ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رییس سازمان فناوری: رشد IT در سال گذشته ۶.۴ درصد بود

معاون وزیر ارتباطات در رویداد فیروزه پلت از رشد IT در ایران در سال گذشته نسبت به سایر صنایع خبر داد و تاکید کرد این رشد در حالی صورت گرفته که دولت کمترین نقدینگی و ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۱۱ مهر ۱۳۹۸ | ۰۰:۲۰

معاون وزیر ارتباطات در رویداد فیروزه پلت از رشد IT در ایران در سال گذشته نسبت به سایر صنایع خبر داد و تاکید کرد این رشد در حالی صورت گرفته که دولت کمترین نقدینگی و سرمایه‌گذاری را وارد این بخش کرده است.

«امیر ناظمی» در رویداد فیروزه پلت با اشاره به تاریخ اقتصادی ایران اشاره کرد که هرگاه دولت بیشترین مداخله را در اقتصاد بخش خصوصی داشته، ایران با مشکل مواجه شده است. ناظمی تاکید دارد که سیاست‌های دولت به فعالیت‌های اقتصادی جهت‌دهی خاصی می‌دهد که آنها را به اشتباه نزدیک می‌کند:

«دولت باید کمترین مداخله را در اکوسیستم استارت آپی داشته باشد. تجربه تاریخی کشورمان حکایت از این دارد که هرگاه دولت بریز و بپاش کمتری انجام داده اما ارتباطات خارجی خوبی داشته و هماهنگی اقتصادی خوبی مناسب‌تری داشته، رشد بیشتر بوده است.»

ناظمی همچنین با اشاره به آماری که وضعیت اقتصادی ایران در سال گذشته را نشان می‌داد تاکید کرد که ایران در سال گذشته در حوزه صنعت رشد منفی ۹.۶ درصدی و در بخش کشاورزی رشد منفی ۱.۵ درصدی را تجربه کرده در حالیکه صنعت IT کشور به یک رشد ۶.۴ درصدی رسیده است:

«این در حالیست که بیش از ۸۲ درصد از منابع اشتغال کشور در صنعت و بخش کشاورزی وجود دارد و این موضوع گواه این است که اگر هرجا دولت پول ریخت و بریز و بپاش کرد الزاما موفقیت اقتصادی به همراه ندارد. بخش آی‌تی با کمترین سرمایه‌گذاری و نقدینگی دولت در سال گذشته همراه بود و توانسته بیشترین رشد را در بین صنایع داشته باشد.»

ناظمی تاکید دارد این موضوع هم خوشحال کننده است و هم ناراحت کننده: «خوشحال کننده از آن جهت که با کمترین میزان منابع مالی توانسته‌ایم این صنعت را به رشد خوبی برسانیم و ناراحت کننده از این مساله که این موضوع هنوز برای خیلی از افراد یک صنعت مهم و آینده‌دار تلقی نمی‌شود.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی