ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سونی A9 II
تکنولوژی

دوربین سونی A9 II با قیمت ۴۵۰۰ دلار معرفی شد

سونی امروز نسخه جایگزین برای دوربین بدون آینه و فول فریم A9 با لنز قابل تعویض را معرفی کرد. این محصول که سونی A9 II نام دارد برخی قابلیت ها و امکانات نسل قبلی را ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۲ مهر ۱۳۹۸ | ۰۹:۳۰

سونی امروز نسخه جایگزین برای دوربین بدون آینه و فول فریم A9 با لنز قابل تعویض را معرفی کرد. این محصول که سونی A9 II نام دارد برخی قابلیت ها و امکانات نسل قبلی را به ارث برده که از آن جمله میتوان به سنسور ۲۴.۲ مگاپیکسلی آن اشاره کرد و همزمان نسخه به روز شده ای از پردازنده تصویر BIONZ X هم برایش در نظر گرفته شده که توانمندی های بیشتری را برای فوکوس خودکار در اختیار آن قرار می دهد.

البته اشاره کنیم که این شرکت ژاپنی اوایل سال جاری نیز برخی قابلیت های بهبود یافته فوکوس خودکار را به دوربین A6400 APS-C اضافه کرد و در ادامه آنها را به محصول دیگری به نام A7R IV آورد که اوایل شهریورماه معرفی شد و حالا تازه ترین مدل دوربین محبوب A9 این امکانات را دریافت کرده است.

یکی از قابلیت های جالب A9 II در این زمینه فوکوس خودکار آنی روی چشم هم برای انسان و هم حیوانات است که البته در حیوانات امکان گزینش چشم راست و چپ هم وجود دارد. علاوه بر این در حین فیلم برداری نیز میتوان از قابلیت فوکوس خودکار آنی دستگاه روی چشم استفاده نمود. قابلیت دنبال کردن خودکار سوژه که در واقع فوکوس را روی سوژه هایی می چسباند که قصد دارید از آنها فیلم بگیرید از دیگر امکانات این نسخه از دوربین A9 است.

سونی A9 II

بادی دوربین سونی A9 II نیز دستخوش تغییراتی شده و به خاطر جنس خاصش این بار مقاومت بیشتری را در برابر رطوبت و گرد و غبار از خود نشان خواهد داد. البته سونی این بدنه را برای دوربین A7R IV نیز در نظر گرفته بود. نکته دیگر در مورد بادی این دوربین آنکه در طراحی جدید کمی حجیم تر شده و دست گرفتنش به لحاظ ارگونومیکی راحت تر شده که این تغییر خصوصا برای عکاسانی که دست های بزرگی دارند محسوس خواهد بود. و با وجود آنکه این دوربین از همان باتری قبلی استفاده می کند طبق اعلام شرکت سازنده تعداد عکس های بیشتری را میتوان با آن ثبت کرد.

نرخ عکاسی سریع با این دوربین برابر با ۲۰ فریم بر ثانیه عنوان شده که آن را به گزینه ای ایده آل برای عکاسی از رویدادهای ورزشی و مراسم های عروسی بدل می کند.

سرعت شاتر مکانیکی سونی A9 II دوبرابر میزان قبل شده و حالا نرخی برابر با ۱۰ فریم بر ثانیه دارد که برای عکاسی زیر نورهای چشمک زن بسیار مناسب است. امکانات ارتباطی این دوربین نیز تغییرات قابل توجهی را دریافت کرده و برای مثال حالا شامل اترنت گیگابیت به همراه پورت USB-C 3.2 می شود، ضمن اینکه پشتیبانی از وای فای ۵ گیگاهرتزی نیز برای آن فراهم شده است که این گزینه خصوصا به کار آنهایی می آید که دوست دارند مرتبا عکس های گرفته شده را به لپ تاپ خود انتقال دهند.

این دوربین از آذر ماه با قیمت ۴۵۰۰ دلار (صرفا بادی) وارد بازار می شود.)

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Mr Ali
    Mr Ali | ۱۲ مهر ۱۳۹۸

    قیمتو ببین توروخدا ... دیگه باید با عکاسی خداحافظی کنیم توی ایران

مطالب پیشنهادی