ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خدمات امنیتی
تکنولوژی

خدمات امنیتی بیشترین نرخ اشتغال را در کشور دارند

آخرین آمارهای رسمی منتشر شده، حاکی از آن است که بیشترین نرخ بیکاری فارغ التحصیلان مربوط به رشته‌های معماری و ساختمان، هنر، علوم زیستی، فرآوری و ساخت و ارتباطات و فناوری اطلاعات است و بیشترین نرخ ...

پگاه طوسی
نوشته شده توسط پگاه طوسی | ۱۴ مهر ۱۳۹۸ | ۱۴:۴۵

آخرین آمارهای رسمی منتشر شده، حاکی از آن است که بیشترین نرخ بیکاری فارغ التحصیلان مربوط به رشته‌های معماری و ساختمان، هنر، علوم زیستی، فرآوری و ساخت و ارتباطات و فناوری اطلاعات است و بیشترین نرخ اشتغال در کشور مربوط به خدمات امنیتی، دامپزشکی، علوم تربیتی، روزنامه نگاری و اطلاع رسانی است.

هر سال گروه جدیدی از فارغ التحصیلان کشور به جمعیت بیکاران افزوده می‌شود و اینطور به نظر می‌رسد که علاوه بر رکود اقتصادی، عواملی مانند عدم تناسب میان رشته‌های تحصیلی دانشگاه با نیاز بازار کار کشور و نیز فقدان توانایی و مهارت افراد تحصیلکرده در کسب فرصت‌های شغلی موجود و همچنین اشباع بازار کار از برخی رشته‌های تحصیلی از جمله علل عدم موفقیت فارغ التحصیلان در یافتن شغل مناسب است. به گزارش تسنیم توجه به تناسب میان تعداد فرصت‌های شغلی رشته تخصصی ایجاد شده در جامعه و شمار دانش آموختگان امری است که تاکنون مغفول مانده است.

خدمات امنیتی

مطابق آمار‌های رسمی، در بین گروه‌های عمده رشته تحصیلی بیشترین نرخ بیکاری به ترتیب مربوط به گروه‌های معماری و ساختمان ۲۶.۱ درصد، هنر ۲۴.۵ درصد، علوم زیستی و رشته‌های مرتبط ۲۴.۱ درصد، فرآوری و ساخت ۲۳.۵ درصد و فناوری اطلاعات و ارتباطات ۲۲.۸ درصد است. همچنین کمترین نرخ بیکاری مربوط به گروه خدمات امنیتی ۴.۴ درصد است.

از کل جمعیت دارای تحصیلات عالی و یا در حال تحصیل در دوره‌های عالی کشور ۵۲.۶ درصد را مردان تشکیل داده‌اند و از این میزان ۷۲.۷ درصد فعال (۸۶.۹ درصد شاغل و ۱۳.۱ درصد بیکار) و ۲۷.۳ درصد غیر فعال اقتصادی هستند.

از کل جمعیت دارای تحصیلات عالی و یا در حال تحصیل در دوره‌های عالی کشور ۴۷.۴ درصد را زنان تشکیل داده‌اند که از این میزان ۴۱ درصد فعال (۷۱.۳ درصد شاغل، ۲۸.۷ درصد بیکار) و ۵۹ درصد غیر فعال اقتصادی هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Sakaei
    Sakaei | ۱۴ مهر ۱۳۹۸

    اینجا ایران، زاغه نشینا و خونه های دربوداغون هزارتا بیکار

مطالب پیشنهادی