ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

معرفی اپلیکیشن ماهک؛ دنیایی از داستان های صوتی و تصویری برای کودکان

یافتن داستان کودکانه مناسب شاید تا حدی دشوار باشد. اپلیکیشن‌های زیادی وجود دارند که تلاش می‌کنند دنیایی از قصه‌های شاد و کودکانه را در قالب یک نرم افزار در اختیار کودکان و نوجوانان قرار دهند ...

مانی میرجوادی
نوشته شده توسط مانی میرجوادی | ۱۵ مهر ۱۳۹۸ | ۲۰:۰۰

یافتن داستان کودکانه مناسب شاید تا حدی دشوار باشد. اپلیکیشن‌های زیادی وجود دارند که تلاش می‌کنند دنیایی از قصه‌های شاد و کودکانه را در قالب یک نرم افزار در اختیار کودکان و نوجوانان قرار دهند اما همیشه کیفیت این قصه‌ها از اهمیت زیادی برخوردار است. از طرفی ارائه این داستان‌ها باید به گونه‌ای باشد که کودکان از شنیدن و تماشای آن‌ها لذت ببرند.

در این مطلب قصد داریم به معرفی اپلیکیشن ماهک بپردازیم. یکی از نرم افزارهای برگزیده نیمه اول سال ۹۸ کافه بازار که تلاش می‌کند تا داستان های کودکانه را در قالبی خاص و منحصر به فرد به کودکان و نوجوانان ارائه دهد. اگر به دنبال اپلیکشنی هستید که بتوانید با آن کودکتان را سرگرم کنید این مطلب را از دست ندهید.

اپلیکیشن ماهک همانطور که در مقدمه مطلب اشاره کردیم تلاش می‌کند تا داستان ها و قصه های کودکانه را برای کودکان در قالبی خاص و منحصر به فرد آماده کند. نرم افزار یاد شده برای این کار حتی به سراغ انیمیشن‌ها رفته و با نویسنده‌ها و هنرمندان قابل توجه ایران همکاری می‌کند.

اپلیکیشن برگزیده کافه بازار در نیمه اول سال ۹۸ تلاش کرده با ارائه رنگ‌های کودکانه محیط اپلیکیشن خود را به گونه‌ای نمایش دهد که بچه‌ها را به خود جلب کند. پرهیز از کلمات و واژه‌های نوشتاری اضافه و برخورداری از آیکون‌های قابل درک یکی از موضوعات قابل توجه این نرم افزار به شمار می‌رود.

نرم افزار ماهک مدعی است که بیش از هزاران داستان مختلف از نشریات معتبر که در حوزه کودکان و نوجوانان فعال هستند را در اپلیکیشن خود جمع آوری کرده است. البته فعلا این تعداد داستان را مشاهده نخواهید کرد چرا که به مرور زمان داستان‌های جدید به این نرم افزار اضافه خواهند شد.

این اپلیکیشن برای ارائه داستان‌های خود قالب‌های مختلفی را برگزیده. به عنوان مثال برخی از داستان‌های این نرم افزار تصویری هستند. انیمیشن‌های قابل توجه این اپلیکیشن قادر است به خوبی کودکان را به خود جلب کند. حجم قابل قبول و همچنین کیفیت خوب ویدیو‌ها باعث می‌شود تا بچه‌ها به خوبی با نرم افزار ارتباط برقرار کنند و به انیمیشن‌ها علاقمند شوند.

علاوه بر این، اپلیکیشن یاد شده از قالب دیگری برای ارائه داستان‌ها استفاده می‌کند. قصه‌های صوتی در زیر مجموعه رادیو قصه طوری طراحی شده‌اند که کودک می‌تواند فقط به داستانی که راوی تعریف می‌کند گوش دهد. این کار خصوصا برای قصه‌های شب و قبل از خواب می‌تواند بسیار مفید و مناسب باشد.

ماهک دسته بندی‌های موضوعی مختلفی را ارائه می‌دهد که با برخورداری از هرکدام می‌توانید داستان‌های مد نظرتان را بیابید. یکی از بخش‌بندی‌های درست و مفید این اپلیکیشن، دسته بندی داستان‌ها بر اساس گروه سنی است. شما می‌توانید در گروه‌های سنی مختلف الف، ب و ج قصه مورد علاقه‌تان را پیدا کنید. البته باید به این موضوع اشاره کنیم که دسته بندی‌های موضوعی این اپلیکیشن فراتر از گروه‌های سنی است.

برای تماشا و یا گوش دادن به یک قصه ابتدا باید آن را دانلود کنید. حجم کتاب‌های صوتی کم است و با سرعت قابل قبولی دانلودشان به پایان می‌رسد. حجم ویدیو‌ها کمی بالاتر است چرا که به صورت انیمیشن طراحی و آماده شده‌اند و برای این که بتوانید آن‌ها را تماشا کنید باید پیش از هرچیز آن را روی گوشی خود دانلود نمایید.

دسترسی به محتوای ارائه شده در اپلیکیشن ماهک کاملا رایگان است و از طرفی برای برخورداری از امکانات آن حتی نیازی نیست در آن ثبت نام کنید. به محض نصب شدن اپلیکیشن می‌توانید از قصه‌ها و انیمیشن‌های درون آن بهره‌مند شوید.

موضوعات انتخاب شده در این نرم افزار عمدتا با فرهنگ ایرانی اسلامی هماهنگ است و والدین می‌توانند با خیالی راحت به کودکانشان اجازه دهند تا از محتوای رایگان ارائه شده در ماهک برخوردار شوند.

نرم افزار یاد شده در مناسبت‌های مختلف کلیپ‌ها و داستان‌های خاصی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که با حال و هوای روز‌های خاص مثل عید‌‌ها و عزاداری‌ها هماهنگ است و از همه مهمتر هرکدام از آن‌ها اطلاعات خاص و به درد بخوری را در اختیار کودکان قرار می‌دهند.

البته لازم به ذکر است که اپلیکیشن ماهک تازه در ابتدای راه قرار دارد و در ادامه برنامه‌های مختلف بسیاری برای اپلیکیشن خود تدارک دیده. در این بین می‌توان به این موضوع اشاره کرد که ماهک قصد دارد به زودی داستان‌های تعاملی را هم به اپلیکیشن خود اضافه کند و همچنین به زودی مسابقات مختلفی را در نرم افزار خود جای خواهد داد.

به طور کلی می‌توان گفت اپلیکیشن ماهک می‌تواند انتخابی مناسب برای کودکان و نوجوانان باشد. این نرم افزار با دسته بندی‌های موضوعی بسیار خوب و برخورداری از کتابخانه‌ای غنی می‌تواند داستان‌ها و قصه‌های جذابی را در اختیار کودکان قرار دهد که از هر نظر می‌تواند برای آن‌ها مفید و سرگرم کننده باشد.

ماهک؛ کتاب‌خانه صوتی و تصویری کودک

ماهک؛ کتاب‌خانه صوتی و تصویری کودک

سازنده: دبستانی‎ها قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 7 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی