ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

از برف پاک کن مغناطیسی تا پارک خودکار؛ معرفی آخرین نوآوری های تسلا

تسلا به تازگی پتنت جدیدی را به ثبت رسانده است که براساس آن تیغه برف پاک کن ها به صورت مغناطیسی بر روی شیشه خودرو حرکت کرده و احتمالا در نسل بعدی تسلا Roadster این ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۱۰ مهر ۱۳۹۸ | ۱۰:۰۰

تسلا به تازگی پتنت جدیدی را به ثبت رسانده است که براساس آن تیغه برف پاک کن ها به صورت مغناطیسی بر روی شیشه خودرو حرکت کرده و احتمالا در نسل بعدی تسلا Roadster این برف پاک کن های انقلابی رسما معرفی و استفاده خواهند شد.

طرح اولیه این برف پاک کن شامل دو بازو با طراحی یکسان بوده که به یک تیغه متصل می شوند تا بتوانند تمامی ارتفاع شیشه جلو خودرو را پوشش داده و پاک کنند. گرچه احتمال حضور این برف پاک ها در نسل بعدی تسلا Roadster وجود دارد اما همچنان به طراحی آن ایراداتی وارد است. به عنوان نمونه با حرکت کامل برف پاک کن به سمت شاگرد و دوبین دید پشت، رطوبت سمت راننده به طور کامل پاک نمی شود.

 

به تازگی یکی از مالکان تسلا که شبکه ای با نام i1 Tesla در اختیار دارد پتنت مذکور تسلا را به وسیله مقوا باز طراحی کرده است. این طرح همانند طرح اصلی دارای یک بازوی برف پاک کن است که دو میله افقی به آن متصل شده اند. به کمک این میله ها برف پاک کن می تواند عرض شیشه جلو را طی کند و دقیقا در بخش زیرین شیشه جلو و کاپوت خودرو قرار گیرد.

این تیغه برف پاک کن به کمک آهن ربا بر روی شیشه جلو خودرو حرکت می کند. شیوه کار آن نیز مشابه با دستگاه پرینتر است. آهن ربای موجود در برف پاک کن با استفاده از یک چرخ دنده و یا محرک تیغه برف پاک کن را به حرکت در می آورد.

طراحی این برف پاک کن می تواند تاثیر مهمی بر روی نیروی مقاوم هوا (درگ) در خودروی پر سرعتی همچون Roadster بگذارد. ایلان ماسک قصد دارد تا در سال آینده نسل جدید Roadster را به پیست نوربرگ رینگ آلمان ببرد و تمامی رکوردهای این پیست را بشکند. در نتیجه مشخصا از تمامی حربه ها برای بهبود عملکرد این خودرو استفاده خواهد کرد. شاید در آینده نه چندان دور این سیستم برف پاک کن جدید را بر روی دیگر مدل های معمولی شرکت تسلا نیز ببینیم.

پیش از این در مطالب مختلفی از راهکارهای جدید و انقلابی تسلا برای تغییر روش های سنتی مورد استفاده در بخش های مختلف خودرو گفتیم که می توانید در اینجا یکی از راهکارهای جدید شرکت تسلا را مطالعه کنید.

به‌روزرسانی جدید شرکت تسلا با قابلیت حرکت خودکار در پارکینگ

تسلا نسخه 10 سیستم نرم افزاری خود را برای مدل S، مدل X و مدل 3 منتشر کرده و خودروهای مذکور از طریق ارتباط وایرلس این به‌روزرسانی را دریافت خواهند کرد.

مهم ترین قابلیت این به‌روزرسانی حالت "Smart Summon" است که فقط برای مشتریانی در دسترس است که قابلیت رانندگی خودکار یا همان اتوپایلوت را به صورت کامل خریداری کرده اند.

در این حالت مالک خودرو با نگه داشتن دکمه مجازی بر روی اپلیکیشن، خودرو را به سمت خود فرا می خواند. با انتخاب حالت "Smart Summon" خودرو با در نظر گرفتن محل پارک، آدم ها و دیگر وسایل نقلیه به سمت مالک خود حرکت می کند.

در حالت "Smart Summon" خودرو می تواند خود را به محل حضور مالک و یا محدوده 60 متری از جایی که فراخوان داده شده برساند.

این ویژگی در نسخه ابتدایی به‌روزرسانی جدید شرکت تسلا وجود داشته و با گذراندن مراحل توسعه به صورت رسمی توسط این شرکت عرضه می شود.

در همین رابطه مالکان تسلا ویدیوهای مختلفی را منتشر کرده اند که در یکی از این ویدیوها به نظر می رسد خودرو اغلب مسیر خود را گم می کند و کمی گیج می شود.

تسلا در خصوص استفاده از حالت "Smart Summon" توصیه کرده است که خودرو باید حتما در محدوده دید شما باشد تا بتواند تمامی موانع را ردیابی کند و در تمام مراحل مالک باید نظارت 100 درصدی بر روی حرکت خودرو داشته باشد.

تسلا اعلام کرده است که این ویژگی مخصوص پارکینگ های خصوصی و مکان های خلوت است.

تسلا

سایر ویژگی های این به‌روزرسانی شامل پشتیبانی از پخش موسیقی Spotify، سرویس پخش Netflix و Hulu می شود.

قابلیت دیگری که به سیستم اتوپایلوت اضافه شده است نشان دادن تغییر لاین حرکت به سمت چپ و یا راست پیش از انجام آن به راننده است. ضبط ویدیویی دوربین های جلو، عقب و اطراف نیز از این به بعد قابل دسترس خواهد بود

دیگر قابلیت سرگرمی که در آپدیت جدید تسلا در نظر گرفته شده حالت جدید کارائوکی (Caraoke) است که قادر به حذف صدای خواننده و پخش آن از یک کتابخانه بزرگ موسیقی است. همچنین بازی Cuphead نیز به برنامه Arcade تسلا اضافه شده است.

این به‌روزرسانی در تمامی بازارهای که تسلا در آن عرضه شده قابل دریافت است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی