ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

UPS
تکنولوژی

شرکت خدمات پستی UPS مجوز راه‌اندازی خطوط هوایی پهپاد را گرفت

شرکت خدمات پستی UPS مجوز‌های لازم برای راه‌اندازی خطوط هوایی را از سازمان هوانوردی فدرال دریافت کرده است. از طریق این مجوز، کمپانی UPS می‌تواند به کمک پهپادها، اقدام به دلیوری بسته به مشتریان کند. ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۱۰ مهر ۱۳۹۸ | ۱۱:۳۰

شرکت خدمات پستی UPS مجوز‌های لازم برای راه‌اندازی خطوط هوایی را از سازمان هوانوردی فدرال دریافت کرده است. از طریق این مجوز، کمپانی UPS می‌تواند به کمک پهپادها، اقدام به دلیوری بسته به مشتریان کند.

البته UPS می‌گوید که تحویل‌های اولیه این شرکت فعلا برای بیمارستان‌ها به منظور رساندن ملزومات پزشکی انجام می‌شود و مشتری‌های شخصی و شهروندان عادی در حال حاضر نباید انتظار ارسال ملزومات خانه خود را از پهپاد‌های این کمپانی داشته باشند. این اتفاق پس از این که UPS درخواست خود را به اداره هوانوردی فدرال مبنی بر گرفتن مجوز پرواز داده بود، افتاده است.

در اصل زیرمجموعه شرکت UPS به نام UPS Flight Forward‍ بر اساس بخشنامه استاندارد ۱۳۵ می‌تواند هر میزان پهپادی که نیاز است را به پرواز دربیاورد. با این حال مجوز گرفتن از اداره هوانوردی فدرال برای به پرواز درآوردن پهپاد‌ها کمی عجیب به نظر می‌رسد. زیرا این اداره همان قانون‌هایی را برای پهپاد‌ها وضع کرده است که معمولا در شرکت‌های هواپیمایی می‌بینیم.

UPS

شرکت UPS با دریافت مجوز از این اداره می‌تواند هر میزان پهپادی که می‌خواهد را به پرواز در بیاورد، بارهای بیش از ۲۸ کیلو را حمل کرده و در شب نیز پرواز کند. UPS ادعا می‌کند که اولین شرکتی است که اجازه استفاده از تمام مفاد بخشنامه ۱۳۵ را دریافت کرده است. شرکت‌های بزرگ دیگر همچون آمازون ایر و اوبر ایتس پیش از این  نتوانسته بودند این مجوز را دریافت کنند.

شرکت وینگ متعلق به کمپانی آلفابت (کمپانی مادر گوگل) نیز تنها موفق به کسب مجوز پرواز یک پهپاد (تنها یک خلبان این کمپانی می‌تواند پهپاد‌ها را کنترل کند و نه تمام خلبان‌ها) در آن واحد را گرفته است و از آن برای دلیوری در ایالت ویرجینیا استفاده می‌کند.

ارسال بسته از طریق پهپاد یکی از جدیدترین زمینه‌هایی است که کمپانی‌های بزرگ در حال تلاش برای کسب مجوز‌های لازم آن هستند. باید دید که با فراگیر شدن این تکنولوژی، چقدر فرآیند دلیوری بهبود داده می‌شود و آیا شاهد ترافیک هوایی در چند متری بالای سرمان خواهیم بود یا خیر؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • molavy
    molavy | ۱۰ مهر ۱۳۹۸

    خیلی عالی، یک تجربه میشه برای همه دنیا که چه مشکلاتی داره استفاده انبوه از پهپاد های ارسال کالا

مطالب پیشنهادی