ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تبلت

رونمایی از ویندوز 10X مخصوص تبلت های دو نمایشگره و تاشو

یکی از محصولاتی که در رویداد امروز عصر مایکروسافت بیشتر از دیگر محصولات نگاه ها را به سمت خود جلب کرد، تبلت دو نمایشگره سرفیس نئو (Surface Neo) بود که قرار است با سیستم عامل ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۰ مهر ۱۳۹۸ | ۲۰:۰۰

یکی از محصولاتی که در رویداد امروز عصر مایکروسافت بیشتر از دیگر محصولات نگاه ها را به سمت خود جلب کرد، تبلت دو نمایشگره سرفیس نئو (Surface Neo) بود که قرار است با سیستم عامل جدید این شرکت به نام ویندوز 10X به بازار عرضه شود.

سیستم عامل ویندوز 10X تعطیلات کریسمس 2020 به بازار عرضه خواهد شد و شایعات توسعه آن از سال پیش به گوش می رسید. این سیستم عامل که پیش از این با نام ویندوز لایت شناخته می شد، بر مبنای ویندوز Core OS توسعه داده شده است.

سرفیس نئو در کنار کامپیوتر تاشوی لنوو، از اولین محصولاتی خواهند بود که با ویندوز 10X به بازار عرضه می شوند. در ابتدا تمامی محصولاتی که با این سیستم عامل به بازار می آیند مبتنی بر پردازنده های ساخت اینتل خواهند بود.

ویندوز 10X از رابط کاربری مدرنی برخوردار بوده و نسخه ماژولار ویندوز 10 است. همچنین برخی از محدودیت های ویندوز 10 را ندارد. ویندوز 10 همواره با مشکل به روز رسانی در پس زمینه روبرو بوده اما ویندوز 10X به راحتی در بکگراند آپدیت می شود.

گفته شده امکان نصب ویندوز 10Xروی دیوایس های دیگر وجود ندارد چون فقط برای کامپیوترهای تاشوی جدید و تبلت های دو نمایشگره توسعه داده شده است.

رابط کاربری منوی استارت نیز در ویندوز 10X تغییر پیدا کرده و برای استفاده با انگشتان بهینه شده است. همچنین می توان آن را به آسانی بین نمایشگرها انتقال داد.

مایکروسافت در خلال معرفی سیستم عامل جدید خود نحوه اجرای اپلیکیشن ها روی این سیستم عامل را نمایش داد. هنوز معلوم نیست سیستم عامل مخصوص تبلت های دو نمایشگره مایکروسافت توانایی اجرای اپلیکیشن های Win32 را دارد یا خیر.

قرار است شرکت هایی همچون دل، اچ پی، لنوو و ایسوس محصولات چند نمایشگره خود را که تعطیلات سال آینده میلادی به بازار عرضه می شوند با ویندوز 10X به بازار بفرستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی