ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

شارژر های بی سیم
تکنولوژی

اعمال محدودیت ۵ واتی روی برخی از شارژر های بی سیم از سوی اپل

مشکلات iOS 13 و بروز رسانی‌های قبلی آن، همچنین آخرین آپدیت آن iOS 13.1.2 تمامی ندارد. جدیدترین مشکل این آپدیت، اعمال محدودیت روی توانایی خروجی بعضی از شارژر های بی سیم آیفون‌هاست. پس از آپدیت ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۱۴ مهر ۱۳۹۸ | ۱۲:۳۷

مشکلات iOS 13 و بروز رسانی‌های قبلی آن، همچنین آخرین آپدیت آن iOS 13.1.2 تمامی ندارد. جدیدترین مشکل این آپدیت، اعمال محدودیت روی توانایی خروجی بعضی از شارژر های بی سیم آیفون‌هاست.

پس از آپدیت به جدیدترین نسخه از سیستم‌عامل اپل، بعضی از کاربران متوجه شدند که شارژر بی سیم آن‌ها با توان کمتر و در حدود ۵ وات آیفون را شارژ می‌کند. در حالی که پیش از آپدیت به iOS 13.1 کاربران می‌توانستند به کمک همان شارژرهای قبلی، با توان ۷.۵ وات گوشی‌های خود را شارژ کنند. اما پس از آپدیت حتی آیفون‌های ۱۱ که مجهز به شارژر بی سیم ۱۰ واتی هستند نیز تنها با ۵ وات شارژ می‌شوند.

البته این مشکل برای بیشتر شارژر‌های بی سیم که اپل آن‌ها را تایید کرده یا نکرده نیز پیش آمده است. با این حال تنها شارژرهای شرکت‌های بلکین، موفی و انکر هستند که با همان توان خروجی اصلی کار می کنند. به گفته یکی از منابع داخلی اپل، شرکت‌هایی که شارژرهای بی سیم بدون تکنولوژی رگولاتور ولتاژ با فرکانس ثابت تولید می‌کنند، دچار این مشکل شده‌اند.

شارژر های بی سیم

اپل به استفاده از این نوع شارژر اعتقاد دارد و این تکنولوژی را به عنوان استانداردی برای اعطای تاییدیه خود در نظر گرفته است تا امنیت کاربران را تامین کند. البته بسیاری از کارخانه‌ها عقیده دارند با وجود اینکه از تکنولوژی فوق استفاده می‌کنند، اما تضمینی در این زمینه از سوی اپل وجود ندارد که شارژر‌ها بتوانند حداکثر میزان خروجی خود را ارائه دهند.

با این وجود اگر آیفون ۸، ۸ پلاس یا X دارید نیازی به نگرانی نیست زیرا این گوشی‌های همگی حداکثر از ۵ وات خروجی شارژ بی سیم پشتیبانی می‌کنند. آیفون‌های نسل بعدی یعنی XS و XS Max و کاربران خانواده آیفون ۱۱ از این آپدیت بیشتر از همه لطمه خواهند خورد. در نتیجه یا باید کاربران از شارژر‌های دارای تاییدیه اپل استفاده کنند، یا اینکه به دنبال شارژری باشند که با استانداردهای اپل تطابق دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • noisymind
    noisymind | ۱۴ مهر ۱۳۹۸

    اصلا اینقدر کینه داشتید که متوجه شدید چی نوشتید؟! این باک iOS13 حساب میشه؟! اپل میگه اگه شارژری استفاده کنی که تاییدیه داشته باشه با حداکثر توان گوشی میتونی شارژ کنی اگه شارژر متفرقه و بی نام و نشون استفاده کردی برای عدم جلوگیری از آسیب به باتری و گوشی وات رو آورده پایین! خیلی سادس جریان! حالا اون شرکت سازنده اگه محصولاتش مشکلی نداره میتونه بره تاییدیه بگیره!!!

    • dariush eghbali
      dariush eghbali | ۱۴ مهر ۱۳۹۸

      دوست عزیزجواب اینارو نده،ایناکارشون همینه ،نه مطلب ومیخونن ونه میفهمن،کلاتااسم آیفون واپل میاددچارسوختگیه مفرط میشن،

  • Mr Ali
    Mr Ali | ۱۴ مهر ۱۳۹۸

    فاز اپل رو درک نمیکنم . این همه ادعا داره !!
    هزاران بار گوشیاش هک شده الانم ی روش هک توی دارک نت گذاشتن برای فروش 2 میلیون دلار پولشه .اپل اینو نتونسته هنوز کشفش کنه .
    اپل کلاسش هم دیگه نابود شده از لاکچری بودن هم در اومده .
    استیو جابر زنده بود کار اپل به اینجاها نمیکشید ...

    • dariush eghbali
      dariush eghbali | ۱۴ مهر ۱۳۹۸

      مگه درک هم داری؟؟؟؟عجب...!!

مطالب پیشنهادی