ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مشخصات نمایشگر آیفون
تکنولوژی

پاسخ دادگاه به شکایت کاربران: کسی به ناچ آیفون اهمیت نمی‌دهد

دادگاه کالیفرنیا در پاسخ به شاکیانی که اپل را به دروغگویی در مورد مشخصات نمایشگر آیفون متهم کرده بودند، تایید کرد کسی در آمریکا به این مسائل اهمیت نمی دهد. سال گذشته دو نفر با ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۳ مهر ۱۳۹۸ | ۱۴:۰۰

دادگاه کالیفرنیا در پاسخ به شاکیانی که اپل را به دروغگویی در مورد مشخصات نمایشگر آیفون متهم کرده بودند، تایید کرد کسی در آمریکا به این مسائل اهمیت نمی دهد.

سال گذشته دو نفر با ثبت شکایتی در دادگاه کالیفرنیا مدعی شده اند که اپل در تبلیغات خود در مورد سایز و رزولوشن نمایشگر آیفون های X ،  XS و XS Max صادق نبوده است. این دو که «کریستین اسپونچیادو» و «کورتنی دیویس» نام دارند، در پی تبدیل این شکایت به دادخواست جمعی بودند اما ظاهرا تیرشان به سنگ خورده است.

در شکایت های جمعی که بیشتر در آمریکا و کانادا رواج دارد گروهی از افراد شکایتی را ثبت کرده و مدعی می شوند که گروه دیگری از جامعه هم به همان نسبت آسیب دیده اند. ثبت این نوع شکایات نیازمند جلب نظر قاضی است و روند پیچیده ای دارد.

مشخصات نمایشگر آیفون

به باور این دو نفر شرکت در محاسبه ابعاد نمایشگر آیفون بخش هایی مثل بریدگی عریض و گوشه‌ها که امکان نمایش محتوا ندارند را هم در نظر گرفته در حالی که چنین چیزی صحت ندارد. برای مثال سایز صفحه نمایش آیفون X به گفته اپل ۵.۸ اینچ است در حالی که با حذف قسمت مذکور  سایز آن از ۵.۶۸۷۵ اینچ فراتر نمی رود.

این شکایت در کالیفرنیا ثبت شده بود اما «هیوود گیلیام»، قاضی دادگاه آنرا مساله ای پیش پا افتاده عنوان کرد که فاقد شرایط شکایت جمعی است: «حقیقتا به نظر نمی رسد کسی در آمریکا نگران این مساله باشد».

اپل که ابتدا در این باره سکوت کرده بود مدعی شده که نحوه اندازه گیری نمایشگر را در بسته بندی محصولاتش اعلام کرده است. قاضی گیلیام هم بر این باور است که اتهام فریب و تقلب اپل به خاطر اطلاع رسانی این شرکت نیز بی اساس است.

ثبت چنین شکایاتی در کشورهای توسعه یافته بی سابقه نیست اما اینجا کوچکترین مشکلات بسته شدن سایت های دانلود فیلم و غیر فعال شدن یک شبه ۳۰ هزار موبایل است، در نتیجه فرصت فکر کردن به پیکسل های آیفون برای کسی باقی نمی ماند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Omid
    Omid | ۱۴ مهر ۱۳۹۸

    تمام سایت های فیلم داره بسته میشه واقعا گندش رو دارن در میارن .

مطالب پیشنهادی