ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

الیزابت وارن
کسب و کار

نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به اظهارات فاش شده زاکربرگ پاسخ داد

دیروز نهم مهر ماه فایل صوتی  صحبت های زاکربرگ در یک جلسه خصوصی با کارکنان فیسبوک منتشر شد. زاکربرگ در اظهار نظرهایی صادقانه به مسائل مرتبط با دولت ایالات متحده، رقبا، انتقادها علیه فیسبوک و آینده ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۰ مهر ۱۳۹۸ | ۱۶:۰۰

دیروز نهم مهر ماه فایل صوتی  صحبت های زاکربرگ در یک جلسه خصوصی با کارکنان فیسبوک منتشر شد. زاکربرگ در اظهار نظرهایی صادقانه به مسائل مرتبط با دولت ایالات متحده، رقبا، انتقادها علیه فیسبوک و آینده این شرکت پرداخته بود. مدیر عامل فیسبوک همچنین در مورد اظهارات سناتور «الیزابت وارن»، کاندید ریاست جمهوری سال 2020 ایالات متحده صحبت کرده بود. اخیراً وارن نیز به اظهارات مدیرعامل فیسبوک پاسخ داده است.

الیزابت وارن از مدت ها قبل  از ادغام شرکت هایی از جمله واتس اپ و ایستاگرام با فیسبوک و نیز ادغام های مشابه توسط گوگل و آمازون انتقاد کرده و از طرح هایی برای تجزیه این شرکت ها خبر داده بود.

در این ارتباط زاکربرگ در فایل صوتی فاش شده، در مورد وارن گفت:

«شما فردی شبیه به الیزابت وارن را دارید که تصور می کند چاره کار، تجزیه شرکت هاست. من شرط می بندم اگر او [به ریاست جمهوری] انتخاب شود ما چالش های قانونی خواهیم داشت. همچنین شرط می بندم ما برنده خواهیم شد. آیا این اوضاع ما را به هم می زند؟ بله.»

او افزوده بود:

«من نمی خواهم دادخواست بزرگی را علیه دولت خودمان تنظیم کنم اما در نهایت اگر یک روز فردی موجودیت شما را تهدید کند شما هم با او می جنگید.»

الیزابت وارن

وارن هم در توییتی به این گفته ها پاسخ داده:

«اگر ما یک سیستم فاسد را اصلاح نکنیم واقعاً چه چیزی به هم می ریزد؟ سیستمی که به شرکت های بزرگی از جمله فیسبوک اجازه می دهد به فعالیت های ضد رقابتی غیر قانونی بپردازند، به حریم خصوصی مصرف کنندگان پایبند نباشند و بارها و بارها مسئولیت خود برای حفظ دموکراسی ما را زیر پا بگذراند»

باید اشاره کنیم که مارک زاکربرگ همچنین در گفتگوی ضبط شده از عقاید خود در مورد تجزیه شرکت ها گفته بود:

«تجزیه شرکت ها، چه در مورد فیسبوک باشد یا گوگل یا آمازون، مشکلی را حل نمی کند. همچنین احتمال دخالت در انتخابات را کاهش نمی دهد؛ [بلکه برعکس]. احتمال دخالت افزایش می یابد چرا که شرکت ها دیگر نمی توانند با هم همکاری کنند».

باید اشاره کرد که زاکربرگ اعتبار صدای منتشر شده از خود را هم تأیید کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Mr Ali
    Mr Ali | ۱۰ مهر ۱۳۹۸

    از سال 2009 فیسبوک داشتم . همیشه کارهای زاکربرگ مورد تحسین همه بوده و شکست نمیخوره .

مطالب پیشنهادی