتاپ هیبریدی مایکروسافت به دو درگاه USB-C مجهز شده و  از شارژ سریع و ارتباط LTE (اختیاری در برخی مدل ها) پشتیبانی می کند. برای اولین بار در بین سرفیس ها، مدل پرو ایکس به هارد درایو قابل تعویض مجهز شده؛ قابلیتی که بسیاری از کاربران محصولات قبلی این سری خواستار آن بودند.

سیستم عامل در نظر گرفته شده برای این لپتاپ هیبریدی، نسخه ویژه ARM ویندوز 10 است. سرفیس پرو ایکس با قیمت 999 دلار از 5 نوامبر (14 آبان ماه) روانه بازار می شود. البته پیش فروش این محصول از امروز آغاز خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • mehrdad_sajjadie
    mehrdad_sajjadie | ۱۱ مهر ۱۳۹۸

    در صورت امکان یه مقاله مجزا در مورد "اسنپدراگون 8cx " بنویسید که با ویژگی هاش ا

  • پاییز، تنهایی...
    پاییز، تنهایی... | ۱۰ مهر ۱۳۹۸

    Microsoft didn't update their website for new products yet!

مطالب پیشنهادی