ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

f919068b-nissan-imk-concept-1
خودرو

کانسپت نیسان IMK معرفی شد؛ خودرویی کوچک برای تردد در شهرهای آینده [تماشا کنید]

کمپانی نیسان با رونمایی از یک کانسپت آینده نگرانه به استقبال نمایشگاه خودروی توکیو رفت. این کانسپت IMK نام داشته و با توجه به طول، عرض و ارتفاع 3434، 1512 و 1644 میلی متری در دسته خودروهای کی ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۰ مهر ۱۳۹۸ | ۲۱:۰۰

کمپانی نیسان با رونمایی از یک کانسپت آینده نگرانه به استقبال نمایشگاه خودروی توکیو رفت. این کانسپت IMK نام داشته و با توجه به طول، عرض و ارتفاع 3434، 1512 و 1644 میلی متری در دسته خودروهای کی (Kei) قرار می گیرد. شاید بدانید که خودروهای سایز کی دارای ابعاد کوچکی بوده و از موتورهای کم حجم و کم مصرف بهره می برند.

eb4b8473-nissan-imk-concept-13

نیسان از مفهومی IMK با عنوان اتومبیلی ایده آل برای رفت و آمدهای شهری یاد می کند. این مفهومی بر مبنای زبان طراحی "آینده نگری سیال در زمان از دید ژاپنی ها" خلق شده، به همین جهت از اتاقی مدرن و پیشرفته برخوردار است.

f3ef5d2a-nissan-imk-concept-17

بدنه IMK رنگی خاص دارد. این رنگ خاص را می توان مسی متمایل به قرمز رنگ توصیف کرد، هر چند نیسان از نام Akagane برای آن استفاده نموده است. به منظور ایجاد کنتراست، بخش هایی مثل ستون A، جلو پنجره و سپر دارای اجزایی نقره ای رنگ هستند. تضاد ایجاد شده به واسطه این اجزا و نورپردازی بخش هایی از بدنه، نمای ظاهری IMK را از حالت یکنواختی خارج کرده اند.

140c24c5-nissan-imk-concept-4

در کنار اینها باید به دوربین های جانبی که جایگزین آینه های رایج شده اند و همچنین سقف کاملا شیشه ای IMK هم اشاره نمود.

برخلاف محصولات کنونی نیسان که کابینی پیچیده و پر و زرق و برق دارند، فضای داخلی IMK به صورت ساده و مینیمال طراحی شده و خبری از داشبورد شلوغ یا کنسول میانی با دکمه های متعدد در آن نیست.

47fda6d0-nissan-imk-concept-8

همانطور که در تصاویر ضمیمه شده می توانید مشاهده فرمایید، فرمان و داشبورد ساده این خودروی کانسپت پوششی پارچه ای به رنگ خاکستری روشن دارند. نیسان می گوید برای فراهم کردن "فضایی راحت و صمیمی" از چنین طرح و رنگی استفاده کرده است.

0268c60d-nissan-imk-concept-7

تزئینات چوبی موجود روی پنل درها، نورپردازی بسیار جذاب و بهره گیری از زیرپایی های تیره رنگ از دیگر شاخصه های قابل ذکر کابین کانسپت نیسان IMK به شمار می روند. آنچه مشخص است اینست که خودروساز ژاپنی تمام تلاش خود را کرده تا بیشترین سطح از راحتی و آرامش را برای سرنشینان فراهم کند.

وظیفه کنترل امکانات و نمایش اطلاعات مورد نیاز راننده در مفهومی IMK بر عهده نمایشگرهای هولوگرافیک گذاشته شده است. این نمایشگرها قابل تنظیم بوده و راننده می تواند بسته به سلیقه خود آنها را شخصی سازی کند.

3f48abe3-nissan-imk-concept-9

کانسپت نیسان IMK همانند بیشتر مدل های مفهومی اخیر از پیشرانه ای الکتریکی بهره می برد. متاسفانه درباره مشخصات این پیشرانه اطلاعاتی منتشر نشده، اما نیسان ادعا کرده شتاب و سطح پاسخ دهی آن در سطح بالایی قرار دارد.

b1c0240e-nissan-imk-concept-2

هدایت خودکار از طریق سیستم کمکی پیشرفته پروپایلوت، قابلیت های ارتباطی متعدد و تکنولوژی Invisible-to-Visible از مشخصات مهم IMK هستند. در این تکنولوژی داده های بدست آمده از سنسورهای مختلف خودرو و داده های ذخیره شده در فضای ابری با هم ترکیب شده و اجسامی که در روبرو یا حتی پشت ساختمان ها قرار دارند، تشخیص داده می شوند.

5f2715a4-nissan-imk-concept-12

ساتوری تای مدیر ارشد بخش طراحی نیسان درباره جدیدترین مفهومی این شرکت گفته:

ما می توانستیم تمام سطوح کابین را صاف و یکدست طراحی کنیم که در این صورت بر میزان فضای فیزیکی افزوده می شد. IMK چهره مدرن و ساده ای که از فرهنگ ژاپن اقتباس شده را با تکنولوژی پیشرفته خودروهای برقی ترکیب می کند.

آقای تای افزوده هنگام طراحی IMK محدودیت های موجود در رابطه با خودروهای کی کنار گذاشته شده و نمای ظاهری این کانسپت با فرهنگ ژاپن در هم آمیخته شده است. وی ابراز امیدواری کرده در آینده تعداد زیادی از مشتریان فرصت راندن این خودروی برقی کوچک و لوکس را پیدا کنند.

a793294d-nissan-imk-concept-3

شایان ذکر است نمایشگاه خودروی توکیو در روزهای آغازین آبان ماه افتتاح می شود. شرکت نیسان با 14 مدل مختلف در این نمایشگاه حاضر خواهد شد.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی