ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چیپست جدید مایکروسافت چه قابلیت‌هایی دارد؟

مایکروسافت در مراسم معرفی محصولات امروز خود، از تولید یک چیپ سفارشی با همکاری کوالکام خبر داد. به گفته مایکروسافت این چیپست بر پایه ARM به مشکلات تبلت‌های ویندوزی با پردازنده‌های ARM پایان خواهد داد. ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۱۰ مهر ۱۳۹۸ | ۲۰:۳۰

مایکروسافت در مراسم معرفی محصولات امروز خود، از تولید یک چیپ سفارشی با همکاری کوالکام خبر داد. به گفته مایکروسافت این چیپست بر پایه ARM به مشکلات تبلت‌های ویندوزی با پردازنده‌های ARM پایان خواهد داد.

سرفیس پرو ایکس از یک چیپست سفارشی مبتنی بر اسنپدراگون 8cx به نام سرفیس SQ1 استفاده می‌کند.SQ1 از یک پردازنده ۷ واتی استفاده می‌کند و در مقایسه با سرفیس پرو نسل قبلی، در حدود سه برابر کارایی بیشتر به ازای هر وات را ارائه می دهد. سرفیس پرو ایکس اولین محصول از سری سرفیس است که به موتور یکپارچه پردازش هوش مصنوعی مجهز شده است.

این در حالی است که به گفته مایکروسافت بیشتر پردازنده‌های مبتنی بر ARM تنها ۲ وات خروجی خواهند داشت. این چیپست مصرف کمتری نسبت پردازنده های مبتنی بر x86 اینتل و AMD دارد و همچنین پردازنده گرافیکی این چیپست نیز توانایی پردازشی ۱.۸ ترافلاپس را دارد.

چیپست

با توجه به ساخته شدن این چیپست بر پایه پردازنده‌های اسنپدراگون، در نتیجه پشتیبانی از شبکه LTE را هم دارد. توانایی شارژدهی دستگاه مبتنی بر این چیپست در حدود ۲۰ ساعت اعلام شده که برای پردازنده‌های بر پایه ARM رقمی معمول ولی برای دستگاه‌هایی که سرفیس پرو ایکس قصد رقابت با آن‌ها را دارد بسیار مناسب است.

این چیپست نیز از شارژ سریع مایکروسافت پشتیبانی می‌کند و می‌توان باتری سرفیس پرو ایکس را در کمتر از یک ساعت در حدود ۸۰ درصد شارژٰ کرد. قابلیت‌های این چیپ و به خصوص سرفیس پرو ایکس باعث شده است که این دستگاه تبدیل به گجتی سبک، باریک و قدرتمند شود.

مایکروسافت با این کار نشان داده است که قصد دارد مشکلات سرفیس ۲ بر پایه ARM را جبران کرده و با دست پر به جنگ آیپد پرو و اپل برود. باید دید که آیا این کمپانی بالاخره فرمول ساخت تبلی ویندوزی با پردازنده آرم را یافته است یا خیر؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Ali_Hajipour
    Ali_Hajipour | ۱۰ مهر ۱۳۹۸

    سرفیس پرو 6 با پردازنده i5 8250u توان طراحی گرمایی (TDP) برابر با 15 وات داره و SQ1 یه پردازنده 7 واتیه. از طرفی گفته شده پردازنده جدید به ازای هر وات سه برابر کارایی بهتری داره پس میشه گفت قدرت این پردازنده آرم 40 درصد از نسل هشتم اینتل سری u بیشتره.

مطالب پیشنهادی