ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

توافق آمریکا و انگلیس بر سر اشتراک سریع داده‌ها در پرونده‌های تروریستی

امروز انگلستان و ایالات متحده آمریکا توافق نامه ای را امضا کردند که به موجب آن مقامات امنیتی انگلیس می توانند اسناد مورد نیاز برای بررسی پرونده های تروریستی را مستقیماً از شرکت های فناوری ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۲ مهر ۱۳۹۸ | ۲۰:۰۰

امروز انگلستان و ایالات متحده آمریکا توافق نامه ای را امضا کردند که به موجب آن مقامات امنیتی انگلیس می توانند اسناد مورد نیاز برای بررسی پرونده های تروریستی را مستقیماً از شرکت های فناوری مثل گوگل و فیسبوک درخواست کنند.

قرارداد مورد بحث که توسط مقامات دو کشور «توافق تاریخی» لقب گرفته است، توسط «ویلیام بار» (William Barr)، دادستان کل ایالات متحده و «پریتی پتل» (Priti Patel)، وزیر کشور بریتانیا طی مراسمی در غروب روز پنج شنبه در سفارت بریتانیا واقع در واشنگتن دی سی آمریکا به امضا رسید.

به موجب قرارداد مورد بحث مقامات بریتانیایی می توانند برای جمع آوری مدارک برای پرونده های مرتبط با تروریسم، سوءاستفاده جنسی از کودکان و دیگر جنایت های جدی، مستقیماً به سراغ شرکت هایی مثل فیسبوک، گوگل و توییتر بروند. مقامات آمریکایی نیز مجوز دسترسی به ارائه دهنده های مخابراتی بریتانیا را کسب کردند.

امضای توافق آمریکا و انگلیس برای به اشتراک گذاری سریع تر داده ها در پرونده های جنایی

تا پیش از توافق مذکور مقامات امنیتی باید با مراجعه به آژانس های دولتی، اسناد مورد نیاز خود را از شرکت های فناوری درخواست می کردند که سال ها به طول می انجامید. حال با توافق جدید پروسه دریافت اسناد به چند روز یا هفته کاهش پیدا می کند.

همزمان با امضای قرارداد همکاری، دادستان کل آمریکا همراه با تعدادی از مقامات انگلیسی و استرالیایی در نامه ای سرگشاده از «مارک زاکربرگ»، مدیرعامل فیسبوک خواستند تا رمزگذاری دوسویه (end-to-end encryption) پیام ها در پیامرسان های خود را متوقف کنند. لازم به ذکر است که رمزگذاری دو سویه دست مقامات امنیتی را در کنترل کردن مردم کوتاه می کند.

شرکت فیسبوک روز پنج شنبه در واکنش به نامه مذکور اعلام کرد که قویاً با اقدامات دولت آمریکا در درست کردن در پشتی (backdoor) مخالف است چرا که این کار حریم خصوصی و امنیت مردم جهان را به خطر می اندازد.

توییتر از نظر دادن در این رابطه خودداری کرد. شرکت گوگل نیز تاکنون بیانیه ای در این زمینه منتشر نکرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی