ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

قواره دوزی برای پلنگ سیاه؛ آشنایی با استدیو طراحی فوق مدرن جگوار لندرور

جگوار پس از افتتاح مرکز مهندسی ماموت گایدون (mammoth Gaydon)، یک استدیو طراحی جدید را نیز رونمایی کرده که تمامی 280 نیرو گروه جگوار لندرور برای اولین بار در طی 84 سال اخیر در آنجا ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۱۲ مهر ۱۳۹۸ | ۱۸:۳۰

جگوار پس از افتتاح مرکز مهندسی ماموت گایدون (mammoth Gaydon)، یک استدیو طراحی جدید را نیز رونمایی کرده که تمامی 280 نیرو گروه جگوار لندرور برای اولین بار در طی 84 سال اخیر در آنجا گرد همدیگر جمع خواهند شد.

رئیس بخش طراحی جدید جگوار جولیان تامسون که جانشین طراح افسانه ای این شرکت یعنی ایان کالوم شده است به صراحت اعلام کرده که این مرکز طراحی یکی از پیشرفته ترین مراکز طراحی خودرو در جهان است.

این مرکز به گونه ای طراحی شده تا تیم های طراحی و مهندسی ارتباط مستقیم با یکدیگر داشته باشند و شرایط کاری آزاد و بی دغدغه برای هر دو تیم فراهم شود. در اطراف محیط این مرکز، محل های جداگانه برای تیم های طراحی داخلی، خارجی، رنگ و تریم نیز تعبیه شده است.

دو استدیو اصلی طراحی این مرکز با نام های استدیو 3 و 4 خوانده می شوند. این نام ها از شماره خودروهای جگوار D-type برنده مسابقات لمانز در سال های 1957 و 1956 الهام گرفته شده است. محل برگزاری جلسات نیز به نام اسم های تاریخی این شرکت همچون استیو مک کویین بازیگر و موسس این شرکت یعنی سر ویلیام لیونس نام گذاری شده است.

این مرکز طراحی دارای ماشین مدل سازی گل کلی است که در لحظه می تواند 20 مدل مختلف را طراحی کند. سیستم های واقعیت مجازی و یک مرکز 11 متری مجهز به صفحه نمایش 4K نیز در این مرکز قرار دارد.

جگوار

گفته می شود طراحان جگوار از سرتاسر دنیا در این مرکز کار خواهند کرد و در زمینه های مختلفی همچون طراحی ساعت، مد، طراحی تجهیزات ورزشی و بازی فعال خواهند بود و به مرور زمان به مدد این مرکز شاهد حضور طراحی های کاملا جدیدی خواهیم بود.

پیش از این جگوار سال سختی را پشت سر گذاشته بود و ضرر و زیان آن باعث ایجاد نگرانی گسترده ای در بین علاقه مندان این برند شده بود. با این وجود به نظر می رسد جگوار قصد دارد با افتتاح این مراکز مهم وارد عصر جدیدی شده و ضرر و زیان های وارده را جبران کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی